Vojin Đorđević: Osvajamo svet toplom vodom iz srca Srbije

    Želim da podstaknem sve ljude da žive zdravije, da menjaju svoje životne navike. Znamo da je neke navike teško menjati, ali možemo za početak da počnemo da pijemo toplu vodu. Ujutru, dve čaše. Pa onda i tokom dana još jednu litru i to je već dovoljno za početak. Promena navika u načinu konzumiranja vode je krupan korak a nije toliko težak, kaže Vojin Đorđević, osnivač brenda VODAVODA

    0

    Vi se nalazite u jednoj vrlo specifičnoj situaciji; ne dešava se često da neki biznismen kupi nešto što je sam osnovao?

    Tačno to mi se desilo. Pre deset godina sam, kako ja smatram suprotno zakonu, ostao bez objekta čiji sam bio vlasnik. To je bio stari objekat Doma vode u Banji Vrujci, koja je ekološki biser Srbije. Kasnije se ispostavilo da novi vlasnici i od njih izabrana uprava nisu dobro poslovali i taj objekat je prestao da radi. Iako smo u međuvremenu mi izgradili novi objekat Doma Vode, preko puta starog, ja sam za taj stari objekat bio emotivno vezan i prošle godine mi smo ga otkupili i uskoro ćemo i njega staviti u funkciju.

    Zašto ste to uradili?

    Razlog zašto sam kupio stari Dom Vode je vrlo jednostavan. VODAVODA je moj život, deo mog identiteta i deo mojih najboljih godina koje sam posvetio poslu. Pored toga, duboko verujem u kvalitet vode koju punimo a analize koje su urađene od stane više kredibilnih institucija iz mnogih zemalja to absolutno potvrđuju. VODAVODA se puni na izvoru starom hiljadama godina, ona je jedina prirodno mineralna voda u Srbiji koja izvire topla na 27 stepeni i koja dolazi sa dubine od 605 metara. Upravo takva, ona ima blagotvorno dejstvo na ljudski organizam a čak je i kroz istoriju poznato da su posle bitaka srpski ratnici obnavljali svoju snagu upravo na izvoru u Banji Vrujci i baš tamo pravili planove za nove pobede, a i pobeđivali su. Tako i VODAVODA pobeđuje na novim tržištima i osvaja srca ljudi. Osim emotivne povezanosti koju imam sa sa Banjom Vrujci, postoje i poslovni razlozi potrebe otvaranja dodatnih kapaciteta. Potražnja neprestno raste i imam poslovne ideje i planove koji zahtevaju proširenje i modernizaciju kapaciteta punjenja.

    Koji su sada to planovi? Da prodajete toplu vodu kako smo videli iz kampanje koja je upravo krenula…

    Tačno tako. Želimo da potrošači konzumiraju VODAVODA onakvu kakva je na samom izvoru. Topla, čista, prirodna i klinički dokazano veoma zdrava. Želim da VODAVODA bude dostupna svima i da se pije onakva kakva je na izvoru: topla. Želim da podstaknem sve ljude da žive zdravije, da menjaju svoje životne navike. Znamo da je neke navike teško menjati, ali možemo za početak da počnemo da pijemo toplu vodu. Ujutru, dve čaše. Pa onda i tokom dana još jednu litru i to je već dovoljno za početak. Promena navika u načinu konzumiranja vode je krupan korak a nije toliko težak. Koristi konzumiranja tople vode za ljudski organizam su naučno dokazane a mnoge drevne kulture od davnina piju upravo toplu vodu.

    Mislite li danas da je vaša najveća greška partnerstvo sa Divcem u koje ste nepromišljeno ušli?

    Sa ove distance gledam na to kao nešto dobro što je imalo za posledicu moje današnje promišljanje o vodi, ali i o poslu. VODAVODA je od samog početka imala ogroman uspeh koji nas je sve snažno poslovno podsticao. Kasniji razvoj događaja me je doveo do ozbiljnog preispitivanja na više nivoa. Najvažnija spoznaja je bila ta da bezuslovno verujem u to da VODAVODA, sa rastućim potrebama za zdravim životom i očuvanjem prirode, ima svoju blistavu budućnost. Zaključak da nema odustajanja je bio vrlo jednostavan, nastao je iz vere da radim pravu stvar. Danas sam na novom početku u koji verujem da ima dodatnu vrednost u podsticaju ljudi da promene navike i da budu zdraviji. Želim i da VODAVODA kao topla voda iz Srbije osvoji još mnogo novih tržišta.

