A1 Telekom Austrija Grupa posluje na sedam ključnih tržišta u regionu centralne i istočne Evrope (CEE). Zbog čega se tržište Srbije posebno ističe i zašto je prisustvo na tom tržištu važno za Grupu?

Namera nam je da ojačamo svoje prisustvo u tom regionu, tako da je Srbija strateški važno tržište za nas. Naši planovi su ambiciozni od prvog dana kada je kompanija ušla na tržište Srbije kao najveća grinfild investicija, a taj status zadržala do danas. U prethodnih 13 godina smo pokazali stabilan i kontinuiran rast, u pogledu prihoda i broja korisnika čak i u vreme pandemije i na sve konkurentnijem tržištu. Kolege iz Srbije su redovno davale doprinos u razvoju naprednih tehnoloških rešenja koja implementiramo na tržištima Grupe. Odličan primer je SARA – Superior Analytics for Radio Access, digitalna platforma kreirana kao podrška za uvođenje i rad postojećih RAN mreža A1 Telekom Austrija Grupe, kao i za evoluciju prema 5G tehnologiji, koja nam je donela prestižnu nagradu „Leading Lights Awards 2020“.

Sinergetski potencijal i razmena stručnog znanja i iskustva, predstavljaju jake adute Grupe i motor koji omogućava da osnažujemo digitalni život ljudi, zato nas raduje što je Srbija i zvanično postala deo A1 brenda.

Zašto ste se odlučili na taj korak i šta to zapravo znači za tržište i korisnike u Srbiji?

Objedinjeno brend iskustvo će pozitivno uticati na ostvarivanje ciljeva u pogledu efikasnosti i rasta Grupe, unapređujući imidž jakog učesnika na međunarodnom tržištu. Verujemo da će snažan i usklađen identitet brenda, posebna ponuda i kredibilitet uz još bolju multinacionalnu prepoznatljivost, podstaći lojalnost i rast broja korisnika na srpskom tržištu.

Ključne vrednosti kompanije Vip će ostati sastavni deo vrednosti A1 Srbija, ali ćemo mu dodati internacionalnu perspektivu. Pozicioniraćemo A1 kao odgovornu, pouzdanu kompaniju, okrenutu ka budućnosti, i sinonim za odličan kvalitet usluga i napredno korisničko iskustvo.

S obzirom na to da ste predvodnici na polju telekomunikacija u regionu CEE, korisnici od vas stalno očekuju inovacije. Šta mogu očekivati u budućnosti?

Zahvaljujući inovativnim digitalnim proizvodima i uslugama, konektivnost igra ključnu ulogu u sve većem broju oblasti našeg profesionalnog i privatnog života. Pored glasovne telefonije i širokopojasnog interneta, obuhvata mobilnu i kućnu zabavu, smart home i IT rešenja kao i veleprodaju, plaćanja, i druge digitalne servise. Digitalna transformacija sa akcentom na aplikacijama namenjenim industrijama u oblasti Internet of Things (IoT), proizvodi bazirani na cloud tehnologijama, namenjeni savremenim radnim mestima, kao i rešenja iz oblasti sigurnosti, od posebnog su značaja u ovom kontekstu.

Digitalno poslovanje je trenutno u fokusu svih kompanija. U kojoj meri je to uticalo na način poslovanja i šta se još može očekivati od procesa digitalizacije?

Karijeru sam proveo u industriji telekomunikacija i informacionih tehnologija, i za mene je to jedna od najuzbudljivijih oblasti. Naša industrija je epicentar digitalne transformacije, a ovo što se sada dešava će doneti korenite promene u budućnosti. Tehnologije kao što su IoT i 5G čine osnovu iz koje će se osloboditi veliki potencijal koji poseduje digitalizacija u brojnim oblastima života – od dnevne sobe do velikih industrijskih kompanija. Digitalne pogodnosti bi trebalo da budu dostupne svima, zbog toga je, na primer, važno postojanje obrazovnog sistema koji će nas osposobiti za digitalne mogućnosti koje nosi budućnost.

Ekološka i društvena odgovornost su veoma važne za A1 Telekom Austrija Grupu. Šta ste uradili na tom polju tokom ove godine i da li istu strategiju imate za sva tržišta?

U mesecima za nama, videli smo da je naša industrija relevantnija nego ikad pre. Zahvaljujući pouzdanoj infrastrukturi i posvećenosti zaposlenih Grupa je odigrala ključnu ulogu u obezbeđivanju komunikacije, kontakta i interakcije tokom krize izazvane pandemijom. Srž korporativne strategije je zajednička na nivou cele A1 Grupe – „Osnaživanje digitalnog života“ i promovisanje efikasnijih i održivijih načina rada i življenja pri čemu je cilj da na nivou kompanije pružimo doprinos u postizanju ugljenične neutralnosti, odnosno neto nultih emisija do 2030. godine.

Ambicija nam je da budemo predvodnici u našoj industriji po pitanju održivosti, a ovu strategiju prilagođavamo lokalnim uslovima i potrebama, uz neophodnu ekspertizu lokalnog tržišta i odgovarajuću implementaciju

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.