Flojd iz filma „Nacionalna klasa“ postao je mitska ličnost ne samo Beograda. O tome govori i podatak da je Flojd tokom godina postajao ime auto-škola, karting staza, kafića, auto-servisa… I u danima nakon Nikolićeve smrti u gomili posveta slavnom glumcu izdvojio se jedan od originalnijih – mural u Beogradu gde je Nikolić oslikan kao, naravno, Flojd.

I sve što je vezano za film o reli vozaču nacionalne klase do 785 kubika Branimiru Mitroviću postajalo je na neki način legenda, a za to je zaslužan i sam Nikolić koji ga je oživeo. I izrazi iz filma poput “đunta sa sitnim nutom” ili “kkkkako montira” ulazili su u svakodnevni život i opstali duže od „fiće“. A koliko je to zaista ušlo u narod i sleng govori i slučaj bivšeg sekretara Britanske ambasade u Beogradu Džeremija Langa koji je u Beogradu vozio „fiću“ sa diplomatskim tablicama i znao za izraz “đunta sa sitnim nutom”. 

Ne postoji možda film koji je opisao bolje Beograd i tadašnje vreme. Pored serije “Grlom u jagode”, naravno. Tu su te lokacije kao što je Šumatovac, trkačka staza Ušće, sve sa spikerom i urlanjem mašina, diskoteka „Cepelin“… U “Nacionalnoj klasi” imamo i one stvari iz neke pozadine ali krajnje revolucionarne kao što je uvođenje jasnog gej lika u srpski film, duvanje lepka, trud da se izbegne služenje obaveznog vojnog roka…

Vrlo retko je uspevalo kasnije da se snimi tako autentičan film kako grada tako i epohe. A pored toga univerzalne teme: odlaganje života odraslih i ženidbe, maštarenje, prevara, gradski lik koji zapravo na kraju i nema prijatelje osim nekog po dužnosti koji ostaje jedini uz njega… I pored sve duhovitosti kroz film prolazi seta koja kulminira krajem filma. Vojska u tadašnjoj Jugoslaviji, tačnije odlazak na služenje vojnog roka bio je rastanak sa detinjstvom i mladošću. Ili si išao na fakultet posle vojske, ili si se ženio. Svejedno, s vojskom je bilo „gudbaj“ nekom bezbrižnom životu. I ta seta se ovde oseti. Ta seta raskida sa zajebantskom mladošću koju treba odbaciti jer ti je devojka zatrudnela a ti nemaš pravi posao.

Zato jeste “Nacionalna klasa” veliki film jer ispod “haube” ima mnogo toga. U legendama koje su pratile snimanje filma postoji i ona da je Dragan želeo da se odrekne dublera čak i u opasnim scenama. Gaga je bio drugar sa kaskaderima, iako je mnogima „uzimao hleb“ tako što bi snimao opasne scene, posebno u „Otpisanima“, ali i u „Nacionalnoj klasi“…

***

Iz knjige Branka Rosića „Gaga: Najveći šmeker Beograda“

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.