    Kakva je vaša perspektiva o dešavanjima sa Vladom Divcem sa kojim ste tada ušli u partnerstvo? Da li ste rešili probleme i kakva je sada situacija po tom pitanju?

    Kao prvo, te probleme sam ostavio iza sebe i ne želim da oni opterećuju ni moju sadašnjost, niti budućnost. Smatrao sam, a i sada smatram da mi je preuzimanjem vlasništva nad objektom punionice u to vreme bila naneta velika nepravda. Sa druge strane nikoga ne krivim za bilo šta. Divac je za mene bio i ostao svetska košarkaška veličina a moje mišljenje je da su problemi u našem partnerstvu u koje smo ušli 2007.godine nastali usled lošeg izbora uprave. Ja nisam mogao da utičem na rad te uprave, a onda se to na kraju završilo time da mi je svojina na tom objektu oduzeta bez moje saglasnosti kao suvlasnika. Posle je taj objekat zbog lošeg poslovanja prestao da radi. Kako su se otvarali sudski postupci tako sam perspektivu video ne u njihovom vođenju već mnogo konstruktivnije. Tačnije, u tome da brend koji sam ja stvorio, VODAVODA, dobije novi Dom Vode u Banji Vrujci. Taj poduhvat sam potuno izneo sam, uz pomoć svojih saradnika. Postavljene su sasvim nove linije za punjenje vode i uspeli smo da plasiramo vodu na najzahtevnija svetska tržišta, a kako ste već i napomenuli, nedavno smo kupili i stari objekat Doma Vode. Tako sam razmišljanjem o budućnosti, a ne o prošlosti i sporovima, samostalno, bez partnerstva sa bilo kim rešio, sve izazove i ponovo postavio VODAVODA brend na mesto koje zaslužuje.

    Kako je uopšte nastala ideja o brendu VODAVODA?

    Tačno se sećam tog dana, dana kada sam prvi put popio vodu sa izvora u Banji Vrujci. Znao sam da nisam slučajno tu i da moram da napravim nešto sa tom vodom što će da bude dostojno blagodetima koje ima, njenom kvalitetu i čistoti. Stvorio sam originalni proizvod za jedinsven brend u svakom detalju. Svi hvale našu četvrtastu bocu i njen imidž i ona nosi nebrojene nagrade za dizajn svih ovih godina. Ime voda je nešto što je prirodno išlo uz nju. Ni jedno dugo ime nije moglo da odgovori jednostavnosti i lepoti tog proizvoda. Međutim, kako nije bilo moguće registrovati kao brend generičko ime proizvoda, VODA, ja sam došao na ideju da to bude VODAVODA. Time smo u isto vreme i sačuvali to da je u pitanju jednostavno VODA a istovremeno dolazimo do jednog osobenog naziva koji može imati snagu koju brend danas ima. Svuda u Svetu je to VODAVODA, bez obzira na jezik i pismo. To je bio jedan trenutak kada neka ideja jednostavno dođe bez mnogo premišljanja i to je bio jedan od mojih najkreativnijih životnih trenutaka. Jednostavno sam osetio da je to naziv brenda koji može imati snagu na svakom tržištu u Svetu.

    Kako je Voda Voda dospela čak u Kuvajt i kako se kotira na tom tržištu?

