I u Nemačkoj i u Srbiji kupci traže odličan proizvod po prihvatljivoj ceni

    Intervju: Bojan Simović, direktor kompanije Hörmann Srbija

    0
    Foto: Promo

    Kakvo je stanje u građevinskoj industriji kod nas? Da li je pandemija koronavirusa uticala i na ovu granu privrede?

    Iz iskustva koje smo stekli prošle godine, rekao bih da je građevinska industrija jedna od retkih industrija koja je povećala obim svog poslovanja. Zaista mogu da pohvalim uvođenje podsticaja kreditnoj aktivnosti građana, čime je olakšan pristup stambenim kreditima. Građevinska industrija je time dobila značajan zamajac, pri čemu ne treba zaboraviti da ova grana industrije u velikoj meri učestvuje u privrednom rastu Srbije. Međutim, s druge strane, uočljivo je da se, dok se zidaju uglavnom stambene zgrade, smanjio obim izgradnje industrijskih objekata. Veliki broj projekata koje je trebalo da realizuju strani investitori trenutno je zamrznut i čeka da prođe pandemija.

    Sve češće se čuje termin postkovid ekonomija. Kakve promene ona donosi?

    Već su uočljive promene u načinu ponašanja ljudi, preduzeća i ekonomija uopšte. Za poslovne ljude, česta putovanja su bila važan instrument za uspostavljanje odnosa sa partnerima, ali su ona u nekim kompanijama svedena na minimum, a negde i potpuno obustavljena. Pokazalo se da je moguće efikasno raditi i ostvarivati rezultate i radom od kuće, mada ja lično dajem prednost neposrednom kontaktu sa našim poslovnim partnerima. Nema sumnje da je digitalizacija dobila svoju primenu u gotovo svim poslovnim sferama. Gubici koje će pretrpeti globalna privreda biće zasigurno veliki. Svi moramo biti spremni na promene, ali ne treba zaboraviti da će mnogi procesi i dalje zavisiti od živih ljudi, uprkos digitalizaciji koja će sve više uzimati maha.

    Kompanija koju vodite je uspešno odolela svim izazovima u protekloj godini i uprkos mnogim problemima ostvarila rast. Kako ste to uspeli?

    Protekla godina je bila teška kako za privredu tako i za sve naše građane. Uprkos tome, zahvaljujući angažovanju naših zaposlenih i angažovanju naših distributera uspeli smo da prevaziđemo sve teškoće i da povećamo obim prodaje. Za nas je ipak najvažnije to što smo uspeli da sačuvamo zdravlje naših zaposlenih. Ova situacija je pokazala koliko je važno da brzo prilagođavamo svoje radne procese novim okolnostima i to je bio ključ što nismo trpeli gubitke, uprkos svim problemima.

    Da li se zahtevi kupaca u Srbiji razlikuju od zahteva kupaca u Nemačkoj?

    Verujem da i u Nemačkoj i u Srbiji kupci traže odličan proizvod po prihvatljivoj ceni. Cene naših proizvoda su prilagođene našim tržišnim uslovima, tako da smo brzo našli put do naših kupaca. Međutim, nije samo proizvod važan, već i usluga koju nudimo uz njega – njegova montaža i održavanje. I tu se trudimo da uvedemo nemačke standarde, odnosno da monteri i serviseri brzo izađu na objekat i da znaju svoj posao. Zbog toga vršimo stalne obuke i školovanja za naše distributere i njihove montere.

    Po kom proizvodu je najprepoznatljivija kompanija Hörmann?

    U Srbiji nas prepoznaju uglavnom po segmentnim garažnim i industrijskim vratima. To su i prvi proizvodi koji se evo već godinama distribuiraju na našem tržištu. Međutim, lepeza naših proizvoda je mnogo bogatija. Za privatna lica pored segmentnih garažnih vrata, nudimo i rolo vrata, ulazna i kućna vrata, unutrašnja vrata, protivpožarna vrata, motore za kapije, a pre nekoliko godina smo akvirirali fabriku koja proizvodi drvena unutrašnja vrata, pa smo zatvorili i taj segment za privatne kuće. Što se tiče industrije – pored segmentnih vrata, u ponudi imamo i rolo vrata, brza vrata, pretovarne rampe, protivpožarna, fasada i evakuaciona vrata, kao i ostakljenja vrata za komercijalne objekte. Ukratko, imamo vrata za sve namene.

    Koji su planovi za 2021. godinu?

    Cilj nam je da proširimo našu distributersku mrežu i na taj način povećamo obim poslovanja sa privatnim licima. Takođe imamo u planu da zaposlimo još nekoliko mladih ljudi koji su veoma stručni u svojim oblastima rada, kako bismo mogli da odgovorimo svim zahtevima koje nam tržište postavlja. Cilj nam je da naši proizvodi nađu što kraći put do svojih kupaca.