Više puta smo čuli kako su za uspeh u poslu važnji ideja i posvećenost bez obzira na kapital, a mnogi kao primer uzimaju velike svetske kompanije poput Google-a, Apple-a ili Microsofta, čiji su počeci bili vrlo skromni – takoreći, iz garaže. Iako će mnogi reći da je ovakav uspeh jedan u milion, mi kažemo da nije nemoguć. I dok se u uslovima nove realnosti neizvesno gleda na budućnost, a svet i Evropa spremaju za nove mere, globalno tržište rada doživljava ogromnu transformaciju – pretežno digitalnu. Mnogi poslovi postaće prošlost, a online platforme i outsource-ing sa obrazovanom radnom snagom, skoro pa izvesno, postaće jedan od zastupljenih biznis modela.

Jedan od takvih je biznis Marka Dubočanina, osnivača i generalnog direktora Silver Bell Group-a, kompanije koja se bavi outsource-ingom i nudi rešenja u oblasti prodaje, IT-a, marketinga, ljudskih resursa i drugih vidova podrške klijentima na globalnom nivou. Iako postoji veliki broj firmi koje pružaju ovu vrstu usluga, on kaže da se sa velikim kompanijama i konglomeratima ne takmiči po broju zaposlenih, i da nema viziju da jednog dana ima 1000 zaposlenih. Dodaje da bira klijente koji vole praktičan pristup, svakodnevnu komunikaciju i razvoj inovacija.

Silver Bell Group sa poslovanjem je počeo 2014. godine otvaranjem pozicija u prodaji, a za samo šest godina uspeli su da stignu do 300 zaposlenih, da rade na 16 jezika za 12 internacionalnih klijenata.  

„Mi doslovno formiramo poseban tim koji je isključivo posvećen vama, tim čiji pristup je prilagođen vašoj preduzetničkoj viziji i ciljevima, tako da možete da budete mirni i da se NE bavite ljudskim resursima, pravnim poslovima, obukom, transportom, IT-jem, telekomunikacijama, logistikom, nekretninama i svim poslovnim procedurama i protokolima upravljanja zaposlenima“ – rekao je Dubočanin, dodajući da se ovakom vrstom poslovanja svi troškovi klijenata smanjuju za oko čak 62 odsto.

„Naši klijenti su preduzetnici iz razvijenih ekonomija, sa jednim ili više startapova i snažnim usmerenjem ka inovacijama i rastu. Za njih smo najbolji partner za dugoročnu saradnju. Oni imaju koristi od našeg specijalizovanog pristupa i strogih protokola i procedura za rast poslovanja“ – kaže on, naglašavajući da su kvalitet usluge i iskrena posvećenost poslu ključni za postizanje uspeha.  „Svi oni dolaze kod nas po preporuci postojećih klijenata, tako da možemo da prihvatimo samo ograničen broj onih kojima možemo da prodamo naše usluge. Želimo da budemo dovoljno mali da bi se svako osećao posebno i nikada nećemo skrenuti fokus sa onoga što je najbitinije kompanijama koje su nam ukazale poverenje“.

Kaže da je, kada radite na globalnom tržištu, građenje poverenja kod klijenata još bitnije nego kad radite isključivo na lokalnom tržištu.

„Za izgradnju poverenja je potrebno vreme. Tajna je u tome da pokušate da steknete poverenje za kratko vreme koje imamo na raspolaganju tokom sastanaka putem videa ili uživo i vredno radite da ga zadržite. Firme ne rade sa drugim firmama, ljudi rade sa ljudima“ – poručuje on.

Želeći da ukaže na potencijalne poteškoće poslovanja na međunarodnom tržištu, osvrnuo se i na sve veći problem naplate, savetujući pronalazak pouzdanog i proverenog partnera.

„Kompanija preko koje obavljamo platni promet je od ključne važnosti za naše poslovanje. Veoma dinamični sektori sa dobavljačima i klijentima sa kojima sarađujemo zahtevaju da imamo nezamenljivog poslovnog partnera preko kog vršimo platni promet. Savršena podrška i jak partner kao što je Payoneer nam pomažu da planiramo na vreme sve svakodnevne potrebe, što je posebno važno za bezbedne i brze transakcije, naročito u ovim teškim vremenima. Payoneer može da obezbedi sve što vam je potrebno na jednom mestu: računi u različitim valutama dostupni u isto vreme, saradnja sa jakim i uglednim bankama na globalnom nivou, veoma brzo prilagođavanje promenama i poteškoćama na tržištu i, naravno, podrška klijentima koja je iznad svih očekivanja“.

Na kraju, na pitanje šta je siguran recept za uspeh, Dubočanin naglašava da je dobar tim, sastavljen od obrazovanih profesionalaca jedan od činilaca koji predodređuju uspešan put, ali je ukazao da pristup koji negujete može odigrati ključnu ulogu za sudbinu kompanije. „Najbitnije je da poznajete sebe i da budete autentični jer mnogi ne uspevaju zato što pokušavaju da kopiraju način, priču i stav nekoga ko je uspeo. Čak je i smešno kad blagi ljudi pokušavaju da budu strogi prema svom timu. Isto tako, jedan od ključnih načina da se povežete jeste da budete iskreni, osetljivi i direktni“ – zaključio je on.

Komentar(1)

  1. RB
    15. oktobra 2020. 10:04

    A zasto ne proverite sta rade? Njihovi agenti varaju ljude prodajom nepostojecih finansijskih usluga sirom planete.

Ostavite odgovor na RB Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.