Skoro polovina zaposlenih (41%) planira da napravi veliku promenu u karijeri u narednih godinu dana, pokazuju rezultati istraživanja Work Trend Index report kompanije Microsoft, u kojem je učestvovalo 30.000 zaposlenih širom sveta.

Tokom poslednjih 18 meseci, mnogi su se borili sa stresom izazvanim životom u pandemiji – zbog brige o zdravlju voljenih, balansiranja između školovanja dece od kuće i brige o deci, kao i zbog borbe sa izolovanošću i usamljenošću. Posao je takođe predstavljao izazov. Više od polovine zaposlenih širom sveta (54%) priznalo je da se oseća premoreno zbog povećanog obima posla. Broj sastanaka, mejlova i razmenjenih poruka je drastično porastao, dok je hibridni način rada postao norma.

Međutim, menadžeri i donosioci odluka su prošli mnogo bolje. Čak 61 odsto menadžera je izjavilo da su tokom prethodnog perioda napredovali – 23 odsto više od onih koji nisu zaduženi za donošenje odluka. Na to su uticali brojni faktori, poput činjenice da menadžeri imaju veće profesionalne mreže za podršku, ali i više dana odmora.

S obzirom na to da je leto pred nama, postoji nekoliko stvari koje menadžeri mogu da urade kako bi pomogli članovima svojih timova da “napune baterije” i uspešno se vrate poslu. 

  • Aktivno podržavajte ljude da uzmu slobodne dane. Objasnite ljudima da odmor treba da iskoriste da se u potpunosti isključe od posla. Pokažite to na sopstvenom primeru. Uzmite nekoliko slobodnih dana i objasnite svom timu da za to vreme nećete biti dostupni za posao. Ako u trajanju odmora ne putujete na neku destinaciju, već ostajete kod kuće obavezno to komunicirajte sa svojim timom i ostanite pri odluci da se nećete uključivati u posao kao da ste otišli na Sejšele. Tako ćete članovima vašeg tima “dozvoliti” da urade isto.
  • Iskoristite vreme provedeno van posla da razmislite o vašem menadžerskom stilu. Jasno je da se ljudi osećaju veoma istrošeno. Zbog toga će po ulasku u hibridni način rada biti bolje pozicionirani oni menadžeri kojima je važnije kako se njihovi zaposleni osećaju, a ne koliko su produktivni. Možda će ovakav prelazak na empatično liderstvo biti stran za starije članove menadžmenta, pa mogu da krenu sa jednostavnim i konkretnim potezima poput započinjanja razgovora interesovanjem za zdravlje zaposlenog, ili, još bolje, o tome kako zaposleni uspeva da balansira između poslovnog i privatnog života. Ono što je od suštinske važnosti jeste aktivno slušanje sagovornika. Takođe, fleksibilan pristup je veoma bitan. Podržavanje ljudi da pristupe radnom danu na nelinearni način, tako što će ostaviti dovoljno slobodnog vremena za decu, kućne ljubimce i fitness može da pomogne ljudima da povrate osećaj stabilnosti.
  • Posvetite više vremena obukama. Ako je posao u vašoj industriji sporiji tokom leta, to je sjajna prilika da zaista podstaknete svoj tim da maksimalno iskoristi dostupne mogućnosti za učenje i razvoj profesionalnih veština. Razgovarajte sa njima o nekim obukama koje su vama bile zanimljive, posebno onima koje se fokusiraju na veštine vezane za zaštitu i održavanje mentalnog zdravlja. Odličan sadržaj na tu temu možete da pronađete na sajtu LinkedIn Learning, posebno u predavanju o poslovnoj otpornosti.
  • Osnažite ljude. Alati poput Office 365 i Viva pomažu zaposlenima da ostanu u kontaktu, ali takođe nude i uvid baziran na podacima koji može da im pomogne da se isključe i fokusiraju na zdravlje i lične prioritete. S obzirom da su tokom leta dani duži, podsetite svoje zaposlene da iskoriste mogućnosti koje im ovi alati pružaju, i da više vremena provode napolju!
  • Budite transparentni u vezi sa povratkom u kancelarije.  Nijedna kompanija nema sve tačne odgovore vezane za kreiranje idealnog hibridnog poslovnog okruženja. Osigurajte da su svi zaposleni obavešteni ne samo o svim odlukama koje donosi menadžment, već i o tome kako se donose odluke, kako bi videli da kompanija uzima u obzir potrebe zaposlenih. Ovog leta ovo pitanje će biti na umu svakog radnika – tako da će otvorena, jasna komunikacija uveliko doprineti uklanjanju svih briga vezanih za to. 

Više o rezultatima istraživanja možete da pročitate na Work Trend Index. Ako želite da saznate kako na najbolji način da upravljate hibridnim načinom poslovanja, idite na “Hybrid Work: A Guide for Business Leaders.”

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.