Poslovni učinak u svim segmentima dostiže istorijski vrhunac, stvarajući dugoročnu vrednost

Xiaomi je tokom drugog kvartala postao svetski brend broj 2 u segmentu mobilnih telefona, fokusirajući se na tehnološke inovacije i razvoj talenata

Kompanija Xiaomi („Xiaomi“ ili „Grupa“; berzanski kod: 1810), proizvođač potrošačke elektronike i „smart manufacturing“ kompanija sa fokusom na tržište pametnih telefona i hardvera koji je u svojoj osnovi povezan kroz IoT platformu, objavila je nerevidirane konsolidovane rezultate za period od tri i šest meseci do 30. juna 2021.

U drugom kvartalu 2021. godine ukupni prihodi kompanije Xiaomi iznosili su 87,8 milijardi RMB, što predstavlja povećanje od 64,0% u odnosu na prethodnu godinu; prilagođena neto dobit za taj period iznosila je 6,3 milijarde RMB, što je povećanje od 87,4% u odnosu na prethodnu godinu. I ukupni prihod i prilagođena neto dobit dostigli su rekordne vrednosti u kvartalu, što pokazuje izuzetnost poslovnog modela i robusnost poslovanja.

Istaknuti finansijski rezultati u drugom kvartalu 2021. godine:

  • Ukupan prihod od 87.789,0 miliona RMB, što je povećanje od 64,0% u odnosu na isti period prethodne godine;
  • Bruto dobit od približno 15,148,1 miliona RMB, što je rast od 96,7% godinu za godinom;
  • Neto dobit (neprilagođen IFRS) iznosio je 6.321,5 miliona RMB, što je rast od 87,4% u odnosu na isti period prethodne godine.

Istaknuti finansijski rezultati za prvu polovinu 2021. godine:

  • Ukupan prihod u iznosu od 164.671,2 miliona RMB, što je povećanje od 59,5% u odnosu na isti period prethodne godine;
  • Bruto dobit od približno 29.309,4 miliona RMB, što je povećanje od 92,1% u odnosu na isti period prethodne godine;
  • Neto dobit (neprilagođen IFRS) iznosio je 12.390,8 miliona RMB, što je povećanje od 118,4% u odnosu na isti period prethodne godine.

„Tokom drugog kvartala 2021. godine, naša osnovna strategija „Smartphone × AIoT“ nastavila je da omogućava izvanredne performanse kompanije. Gledajući u budućnost, nastavićemo da sprovodimo strategiju dvostrukih brendova, povećavamo ulaganja u naprednu tehnologiju, zapošljavamo i negujemo talente i nadograđujemo mogućnosti koje pruža kanal, poboljšavamo ponudu vrhunskih pametnih telefona i unapređujemo korisničko iskustvo. Takođe, ostaćemo posvećeni našoj osnovnoj „Smartphone × AIoT“ strategiji, usrdno radeći na unapređenju inovacija kroz sofisticirane i najsavremenije tehnologije u svim kategorijama proizvoda. Nastavićemo takođe i da poboljšavamo povezivanje naših pametnih telefona i IoT proizvoda kako bismo pružili besprekorno korisničko iskustvo u čitavom asortimanu, omogućavajući bolji život svima u svetu“, navodi se u izjavi kompanije.

Kvartalni pregled učinka

Kompanija Xiaomi je dospela na drugo mesto globalne rang-lista isporuka pametnih telefona, čvrsto uspostavljajući sebe na „premium“ tržištu pametnih telefona sa inovativnim i visokokvalitetnim proizvodima

Kako je Xiaomi i dalje posvećen unapređivanju tehnologije, zapošljavanju i negovanju talenata i nadogradnji mogućnosti kanala, poslovanje sa pametnim telefonima nastavilo je da beleži značajan rast u drugom kvartalu 2021. godine, što je naglašeno rekordnim prihodima i isporukama pametnih telefona. Prihod od pametnih telefona iznosio je 59,1 milijardi juana u periodu izveštavanja, što predstavlja povećanje od 86,8% u odnosu na prethodnu godinu. Globalne isporuke pametnih telefona Grupe dostigle su 52,9 miliona jedinica, što predstavlja povećanje od 86,8% u odnosu na prethodnu godinu. Prema istraživanju kompanije Canalys, globalne isporuke Xiaomi pametnih telefona po prvi put su zauzele drugo mesto tokom drugog kvartala sa tržišnim udelom od 16,7%.

U međuvremenu, isporuke pametnih telefona Grupe na tržištu kontinentalne Kine takođe su brzo porasle. Prema kompaniji Canalys, u drugom kvartalu 2021. godine, udeo Xiaomi uređaja na tržištu pametnih telefona u kontinentalnoj Kini porastao je na 16,8% sa 10,3% u drugom kvartalu 2020. godine, zauzimajući treće mesto sa povećanjem isporuka pametnih telefona od 35,1% u odnosu na prethodnu godinu, sa najvećom stopom rasta među glavnim igračima na tržištu.

