Xiaomi napredovao do 338. mesta na Fortune Global 500 listi i postao kompanija sa najbržim rastom u kategoriji interneta i maloprodaje tokom 2021.

    0
    Foto promo

    Premium uređaji, internacionalizacija i nove maloprodajne lokacije podstiču rast; Xiaomi se nalazi na Fortune Global 500 listi već treću godinu zaredom

    Xiaomi je danas treću godinu zaredom deo Fortune Global 500 liste, popevši se na 338. mesto tokom 2021. godine, što predstavlja značajan napredak od 84 mesta u odnosu na 2020. godinu kada je kompanija bila na 422. mestu u kategoriji interneta i maloprodaje.

    Prema izveštaju o prihodima kompanije Xiaomi, ukupni prihodi iznosili su 245,9 milijardi RMB tokom 2020. godine, postavivši Xiaomi na 338. mesto Fortune Global 500 liste za 2021. godinu. Tokom 2021. godine Xiaomi nastavlja snažan zamah brzog rasta, demonstrirajući eksplozivno povećanje prihoda i neto dobiti, koja je daleko premašila očekivanja tržišta. U prvom kvartalu 2021. godine ukupni prihodi kompanije Xiaomi iznosili su 76,9 milijardi RMB, što predstavlja povećanje od 54,7% u odnosu na isti period prethodne godine, dok je prilagođena neto dobit za period iznosila 6,1 milijardi RMB, što je povećanje od 163,8 % odnosu na prethodnu godinu.

    Ovaj rast pripisuje se proboju kompanije Xiaomi na high-end tržište pametnih telefona, brzom rastu na međunarodnim tržištima i razvoju maloprodajnog poslovanja kompanije.

    Fokus kompanije na osnovne tehnologije bio je pokretačka snaga u stvaranju poboljšanog korisničkog iskustva, što je učvrstilo poziciju kompanije u vrhunskim segmentima tržišta kroz serije Mi 10 i Mi 11. U prvom kvartalu 2021. globalne isporuke Xiaomi pametnih telefona u kategoriji od 3.000 RMB ili više u kontinentalnoj Kini, a na međunarodnim tržištima od 300 evra i više, premašuju 4 miliona.

    Globalno širenje kompanije Xiaomi takođe je podstaklo ukupni rast. Kompanija je 16. jula objavila da je prema Canalys-u zauzela drugo mesto na globalnom tržištu sa 17 odsto udela u isporučenim pametnim telefonima, nadmašivši Apple. Na međunarodnim tržištima Xiaomi je premašio 300 odsto među-godišnjeg rasta na tržištu Latinske Amerike, preko 150 odsto rasta u Africi i više od 50 odsto rasta u Zapadnoj Evropi. Xiaomi pametni telefoni su sada dostupni na preko 100 tržišta širom sveta, zauzimajući prvo mesto po udelu na najmanje 12 tržišta i zauzimajući drugo mesto u Evropi. Xiaomi takođe zauzima prvo mesto u Indiji već 15 uzastopnih kvartala.

    Što se tiče novih Xiaomi maloprodaja, one doživljavaju brzu ekspanziju još od 2020. Ukupan broj Mi radnji u kontinentalnoj Kini premašio je 5.500 krajem aprila 2021. godine, dok na međunarodnim tržištima postoji više od 1.000 Xiaomi prodavnica. Fizička maloprodajna mreža kompanije Xiaomi brzo se širi širom sveta.

    Xiaomi je takođe nastavio da ulaže u istraživanje, razvoj i talente, stvarajući niz novih struktura nagrada za svoj tim za istraživanje i razvoj i pokrećući drugu fazu projekta Xiaomi pametne fabrike. “Tokom naredne decenije, Xiaomi će biti nova pokretačka snaga u industriji.” izjavio je Lei Jun, osnivač, predsednik i izvršni direktor kompanije Xiaomi na proslavi desetogodišnjice kompanije. Pametna proizvodnja postaje jedna od ključnih konkurentskih prednosti kompanije Xiaomi.

    Predvodeći industriju pametnih telefona, AIoT i industriju pametne proizvodnje, Xiaomi je takođe proaktivno ušao i na tržište pametnih električnih vozila. U martu 2021, Xiaomi je zvanično najavio da će kompanija osnovati podružnicu u potpunom vlasništvu koju će voditi generalni direktor Lei Jun koja će se baviti biznisom pametnih električnih vozila, a ukupna ulaganja u narednih 10 godina procenjuju se na 10 milijardi američkih dolara. Početna faza ulaganja iznosiće 10 milijardi juana, ili 1,55 milijardi dolara. Pametna električna vozila biće značajan pokretač novog rasta za Xiaomi.