Kako se povećava problem sa spavanjem među zaposlenima i omladinom u Aziji, tako ubrzano raste tržište poslova povezanih sa spavanjem, piše RTS.

Prodaja proizvoda koji pomažu spavanju i proizvoda za zdravstvenu negu značajno je porasla ove godine, pokazuju podaci internet prodavnica u Kini. Iznenađujuće, glavni potrošači nisu ljudi srednjih godina i stariji, već oni u dvadesetim.

Ji Fei je 1997. godište. Otkako je krenuo na fakultet, svake noći zaspi tek oko dva sata posle ponoći. Zato je počeo je da kupuje proizvode koji mu pomažu da spava.

„Kupio sam melatonin kapsule, čepiće za uši i masku za oči. Potrošio sam oko 500 juana za manje od godinu dana. Toliko novca potrošim na hranu za jedan mesec“, navodi ovaj student.

Ji veruje da ima problema sa spavanjem pre svega zbog pritiska oko završnog rada za fakultet i traženja posla.

Sijaoju je zaposlena u internet kompaniji i stalno radi prekovremeno. Ostaje budna do kasno uveče kako bi imala više vremena za sebe.

„Obično ležem u krevet oko ponoći. Uglavnom se igram telefonom, gledam serije ili tako nešto. Mislim da je radni dan predug, želim uveče da imam neko vreme za sebe. Vreme veoma brzo prođe kad se igram telefonom“, kaže Sijaoju, inače zaposlena u jednoj internet kompaniji.

U poslednje dve godine, Sijaoju je potrošila više od 500 evra na dušeke, naddušeke, jastuke. Nedavno je kupila jastuk od lateksa koji je platila 100 evra.

Prema podacima portala za internet prodaju u Kini, u prvih osam meseci ove godine rast prodaje proizvoda koji pomažu spavanju kod generacije rođene nakon 1990. godine porasla je 118 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Te generacije čine 62 odsto potrošača ovih proizvoda.

Osim stvarnih proizvoda, postoje i brojne aplikacije za mobilne telefone koje pomažu spavanju i pružaju podatke o kvalitetu sna, ili opuštajuća muzika i časovi meditacije koji pomažu ljudima za zaspe. Stručnjaci kažu da će tržište industrije spavanja u Kini do 2030. premašiti bilion juana, što je skoro 130 milijardi evra.

„Industrija spavanja zadržava godišnji rast od 20 odsto. Tržište je puno mašte“, ističe Vang Guanglijang, direktor Nacionalnog udruženje za upravljanje zdravstvenom industrijom Kine.

Industrija povezana sa lošim snom raste i u Japanu. Nesanica je učestala među Japancima koji rade u kancelarijama. Brojna preduzeća pokrenula su korake za koje veruju da će pomoći zaposlenima da unaprede kvalitet sna. Preporučuju im pametne programe i uređaje koji pomažu spavanju.

„Pod vođstvom japanske vlade, kompanije energično promovišu zdravstveni menadžment među zaposlenima. Postoji velika potražnja za uslugama povezanim sa spavanjem. U protekle dve godine, rast tržišta se udvostručio. Od sledeće godine, stopa rasta može da poraste pet puta ili više“, veruje Kobajaši Takaki, direktor japanske kompanije.

Dok Japan radi na reformama radnih metoda, očekuje se da tržište koje zarađuje od lošeg sna Japanaca poraste na 1,2 biliona jena, odnosno oko 10 milijardi evra.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.