Značaj internih komunikacija i brige o zaposlenima u doba COVID-19

    Piše Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO, Marketing mreža

    0

    Povodom COVID-19 krize, Marketing mreža sprovela je istraživanje na temu internih komunikacija i brige o zaposlenima, na uzorku od 150 kompanija koje posluju u Srbiji. Istraživanje je rađeno u dva talasa – u aprilu tokom vanrednog stanja i početkom avgusta ove godine – a pokazalo je da 73% ispitanika smatra da su interne komunikacije veoma važne za poslovanje kompanije u doba pandemije.

    Čak 51% ispitanika reklo je da su u toku vanrednog stanja imali jasno razrađenu strategiju internih komunikacija, dok je svega 17% navelo da će u narednim mesecima intenzivno raditi na izradi HR strategije sa fokusom na redizajn organizacione strukture i uvođenju novih načina rada.

    Zanimljiv je podatak da je 56% predstavnika kompanija istaklo da je tokom vanrednog stanja i rada od kuće veoma intenzivno komuniciralo sa svojim zaposlenima, dok je 6% bilo u kontaktu sa njima samo jednom tokom pandemije. Kao najefikasnije kanale komunikacije ispitanici ističu e-poštu (41%), video call-ove (40%) i intranet (11%).

    Povratak u kancelarije, nakon višemesečnog rada od kuće, teško je pao polovini ispitanika, dok 27% i dalje ima mogućnost da odluči da li će raditi od kuće ili iz radnog prostora.

    Kada je u pitanju promena u broju zaposlenih, u aprilu 36% ispitanih kompanija već je smanjilo broj zaposlenih, a taj broj se u avgustu dodatno povećao na 47%. Svega 11% ispitanih kompanija navelo je da je, do avgusta ove godine, uvećalo svoj tim i zaposlilo nove kolege. Pored toga, 59% ispitanika stopiralo je svoje employer branding kampanje do kraja godine.

    Da postcovid period donosi zabrinutost, pokazuje i činjenica da je čak 37% ispitanika izrazilo bojazan da će do kraja godine biti prinuđeno da otpusti značajan procenat zaposlenih i da će odlaskom talentovanih ljudi njihovo poslovanje biti veoma ugroženo.

    Kada su u pitanju agencije koje posluju na tržištu marketinških komunikacija, situacija je više nego alarmantna, a najugroženije su agencije za organizaciju događaja, sajmova i BTL aktivnosti. Agency Report studija, koju Marketing mreža sprovodi već treću godinu zaredom, pokazala je da će se 34% agencija koje posluju u Srbiji fokusirati na obezbeđivanje likvidnosti i održavanje broja zaposlenih do kraja 2020. godine. Kada su u pitanju najveći problemi agencija u ovom trenutku, 47% je reklo da su to isplate plata zaposlenima, poreza i doprinosa, a 24% da je to isplata PDV-a.

    Procena je da će se advertising industrija vratiti u normalu tek u drugom kvartalu 2022. godine. Kako brojna istraživanja predviđaju, naredna godina biće godina štednje i preživljavanja.

    6. Kaktus: Unique in being different

    Šesti nacionalni festival integrisanih komunikacija KAKTUS 2020, u organizaciji Marketing mreže, biće održan 3. i 4. novembra u Beogradu, pod sloganom „Unique in being different”.

    Ove godine akcenat festivala je na ljudima koji rade u advertising industriji, bilo na strani agencije ili kompanije, a koji svakodnevno grade struku i svojim delima ostavljaju trag u društvu. Novi vizuelni identitet u tehnici kolaža predstavlja pravo osveženje u komunikaciji festivala KAKTUS, koji već tradicionalno potpisuje agencija Ovation BBDO.

    „Advertising su LJUDI koji rade u ovoj struci. Ove godine festival KAKTUS 2020 upravo slavi ljude, pojedince i timove, njihovu različitost, talente, interesovanja, stručnost, kreativnost i sposobnost. Slavimo ljude koji svakoga dana pišu istoriju advertising industrije u Srbiji i ostavljaju neizbrisiv trag u društvu. Ova godina posebno je teška za našu industriju i ljude koji u njoj rade, zato smatramo da je važno podržati ih na ovaj način i istaći njihove potencijale”, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO Marketing mreže.

    Kao i prethodnih godina, KAKTUS 2020 ponudiće učesnicima kvalitetan i raznovrstan program iz različitih oblasti integrisanih komunikacija, a najveći svetski kreativci i najuticajniji pojedinci komunikacijske industrije već su potvrdili svoje učešće. Ove godine biće dodeljene i tradicionalne KAKTUS nagrade kompanijama i agencijama za najkvalitetnije i najprofesionalnije pojedinačne i integrisane kampanje u protekloj godini, a konkurs je otvoren do 20. septembra. Pored toga, nagradićemo i mlade talente, u okviru humanitarnog takmičenja KAKTUS Talents (powered by Delta Holding).

    Festival KAKTUS 2020 podržalo je preko 45 medijskih kuća iz celog regiona, kao i kompanije Mercator S, Apatinska pivara, Pepsico – Marbo Product i Jaffa Crvenka. Zlatni sponzor festivala je Delta Holding, srebrni sponzor Forma Ideale, dok je ove godine bronzani sponzor kompanija Mastercard. Partneri festivala su agencije – Direct Media United Solutions, Ovation BBDO, Headline, Degordian, Info Media Group, Alma Quattro i DPC Group. Festival su podržali i Nova Communications, Digital Element, Chameleon Ruma, Propix i Srpska asocijacija menadžera.