Vlast uvek profitira od straha i neizvesnosti: Predizborna kampanja u doba krize

0
BETAPHOTO/MILOS MISKOV

Kampanja za predsednika je zvanično počela. Izvesno je da će se glavna borba voditi oko toga da li će biti drugog kruga izbora koji bi mogao da dovede do ujedinjenja opozicionih glasova čime bi se bitno povećala šansa za promenu vlasti u Srbiji. Pitanje da li će rasipanjem glasova, odnosno većim brojem kandidata i povećanjem izlaznosti opozicija uspeti da dovede do drugog kruga palo je u drugi plan. Do izbora je ostalo manje od mesec dana, ulazi se u period u kojem najveći broj glasača donosi odluku kome će da dâ svoj glas, ali utisak je da se kampanja bitno promenila nakon izbijanja rata u Ukrajini.

Međutim, kako za Nedeljnik ocenjuje Miloš Bešić, profesor Fakulteta političkih nauka, sukob u Ukrajini je potpuno promenio pažnju ljudi i sada su pitanja kojima se građani bave drugačija.

“Ključno osećanje građana danas je neizvesnost, osećanje nesigurnosti, nebezbednosti i bazične, egzistencijalne brige. I onda se ta briga pomera od toga da li su institucije nešto uradile ili nisu, da li je napravljen auto-put ili nije, ka egzistencijalnim brigama koje se tiču rasta cena, da li će biti dovoljno goriva, brašna”, kaže on.

Ceo tekst objavljen je u novom Nedeljniku, koji je na svim kioscima od četvrtka, 10. marta

Digitalno izdanje i pretplata na nstore.rs