Piše Denis Leo Hegić, galerija „Monolog“

Kao neko ko živi i radi na relaciji Beograd–Berlin, umoran sam od stereotipnih poređenja ova dva grada. Fraza „Beograd je Berlin devedesetih“ stvara utisak da je Beograd zaglavljen u prošlosti, dok se Berlin razvio iz svoje, ruku na srce, produktivne, ali i veoma haotične decenije.

Te za Berlin tako karakteristične devedesete bile su prelomne i za stanje na našim prostorima. Dok je berlinska publika usred talasa geopolitičkih promena u Evropi i svetu otkrivala i slavila tehno muziku, mi smo ovde doživeli rat, bombe, uništenje i apsolutnu distopiju. Percepcija da smo zapeli u prošlom izdanju nekog drugog zapadnog grada stoga je ne samo netačna već i prilično cinična, i umanjuje dinamičnost današnjeg Beograda.

Beograd nije Berlin devedesetih; Beograd je Beograd danas – grad sa sopstvenim jedinstvenim kreativnim i autentičnim izrazom. Vreme je da prestanemo da negujemo svoje komplekse i da sa zdravim samopouzdanjem kročimo u novu godinu, oslanjajući se na činjenicu da imamo, uprkos svemu, kreativnu industriju u Srbiji, koja je najjača na Balkanu obuhvatajući najrazvijeniji IT sektor, gejming sektor, kao i filmsku produkciju, i produkciju grafičkog i animacijskog dizajna – sve oblasti koje su neraskidivo povezane sa vizuelnom umetnošću i stvaraocima koji nastaju ovde.

Ne moramo da žurimo u Berlin kako bismo doživeli najnovija dela. Ona su ovde – sa Vladanom Sibinovićem, Emom Bregović, Filipom Blackom, Marijom i Stevanom Šolnom, Vladicom Čulić, Dragišom Azanjcem, Aleksandrom Kokotović, Jovanom Janković, Markom Lađušićem, Marijom Nikolić, Ivanom Aranđelović, Nevenom Ilić, Janom Stojaković…

Ako već moramo da pravimo poređenja, pošteno je priznati da Beograd, u svom savremenom obliku, nudi bogatstvo i efikasnost u svojoj kreativnoj sferi koja izaziva, a možda čak i prevazilazi, onu u Berlinu. Priča Beograda nije priča o stagnaciji, već o kontinuiranoj evoluciji i rastu, zasnovana na sopstvenim zaslugama. I u tom smislu, kao galerista i kustos, trudim se da predstavim talente pre svega domaćoj publici – bez podređivanja naših umetnika i publike auditorijumu sa Zapada. Bitno je da konačno prestanemo da čekamo da Godo iz Berlina primeti nas, našu umetnost i naše kreacije.

Takođe, ne moramo da žurimo u Berlin kako bismo doživeli najnovija dela. Ona su ovde – sa Vladanom Sibinovićem, Emom Bregović, Filipom Blackom, Marijom i Stevanom Šolnom, Vladicom Čulić, Dragišom Azanjcem, Aleksandrom Kokotović, Jovanom Janković, Markom Lađušićem, Marijom Nikolić, Ivanom Aranđelović, Nevenom Ilić, Janom Stojaković…

Autentičnost nikada nije ležala u imitaciji, u pokušaju da se nešto kopira kako bi postalo relevantno. Autentičnost moramo tražiti u nama samima. Svaki put kada mi je neko sa visine rekao kako se „to tako ne radi“, doživeo sam najveće uspehe. I znate šta: svaki put kad smo radili na svoju ruku bilo je i najzabavnije. Znači: optimizam je u prepoznavanju i negovanju naše individualnosti. Zato, hajde da budemo ono što jesmo. To je najbolja varijanta nas. Srećna Nova 2024.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.