Grupa takođe nastavlja da sprovodi strategiju dvostrukog brenda. Pod brendom Xiaomi kompanija je i dalje fokusirana na širenje portfolija vrhunskih pametnih telefona. Nakon široko rasprostranjene popularnosti Xiaomi 11 Pro, Xiaomi 11 Ultra i Xiaomi MIX FOLD modela u prvom kvartalu 2021. godine, 10. avgusta predstavljen je prvi pametni telefon sa kamerom ispod ekrana, Xiaomi MIX 4.

Prema podacima trećih strana, u drugom kvartalu 2021. godine tržišni udeo Xiaomi pametnih telefona u kontinentalnoj Kini sa cenama između 3.000 i 4.000 RMB, 4.000 RMB i 5.000 RMB, pa iznad 5000.000 RMB, zabeležio je povećanje godinu za godinom. U prvoj polovini 2021. godine globalne isporuke Xiaomi pametnih telefona sa maloprodajnim cenama od 3 000 RMB u kopnenoj Kini ili iznad 300 EUR ili ekvivalentno na prekomorskim tržištima premašile su 12 miliona jedinica, nadmašivši ukupno oko 10 miliona jedinica isporučenih tokom 2020.

Redmi brend nastavlja da predstavlja konkurentne proizvode. Do 30. aprila 2021. godine, ukupne globalne isporuke Redmi Note serije premašile su 200 miliona jedinica, odražavajući sve veću prepoznatljivost Redmi brenda na tržištu i visok kvalitet Redmi pametnih telefona. 26. maja 2021. godine u kontinentalnoj Kini predstavljena je Redmi Note 10 serija, gde je prihvaćena sa oduševljenjem.

Izuzetne performanse koje pokreće osnovna „Smartphone × AIoT“ strategija poboljšava povezivanje na svim pametnim uređajima

U drugom kvartalu 2021. godine IoT i lajfstajl segmenti proizvoda održali su snažan rast sa prihodom koji se povećao za 35,9% u odnosu na prethodnu godinu, na 20,7 milijardi RMB.

U drugom kvartalu 2021. godine globalne isporuke pametnih televizora premašile su 2,5 miliona jedinica, zadržavajući vodeću poziciju brenda na tržištu. Prema AVC-u TV isporuke zauzele su prvo mesto u kontinentalnoj Kini deseti kvartal zaredom i ostale su među prvih 5 na globalnom nivou.

IoT i lajfstajl segmenti proizvoda Grupe takođe su održali brzu putanju rasta na inostranim tržištima. Prihodi od IoT-a i lajfstajl proizvoda na inostranim tržištima porasli su za 93,8% u odnosu na isti period prethodne godine. Električni skuteri, pametni televizori, pametne trake i pametni satovi zadržali su široku popularnost na inostranom tržištu.

Po podacima od 30. juna 2021. broj povezanih IoT uređaja (isključujući pametne telefone i laptopove) na AIoT platformi Grupe dostigao je 374,5 miliona jedinica, što predstavlja povećanje od 34,0%u odnosu na prethodnu godinu. Broj korisnika sa pet ili više uređaja povezanih na AIoT platformu (isključujući pametne telefone i laptopove) dostigao je 7,4 miliona, što predstavlja povećanje od 44,5% u odnosu na prethodnu godinu. U junu 2021. godine, MAU Xiaomi AI asistenta je po prvi put premašio 100 miliona, dostigavši 102,0 miliona, dok je MAU Mi Home aplikacije porasla na 56,5 miliona, što predstavlja povećanje od 38,6% godinu za godinom.

Prihod od internet usluga dostigao je rekordno visok nivo, baza korisnika na ključnim inostranim tržištima nastavila je da se širi

Segment internet usluga kompanije Xiaomi zadržao je zamah. U drugom kvartalu 2021. godine prihod od internet usluga iznosio je 7,0 milijardi juana, dostigavši rekordnu vrednost i predstavljajući povećanje od 19,1% u odnosu na prethodnu godinu.

Globalna baza internet korisnika Grupe nastavila je brzo da se širi i dostigla istorijski maksimum u drugom kvartalu 2021. U junu 2021. MAU MIUI-a povećao se za 32,1% u odnosu na prethodnu godinu, na 453,8 miliona, pri čemu je MAU u kontinentalnoj Kini dostigao 124,0 miliona, što predstavlja povećanje od 13,0% u odnosu na prethodnu godinu i neto dobit od 5,3 miliona korisnika od marta 2021. U junu 2021, MAU globalne pametne televizije i Xiaomi Box-a nastavili su da rastu. Po podacima od 30. juna 2021. broj TV pretplatnika povećan je na 4,7 miliona, što je povećanje od 17,1% u odnosu na prethodnu godinu. Prihod od oglašavanja dostigao je još jedan kvartalni rekord od 4,5 milijardi RMB, što predstavlja povećanje od 46,2% u odnosu na prethodnu godinu.