    Sadašnji partner iz Kuvajta mi se javio pre dve godine, impresioniran kvalitetom vode i ambalaže za koju je znao da je pobrojala nagrade na prestižnim međunarodnim sajmovima. Činjenica da se radi o prirodnoj mineralnoj arteškoj toploj vodi bila je presudna za odluku da se odluči baš za VODAVODA u momentu kada je za to tržište tražio vodu koja je vanserijskog kvaliteta. Poznato je koliko je Kuvajt zahtevno tržište. Ja sam znao da VODAVODA odgovara zahtevima i potrošača koji su vrlo upućeni u kvalitetne flaširane vode. Zato se VODAVODA vrlo brzo pozicionirala uz druge najbolje vode sveta. Dalje je preko Kuvajta, gde je postala voda od ugleda, krenula i u druge zemlje Zaliva. Danas imamo izuzetne partnere u tom delu sveta i sjajnu perspektivu za još veći razvoj i plasman našeg proizvoda. Konkurencija na tim tržištima je velika, ali iskreno mi to volimo jer znamo da imamo dobru vodu. Bio sam ponosan sam su analize koje smo kod njih radili pokazale da je VODAVODA jedna od najboljih voda na tržištu. Ona je prirodno topla, mineralna, a njihovi potrošači imaju razvijenu svest o kvalitetu proizvoda koje kupuju, vode računa o zdravlju i žele da žive dugo i spokojno. Veoma se cene prirodne lepote kao što je izvor u Banji Vrujci. Obzirom na brzi rast koji nam se dešava razmišljamo o dodatnim kapacitetima kako bi odgovorili tražnji za izvoz. Iskreno, fokus na izvoz je donekle usporio komunikaciju sa domaćim tržištem, ali ćemo to ispraviti već u ovoj godini sa kampanjom koju smo započeli i u kojoj pojašnjavamo prednosti VODAVODA koja je jedina topla voda u Srbiji jer naši potrošači takođe odlično znaju da prepoznaju kvalitet.

    Po čemu je VODAVODA, po vašem mišljenju, tako posebna? Zašto bi čovek, bilo u Kuvajtu ili u Srbiji, pored toliko drugih voda, izabrao baš nju?

    Kao što sam rekao VODAVODA je jedina topla, prirodno mineralna voda u Srbiji koju nam priroda daje sa dubine od 605 metara i na temperaturi od 27 stepeni. Analize koje se rade kod nas, a naročito analize sa stranih tržišta pokazale su da VODAVODA ima savršen balans svih minerala koji su izuzetno važni za ljudski organizam. Ako se pije topla, zagrejana ili na sobnoj temperaturi ima višestruke koristi za zdravlje, ali i za lepotu. Ako se VODAVODA pije svako jutro topla, dve čaše i još jedan litar tokom dana je dovoljno da se osete promene na više nivoa i to već u prvom mesecu konzumiranja. VODAVODU pakujemo upravo onakvu kako je priroda stvorila, prirodnu, bez dodatnih filtriranja i prerade. Danas je toplu, baš kakva je na izvoru, dostavljamo do potrošača i verujemo još jednom osvojiti svet, ovog puta sa toplom vodom iz srca Srbije.

    Vi imate san da osvojite svet vodom iz Srbije?

    Moram reći da sada posle osvajanja tržišta Kuvajta i zemalja Zaliva, više i ne sanjam, jer su tu Singapur, Južna Koreja, završavamo pregovore za Indiju i Vijetnam. Oman, Saudijska Arabija, Bahrein. Naravno Evropska unija i sve države sa teritorije bivše SFRJ. Turska, Južnoafrička Republika, Izrael… Ozbiljno interesovanje za vodu imamo iz SAD i Kanade. No, iskreno, nije lako uvek odgovoriti svim zahtevima. Moramo biti pažljivi i uspeti da isporučimo sve što dogovorimo i nekad je bolje reći “ne” sada, pa se pripremiti za novi korak nego srljati. Želim da pored kvaliteta VODAVODA pošaljemo svetu sliku o tome da svoj posao obavljamo na vrhunski način. Želim da budemo dobri i pouzdani partneri našim kupcima i da dugoročno radimo tamo gde se pojavimo. Zelim da voda iz srca Srbije, iz ekološkog bisera, promoviše sve lepote naše zemlje, ali isto tako želim i da naši ljudi menjaju sebe na bolje i da koriste blagodeti koje su nam date, koje su jednostavne i dragocene za život, baš kao što je to topla prirodna mineralna negazirana voda.