Bart de Backer: Kada pomislim na HUGO, pomislim na osobu koja je mixmaster

    Dok dizajniram, uvek razmišljam o ljudima koji žele da ostvare jaku vezu sa vremenom u kom žive ali, isto tako, uvek žele da isprobaju i nešto novo. Njima je važno da imaju odeću koja izražava njihovu ličnost i njihov savremeni, ali kreativan način razmišljanja, kaže za Nedeljnik potpredsednik kompanije HUGO za mušku odeću

    0
    Foto: Promo

    Kada bi HUGO bio osoba, kako biste ga opisali? Kako on (ili ona) izgleda, čime se bavi, kakvu muziku sluša…?

    HUGO je za mene pre stanje uma nego određena osoba. Kada dizajniram, uvek razmišljam o ljudima koji žele da ostvare jaku vezu sa vremenom u kom žive ali, isto tako, uvek žele da isprobaju i nešto novo. Njima je važno da imaju odeću koja izražava njihovu ličnost i njihov savremeni, ali kreativan način razmišljanja. Vrlo su otvoreni ka novim dešavanjima i novim stilovima života – svemu što je raznoliko, slobodoumno i nekonvencionalno. Kada pomislim na HUGO, pomislim na osobu koja je mixmaster – neko ko eksperimentiše i vešto kombinuje komade sa kojima gradi poseban “odnos”, bez obzira na to da li se radi o novim, vintage ili sportskim komadima. Zato kada dizajniramo kolekciju, vodimo računa da ona bude veoma fokusirana na karakter svakog odevnog predmeta.

    HUGO kolekcije su velikim delom inspirisane Berlinom i tamošnjom andergraund scenom – prošli godine lansirali ste HUGO Loves Bowie capsule kolekciju, kojom ste odali počast jednoj od najvećih legendi tog grada. Zašto je to slučaj i šta po vašem mišljenju Berlin čini toliko fascinantnim?

    Budući da smo brend poreklom iz Nemačke, želeli smo na neki način da damo omaž njenoj bogatoj kulturi, pre svega kada se radi o umetnosti i dizajnu, ali i o uličnoj kulturi. Berlin je s vremenom postao jedan od najuzbudljivijih gradova u Evropi, jer se mnogo kreativnih ljudi iz celog sveta preselilo upravo ovde, a ti ljudi mnogo eksperimentišu sa odećom i stilom. Često to rade na veoma inspirativan i neočekivan način, kombinujući vintage i second hand komade sa onim savremenim, i to je ono što Berlin čini zaista posebnim i živopisnim mestom, koje je za mene bilo i ostalo veliki izvor inspiracije.

    Što se tiče Dejvida Bouvija, oduvek sam bio njegov veliki fan, jer je primer osobe koja je uvek sledila svoja pravila, bez obzira na trendove. On je prototip mixmastera koje sam spomenuo – neko ko je eksperimentisao sa različitim stilovima muzike, oblačenja, seksualnosti… Stoga smo prošle godine odlučili da kreiramo kolekciju u njegovu čast, koja će preneti svetu njegov jedinstveni duh.

    Ove godine, brend je pokrenuo HUGO Louder projekat, usko povezan sa muzikom i usmeren uglavnom ka mlađoj populaciji. Recite nam nešto više o tom projektu i sponi između brenda HUGO i muzike.

    Povezanost brenda HUGO sa muzikom uvek je bila prisutna. Kada pogledate prve HUGO kampanje početkom 90-ih godina, vidite DJ-eve i ljude kako plešu, zatim je tu i kampanja HUGO Tracks iz 2012. godine, koja je slavila predstavnike elektronske muzike, poput Kaspera Bjerkea i Nine Kravic… Zbog toga smo želeli da ponovo oživimo tu tradicionalnu povezanost sa muzikom, kreirajući HUGO Louder kao novu platformu, koja za cilj ima davanje prostora mladim i perspektivnim umetnicima koji svojim glasom žele da promene svet. HUGO Louder predstavlja scenu na kojoj ovi i mnogi drugi umetnici mogu da dele svoju muziku, ali i da govore o stvarima koje su im važne.

