Ana Petrović: Stručnost i lojalnost kao temelj uspešnog i modernog poslovanja

    Intervju Ane Petrović, rukovodioca sektora Nekretnine, o deset uspešnih godina u kompaniji Lidl Srbija

    0
    Foto: Promo

    Moderne kompanije, neretko i lideri na tržištu, zasnivaju se na stručnosti, profesionalnosti, odličnoj organizaciji posla, lojalnosti i razumevanju potreba zaposlenih. Upravo ove karakteristike, između ostalih, odlikuju kompaniju Lidl Srbija koja veoma predano radi na usavršavanju veština svojih zaposlenih.

    Jedan od najboljih primera takvog pristupa je Ana Petrović, rukovodilac sektora Nekretnine u Lidl Srbija, koja ovih dana proslavlja prvu deceniju rada za kompaniju Lidl. Lidl je osnovao firmu u našoj zemlji krajem 2010. godine, a ubrzo nakon toga Lidl timu se priključila Ana. Učestvovala je i u otvaranju prvih Lidl prodavnica 2018. godine, a sada, kada Lidl uspešno posluje sa preko 50 prodavnica širom Srbije, njen pogled na početke je nešto drugačiji. Tim povodom, razgovarali smo o njenim prvim koracima u kompaniji, napredovanju, ali i mlađim kolegama koji tek počinju svoju karijeru u Lidlu.

    Kako je tekao tvoj razvojni put u kompaniji Lidl?

    Moj razvojni put je, sa jedne strane, tekao sasvim prirodno dok je, sa druge, bio potpuno iznenađenje. Prirodno je to što sam imala priliku da se u okviru jednog sektora postepeno razvijam i napredujem, tako sam počela kao akviziter, asistent menadžera nekretnina koji se prevashodno bavi pronalaženjem potencijalnih lokacija budućih nekretnina, i zatim sam s vremenom postala rukovodilac sektora. Nekada davno, moja zamisao je bila da karijeru razvijam u sektorima prodaje ili nabavke, jer sam to izučavala tokom studija i jako me je zanimalo. Međutim, nekretnine su me potpuno očarale i želja mi je bila da tu i ostanem, a to je bilo iznenađenje i za mene.

    Kakav je osećaj kada shvatiš da si 10 godina rada posvetila jednoj kompaniji, i to baš Lidlu?

    Sjajan! U prvi mah, čovek ne može da veruje da je 10 godina tako brzo prošlo, ali ubrzo i shvati da tu pripada i da je ovo tek prva decenija.

    Kakav je Lidl poslodavac i šta bi posebno izdvojila?

    Imala sam veliku želju da radim baš u Lidlu, upravo iz razloga jer je kompanija odličan primer kako se postaje „broj 1″. Ta priča me je oduvek privlačila i tome sam stremila svom snagom još kao student, a kakav je Lidl poslodavac govori upravo ovih 10 godina moje lojalnosti. Posebno bih izdvojila to što se na poslu zaista osećam kao u drugoj kući. Atmosfera u mojoj okolini je za mene vrlo bitan faktor, a mi evo već 10 godina imamo sjajnu atmosferu i nismo je nikad zanemarili, niti potcenili.

    Da li se sećaš svog prvog radnog dana u Lidlu?

    Sećam se, i to sa zadovoljstvom. Čak se sećam i poziva kada me je kolega obavestio da sam izabrana i da mogu da počnem da radim od 1. 8. 2011. godine. Tada sam skakala od sreće. Kada sam došla u tadašnje kancelarije, bilo nas je sveukupno manje od 10 zaposlenih. Odmah smo dobili smernice na nemačkom, od oko 500 strana, koje je trebalo da pročitamo kako bismo znali gde i kako da počnemo. Sve to mi je bilo izuzetno zanimljivo i bila sam jako motivisana od prvog dana.

    Šta izdvajaš kao dragoceno iskustvo, šta je to najvažnije što si naučila kroz ovih 10 godina rada u Lidlu?

    Najdragocenije mi je to što se 10 godina neprestano razvijam i učim. Lidl je tako organizovan da ukoliko se ne razvijaš, ne ideš dalje, jednostavno se ne osećaš dobro u tom okruženju. Sve vreme imam želju za tim razvojem i čini mi se da je ona sa godinama samo jača. Najvažnija lekcija koju sam negde samo u teoriji znala, ali sam je u Lidlu vrlo dobro naučila i u praksi, jeste to da su jak, stručan tim i zdrava radna atmosfera preduslov svakog uspeha. Naučila sam da je posao rukovodioca da se bavi timom na dnevnoj bazi, da oseti svaki puls svog tima, da zna koje su slabe tačke i radi na njima, da daje sve od sebe, bude podrška i uzor i preuzima odgovornost za svaki korak svog tima.

    Šta bi preporučila mlađim kolegama?

    Mlađim kolegama bih preporučila da pronađu svoju magičnu formulu zadovoljstva na poslu, jer – svako je ima, u to sam sigurna. Ljudi ponekad zaborave da je u njima izvor zadovoljstva. Moja magična formula bi mogla stati u jednu rečenicu – „Daj sve od sebe svaki dan, fokusiraj se na dobre stvari, neguj svoju motivaciju, razvijaj odnose sa kolegama i budi strpljiva!”