Vozači od servisne stanice očekuju više od brzog točenja goriva

    Intervju: Ana Dešić, v. d. direktora Maloprodaje, MOL Srbija

    0
    Foto: Promo/GORAN PAUCANOVIC

    Jenjavanje pandemije u Srbiji, pad broja novozaraženih, sa sobom je donelo vraćanje starim navikama i oživljavanje putovanja. Planiranje putovanja, bilo u Srbiji ili van njenih granica, nameće pitanje mesta na kojima se može napraviti pauza, osvežiti i pripremiti za nastavak putovanja do željene destinacije. „MOL Grupa je pre više od pet godina tržištu u regionu ponudila Fresh Corner koncept u okviru servisnih stanica sa ponudom kafe, hrane koja se može poneti, ali i gotovih jela“, kaže Ana Dešić, v. d. direktora Maloprodaje.

    Otvoreno je 1000 Fresh Cornera u mreži MOL Grupe. Kako je to uticalo na vaše poslovanje?

    Pre šest godina MOL Grupa je započela transformaciju servisnih stanica zasnovanu na Fresh Corner konceptu, da bi danas skoro svaka druga stanica u svojoj ponudi imala svežu hranu i ukusnu kafu. U prethodnoj godini Fresh Corner koncept je u velikoj meri doprineo rekordnom rezultatu segmenta Consumer Services – povećavajući EBITDA Grupe za 510 miliona dolara. U našoj nedavno ažuriranoj Strategiji „Shape Tomorrow“ 2030+ zauzima značajno mesto, a razvoj usluga u skladu sa potrebama kupaca je naš prioritet.

    Kako izgleda ponuda u ovom tipu restorana?

    Pokrenut 2015. godine, Fresh Corner je kupcima predstavio ponudu za ljude u pokretu. Iako se nalaze širom regiona, zajednički im je kvalitet, a ponude su prilagođene ukusima kupaca svake zemlje, kao i ljudima koji su na putu i žele da probaju neke lokalne specijalitete. Njegovim osnivanjem, iskustvo na servisnim stanicama je podignuto na viši nivo jer, osim u uslugama koje pruža servisna stanica, kupci mogu da uživaju u kvalitetnoj kafi, svežem hotdogu, sendvičima i pecivima.

    Istraživanja kupaca su pokazala da većina vozača od servisne stanice očekuje više od brzog točenja goriva – gastronomsko iskustvo u prijatnoj atmosferi. Baš zbog toga sve više naših stanica, kako u regionu, tako i u Srbiji, ima prostrane terase, kutak za decu i odličnu ponudu hrane. U Srbiji je ponuda raznovrsna – od hotdoga kao jednog od omiljenih proizvoda, peciva, do kuvanih jela na autoputskim stanicama i svima omiljenog sada već čuvenog gulaša.

    Tokom prethodnih pet godina u Fresh Corneru u Srbiji je prodato više od četiri miliona kafa, 147.000 hotdogova i skoro 340.000 sendviča, što je sve pokazatelj da kupci Fresh Corner prepoznaju kao mesto za predah od vožnje dok su na putu.

    Kakav je plan u vezi sa Fresh Corner konceptom za Srbiju?

    U Srbiji smo nedavno proslavili peti rođendan Fresh Cornera. Prvi je otvoren na našoj autoputskoj stanici Horgoš i od tada do danas nastojali smo da unapredimo svoju ponudu hrane, ali i ambijent u kome naši kupci mogu da naprave pauzu u prijatnoj atmosferi, natoče MOL EVO gorivo i uživaju u kvalitetnoj kafi i odličnom izboru hrane. Danas imamo 27 Fresh Cornera širom Srbije, a plan nam je da ovu godinu zatvorimo sa 33. U skladu sa Strategijom 2030+ ideja nam je da ovaj koncept u Srbiji dodatno razvijamo uz unapređenje ponude kako bismo postali izbor broj jedan kupaca.

    Koliko je za vas važan koncept kafe?

    Kafa je, pored hotdoga jedan od najprodavanijih Fresh Corner proizvoda. Posebnu pažnju poklanjamo njenoj svežini, kvalitetu sastojaka. Ona pruža osveženje i trenutke zadovoljstva svima koji su na putu. Bilo da li biraju kafu za poneti ili se odluče da naprave pauzu i uživaju u kafi u prijatnoj atmosferi Fresh Cornera, naši kupci znaju da će uživati u punom ukusu kafe, koji pruža osveženje i potrebnu energiju. Širom regiona tokom prošle godine prodato je 46 miliona šoljica kafe što govori u prilog njenoj popularnosti. Espresso je najpopularniji u Srbiji i regionu, ali se uočavaju i geografske specifičnosti. Tako su u Slovačkoj i Češkoj posebno popularne duže kafe – amerikano, dok je makijato izbor broj jedan kupaca u Hrvatskoj i Bosni. Naši kupci u Srbiji se najčešće odlučuju za espreso, kapućino ili kafe late. Svima je zajedničko da kvalitet stavljaju na prvo mesto. Cilj nedavno predstavljene ažurirane dugoročne strategije MOL Grupe 2030+ „Shape Tomorrow“, ali i cilj svih nas u MOL-u je da se približimo kupcima i ponudimo im usluge koje će njihov svakodnevni život učiniti lakšim.