    Pored promocije muzičkih talenata, HUGO Louder skreće pažnju i na neke veoma važne društvene teme – jednakost polova, mentalno zdravlje, seksualne slobode… Na koji način moda može da utiče na to kako ljudi razmišljaju o ovim stvarima?

    Mislim da je moda generalno veoma povezana sa svakodnevnim životom, jer je sama po sebi vid samoizražavanja, definiše naš identitet i pokazuje svetu ko smo. Kao što sam već spomenuo, HUGO se oduvek zalagao za individualnost i izražavanje različitih stavova, a smatram da je to u današnjem svetu važnije nego ikada pre. Kao brend, ne možete više biti samo proizvod, već morate biti stil života sa određenom svrhom i pokazivati, izražavati i podržavati vrednosti za koje se vaš brend zalaže.

    Kompanija HUGO Boss je već decenijama posvećena održivosti na više nivoa. Šta je brend Hugo učinio na polju dizajna, proizvodnje i prodaje u tom smislu?

    Ovo je proces koji je u toku, ali smo već krenuli sa nekim inicijativama, dok su mnoge u planu za budućnost. Ono na šta sam lično veoma ponosan jeste naše partnerstvo sa Cotton made in Africa, budući da se radi o pamuku proizvedenom na održiv način, od strane malih uzgajivača pamuka širom Afrike, čime direktno utičemo na poboljšanje njihovih uslova života, promovisanje rodne ravnopravnosti, dostojanstvenih uslova rada i poštovanje prava dece. Pored toga, želimo da povećamo udeo održivijih proizvoda u našim kolekcijama u budućnosti, uvek imajući na umu efekat koji oni imaju na našu planetu.

    A šta biste voleli da HUGO postigne u narednih deset godina kada je u pitanju održiva moda?

    Za mene lično, održivost je veoma važna tema – još kao tinejdžer sam bio oduševljen knjigom Anite Rodik, jedne od pionira kada je u pitanju ova tema i osnivačice brenda The Body Shop, što me je inspirisalo da tragam za inovacijama u svetu mode po pitanju održivosti. To je potpuno nov način dizajniranja, jer morate konstantno da razmišljate o proizvodnim procesima, materijalima koje koristite, kao i o efektu koji ti komadi imaju na životnu sredinu nakon što istekne njihov “rok trajanja”. Deset godina je dug period i mislim da možemo mnogo toga da promenimo nabolje tokom njega. Na primer, idemo ka tome da do 2025. godine koristimo samo ekološki pamuk, radimo na razvijanju obnovljivog dizajna i postizanju klimatske neutralnosti.

    U jednom od prethodnih intervjua rekli ste da volite da radite sa ljudima čvrstih uverenja, koji imaju šta da kažu. Naš magazin je oduvek bio mesto gde pojedinci mogu da izražavaju svoje mišljenje, bez obzira koliko se ono razlikovalo od većine. Šta je to što ste oduvek želeli da kažete naglas – o aktuelnoj modnoj i kulturnoj sceni, ekološkim problemima ili nečemu trećem – a nikada niste imali priliku?

    Dosta mi je teško da odgovorim na ovo pitanje, jer nikada nisam imao osećaj da nešto ne mogu da kažem naglas. Jedino čemu se nadam je da će tempo današnje modne industrije usporiti, jer je stimulisan hiperprodukcijom i prekomernom upotrebom. Sa druge strane, luksuzni brendovi jesu održiviji u tom kontekstu, ali su nedostižni za većinu. Ono što volim kod rada za HUGO BOSS i HUGO je posvećenost dugotrajnosti svakog komada. Zato je moj cilj da ljudima ponudim dobar kvalitet i dugotrajnost po razumljivoj ceni, što je suština brendova BOSS i HUGO.