Victor Răcariu, generalni menadžer kompanije Glovo za region južne i istočne Evrope: Personalizacija i Q-Commerce će stvoriti novo korisničko iskustvo

0
Foto promo

Postoji mnogo osnovnih stvari koje su korisnicima potrebne odmah. Q-Commerce, kao nova dimenzija dostave, predstavlja odgovor na nove navike potrošača, koji, više nego ikad pre, postaju zahtevniji, nestrpljiviji i radoznaliji. Upravo zato, s obzirom na veliki broj konkurencije na tržištu, učesnici u industriji će morati da prilagode svoje digitalne strategije ovim promenama – ističe u intervjuu za Nedeljnik Victor Răcariu, generalni menadžer kompanije Glovo za region južne i istočne Evrope.

Koji su to najnoviji trendovi na tržištima u Centralnoj i Istočnoj Evropi i u kojoj meri su oni u koraku sa globalnim trendovima?

Pre 2020. godine postojale su dve dimenzije kupovine: fizička i E-Commerce. Tokom naredne tri godine očekujemo da će Q-Commerce (Quick Commerce – brza trgovina) postati treća dimenzija.

To za potrošače znači da više ne moraju da planiraju svoj dan i da menjaju planove kako bi bili u mogućnosti da preuzmu isporuku u vreme koje im je odredila kurirska služba. Ovaj vid isporuke je zgodan, brz i otklanja potrebu za prognoziranjem ili nagomilavanjem zaliha. Uz Q-Commerce, korisnici mogu da kupuju ono što im je potrebno, u trenutku kada im je potrebno.

Očekujemo da ćemo u budućnosti svedočiti sve većem broju kupovina sa mobilnih telefona i rešenjima koja će odgovoriti na nove potrebe. S obzirom na to da će pružaoci E-Commerce usluga prikupiti i koristiti veliki broj podataka, moći će i da stvore nova, fantastična iskustva za kupce koji će se osećati kao da je sve u potpunosti prilagođeno njima. Personalizacija će napraviti razliku između klasične dostave i one dostave koja je brza i odgovara na trenutne potrebe potrošača.

Šta je uticalo na razvoj E-Commerce-a i njegovu dalju tranziciju u Q-Commerce?

Postoji mnogo osnovnih stvari koje su korisnicima potrebne odmah, a oni ne mogu da čekaju 24, 48 sati ili nedelju dana da ih dobiju. U Glovu imamo tehnologiju, stručnost i sposobnost da našim kupcima u nekoliko minuta pružimo širok asortiman neophodnih stvari.

Šta su aplikacije za dostavu donele korisnicima i zašto im se toliko sviđaju?

Vizija kompanije Glovo i dugoročni ciljevi zasnivaju se na verovanju da svako može da dobije pristup bilo čemu u gradu. Mi povezujemo korisnike sa restoranima, lancima prehrambenih proizvoda, apotekama i maloprodajama, a imamo i kategoriju „bilo šta“, koja omogućuje korisniku da naruči šta god poželi.

Generalno govoreći, na svim tržištima na kojima poslujemo, naša aplikacija za dostavu je prilagođena korisnicima, a oni su zadovoljni zbog činjenice da imaju mogućnost da dobiju tačno ono što im treba, kad god im zatreba. Na primer, za svoje partnere (restorane, prodavnice…) Glovo predstavlja prekretnicu jer im je omogućio da dostavljaju svoje proizvode bez investicija u digitalne alate i drugih sličnih rashoda.

Kakva je uloga inovacija u pozicioniranju kompanije Glovo na tržištu?

Konkurencija je uvek dobra jer nas podstiče na inovacije. Naš prioritet je da postanemo lider na svakom tržištu na kojem smo prisutni, a uvereni smo da možemo da ubrzamo svoje vođstvo tamo gde smo već vrlo snažni. Takođe, kako bismo zadovoljili sve potrebe naših korisnika, verujemo da u budućnosti možemo da uvedemo inovacije u nekoliko kategorija naše jedinstvene ponude.

S obzirom na veliku bazu korisnika (oko 10 miliona), uticaj Micro-Fulfillment centara (MFC), odnosno magacina sa proizvodima koje nudimo, i planove da nastavimo da se širimo na nova tržišta, dobro smo pozicionirani i predstavljamo snažnu konkurenciju u mnogim zemljama. Kao dodatu vrednost, nudimo najbolje partnere na tržištu, tako da smo tu za vas kada želite širok izbor i uštedu novca. Pored toga, u mnogim zemljama je već dostupan i Glovo Prime, koji uključuje besplatnu dostavu u svim kategorijama.

Kako stoje stvari sa Srbijom kada je uporedimo sa drugim zemljama u regionu?

U pogledu poslovanja ne možemo da upoređujemo Srbiju sa drugim tržištima, budući da svaka zemlja ima svoje specifičnosti. Možemo da konstatujemo da su sve zemlje u regionu prilično slične kada se radi o korisničkom profilu i trendovima.

Rast tržišta dostave hrane u Srbiji je sve brži, kako u količinama isporuka, tako i u vrednosti. Kada je reč o statistici, vidimo trend povećanja prosečnog broja porudžbina na mesečnom nivou, dok su najaktivniji sati potrošnje oko podneva i uveče.