U drugom kvartalu 2021. prihodi od inostranih internet usluga iznosili su 1,1 milijardu juana, što predstavlja povećanje od 96,8% u odnosu na prethodnu godinu. U ovom kvartalu prihodi od inostranih internet usluga činili su 15,6% ukupnog prihoda od prihoda od internet usluga. I prihodi od internet usluga u inostranstvu i njihov doprinos ukupnom prihodu od internet usluga dostigli su nove vrhunce. Brz rast uglavnom se pripisuje stalnim naporima u proširivanju baze korisnika na ključnim inostranim tržištima, podvučenim MIUI MAU rastom u Zapadnoj Evropi i Latinskoj Americi za preko 60%, odnosno 125% na godišnjem nivou.

Proizvodi i usluge dobro prepoznati na više tržišta, tržišni udeo pametnih telefona po prvi put na prvom mestu u Evropi

U drugom kvartalu 2021. godine Xiaomi je održao snažan zamah rasta na prekomorskim tržištima, postigavši rekordne performanse na glavnim tržištima širom sveta. U drugom kvartalu, prihodi sa inostranih tržišta porasli su za 81,6% u odnosu na prethodnu godinu, na 43,6 milijardi RMB, dostigavši rekordnu vrednost i čineći 49,7% od ukupnih prihoda. Prema kompaniji Canalys, tržišni udeo kompanije Xiaomi u drugom kvartalu je rangiran među 5 najboljih na 65 tržišta širom sveta, dok je Xiaomi broj 1 na 22 tržišta, od kojih je na 10 tržišta po prvi put zauzeo broj 1 poziciju.

Kompanija Xiaomi je nastavila da poboljšava svoje konkurentske prednosti na ključnim tržištima. Prema podacima kompanije Canalys, Grupa je prvi put zauzela prvo mesto u Evropi sa tržišnim udelom od 28,5% u drugom kvartalu 2021. U zapadnoj Evropi, tržišni udeo pametnih telefona dostigao je 22,2% i brend je svrstan je među tri najbolja. U Centralnoj i Istočnoj Evropi brend je po treći put zaredom zauzeo prvo mesto sa tržišnim udelom od 36,4%. U Španiji je brend zauzeo prvo mesto kvartalno po šesti put zaredom sa tržišnim udelom od 41,2. I po prvi put, u Italiji i Francuskoj, Grupa je zauzela prvo mesto sa tržišnim udelom od 35,0% i 29,7%, respektivno. Takođe, Grupa je ostala među prva tri brenda u Nemačkoj sa tržišnim udelom od 15,2%.

Visokokvalitetni proizvodi kompanije takođe su stekli široku popularnost na tržištima u razvoju, a isporuke pametnih telefona u tim regionima svedoče brzom rastu. Prema kompaniji Canalys, u drugom kvartalu 2021. godine isporuke Xiaomi pametnih telefona u Latinskoj Americi porasle su za 324,4% u odnosu na prošlu godinu, rangirajući brend među prvih 3. U međuvremenu, tržišni udeo na Bliskom istoku i u Africi porastao je za 20,9% i 8,5%. Osim toga, Grupa je postigla izvanredne performanse u jugoistočnoj Aziji. Xiaomi je zauzeo prvo mesto u jugoistočnoj Aziji i tržišni udeo je dostigao 28,2%.

Grupa je takođe nastavila da koristi svoje onlajn kanale u inostranstvu. U prvoj polovini 2021. godine prodato je više od 10 miliona pametnih telefona putem onlajn kanala na prekomorskim tržištima, isključujući Indiju, što predstavlja povećanje od preko 60% u odnosu na prethodnu godinu.

Snažan rast podržan neumornim fokusom na tehnološke inovacije i razvoj talenata

Kompanija Xiaomi je i dalje postojana u naporima za unapređenjem tehnologije koja jača srž poslovanja. U drugom kvartalu 2021. godine kompanija je zabeležila 3,1 milijarde RMB troškova za istraživanje i razvoj, što predstavlja povećanje od 56,5%u odnosu na prethodnu godinu.

U julu 2021. godine, Grupa je zvanično počela s izgradnjom Changping pametne fabrike koja se nalazi u okrugu Changping u Pekingu. Objekat će nastaviti da raste na osnovi koju čine istraživačko-razvojne i proizvodne mogućnosti Yizhuang pametne fabrike. Grupa ima za cilj da Changping pametna fabrike omogući godišnje proizvodne kapacitete do 10 miliona „premium“ pametnih telefona. Grupa veruje da će pametne fabrike koristiti svoje najsavremenije tehnologije i pokazati transformativne dobitke u efikasnosti, što će dodatno ubrzati revoluciju efikasnosti u kineskoj industriji.

Još od svog osnivanja, kompanija Xiaomi je uvek pridavala veliki značaj razvoju, zadržavanju i motivaciji talenata. U julu 2021, Grupa je objavila dva odvojena fonda za dodelu nagrada. Ulazeći u sledeću deceniju, Xiaomi namerava da imenuje i neguje mlade talente u delu izvršnog menadžmenta, nagrađujući ih preduzetničkim podsticajima koji ih motivišu za napredak unutar kompanije sa jakim preduzetničkim duhom.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.