Ana Boroš Todić, A1 Srbija: Kako da zajedno stvaramo svet koji želimo

    0
    Foto: Promo

    Besplatna psihološka podrška majkama, svima dostupan onlajn kurs za obradu podataka i distribucija malih i praktičnih instrumenta za merenje kvaliteta vazduha biće uskoro dostupni građanima zahvaljujući projektu kompanije A1 Srbija „Svet kakav želiš“. Realizaciju ove tri važne inicijative, kompanija A1 podržala je sa 10 miliona dinara. O detaljima projekta i novim standardima društveno odgovornog poslovanja razgovarali smo sa Anom Boroš Todić, stručnjakom za korporativne komunikacije u A1.

    Kako je došlo do projekta Svet kakav želiš i šta planirate u budućnosti?

    Ideja za projekat je nastala u želji da pružimo podršku društvu u onim oblastima gde je to najpotrebnije, posebno nakon pandemije. Da bismo to ostvarili, bilo je neophodno stvoriti što širi konsenzus, zbog čega smo želeli da motivišemo pojedince da se uključe u u odabir građanskih inicijativa koje menjaju svet na bolje, sa praktičnim rešenjima za najveće društvene izazove. Relevantni stručnjaci su nam pomogli da izaberemo troje superfinalista među mnoštvom kreativnih ideja, a konačnu reč smo dali građanima na onlajn glasanju. Skoro 60 hiljada glasova je prikupljeno za tri važne inicijative u oblastima ekologije, javnog zdravlja i obrazovanja. Najviše glasova i pet miliona dinara osvojila je inicijativa „Bolji vazduh građanima“ Internet društva Srbije. Kako podaci o zagađenju vazduha treba da budu dostupni svima, oni su kreirali Klimerko, uređaj za merenje aerozagađenja koji šalje podatke u realnom vremenu na otvorenu platformu. Tako ćemo lakše dobiti tačne informacije o kvalitetu vazduha. Planirano je da se Klimerko podeli opštinama u onim delovima Srbije gde ne postoje merne stanice za kontrolu kvaliteta vazduha. Drugoplasirana inicijativa „Mama, kako si“, iza koje stoji Centar za mame, osvojila je nagradu od tri miliona dinara za kreiranje besplatne telefonske linije za psihološku podršku mamama širom Srbije. Dva miliona dinara pripalo je Fondaciji Petlja koja će napraviti otvorenu platformu „Budi data driven“, gde će korisnicima biti dostupan besplatan kurs za interpretaciju i vizuelizaciju podataka. Realizacija projekta je planirana do kraja godine. Nadamo se da će ovaj projekat biti uzor i drugim kompanijama da podrže pozitivne promene u društvu.

    Zašto ste odabrali ekologiju, javno zdravlje i obrazovanje?

    Nakon šireg dijaloga sa priznatim stručnjacima iz različitih oblasti, kao i predstavnicima medija o najvećim društvenim izazovima gde bi podrška bila najdelotvornija, došli smo do zaključka da su to ekologija, javno zdravlje i obrazovanje. Ekologija je jedna od najvažnijih tema, kako kod nas tako i u svetu. Kompanija A1 Srbija već godinama sprovodi različite projekte usmerene na zaštitu životne sredine u koje su uključeni zaposleni i šira zajednica. Kada je reč o javnom zdravlju, usled globalne pandemije, zdravstveni sistemi brojnih zemalja su bili preopterećeni, da bi svaka inicijativa u toj oblasti bila dobrodošla, posebno ako se bave problemima mentalnog zdravlja, koje je sada u fokusu, jer su se ljudi drugačije suočavali sa izazovima koje je prethodni period doneo. U obrazovanju se već uveliko koriste nove tehnologije i digitalni alati za efektnije i pristupačnije učenje svih generacija, a pandemija je pokazala da je digitalna pismenost neophodna kako bi se lakše prilagodili neočekivanim situacijama.

    Da li je globalna pandemija uticala na novu prioritizaciju društvenih izazova?

    Globalna pandemija je dodatno naglasila najveće izazove našeg doba, što je mnoge ljude “probudilo“. Kada se na početku pandemije raščistilo nebo iznad najvećih industrijskih zona, a na ulice nekih gradova izašle divlje životinje, često smo mogli da čujemo kako nas priroda na ovaj način opominje i da smo dobili novu šansu za veliko „resetovanje“. Kriza je i društvene nejednakosti učinila transparentnijim, ali je sa druge strane oživela stare i nove oblike solidarnosti. Velika većina kompanija je ostala privržena zacrtanim ekološkim i sociološkim ciljevima, a mnogi su čak podigli lestvicu, pomerajući fokus na društveni uticaj i odgovornost.

    Zbog čega je važno da i druge društveno odgovorne kompanije slede primer A1 Srbija?

    Danas je važnije nego ikada da kompanije budu posvećene rešavanju društvenih problema i motivišu što veću participaciju pojedinaca. Dolaze nove generacije kojima nije teško da peru platnene cegere i pelene, biraju odeću od etički uzgojenog pamuka, vode računa o karbonskoj neutralnosti i okreću leđa kompanijama koje ne dele iste vrednosti. Nedavno sprovedeno istraživanje pokazuje da 86% građana očekuje od lidera velikih kompanija da preuzmu inicijativu u rešavanju posledica pandemije i drugih društvenih izazova. Naša tradicija društvenog angažovanja u Srbiji je počela pre 14 godina kada smo došli na ovo tržište. Svaki pojedinac ima sposobnost da menja svest oko sebe, a kompanije mogu odigrati važnu ulogu u omogućavanju šire participacije i motivacije ljudi u projekte koje se tiču svih nas. Samo onda kada smo ujedinjeni oko cilja , zaista možemo da menjamo stvari na bolje i stvaramo svet koji svi želimo.