Korisnici društvenih mreža i pojedinih sajtova u Evropi dobiće veću kontrolu nad sadržajem koji će im biti prikazivani od 25. avgusta u skladu sa Zakonom o digitalnim uslugama (DSA). Dok im, recimo, sada određene sadržaje nude algoritmi, oni će ubuduće moći da ga odbiju.

Evropska komisija je identifikovala 19 veoma velikih onlajn platformi (VLOP), među kojima su, na primer, Meta, Amazon, Apple, Google, Microsoft, TikTok, IouTube, Ks ili ranije Tviter, Booking.com.

Ove kompanije, od kojih svaka ima više od 45 miliona aktivnih korisnika mesečno, od sledeće nedelje – tačnije 25. avgusta – biće predmet pojačanog nadzora Evropske komisije i počeće da podležu strožijim pravilima, uključujući obavezu nezavisne godišnje revizije koja ima za cilj da obezbedi „efikasnu borbu protiv dezinformacija, sadržaja mržnje ili falsifikata“.

Sve oči će biti uprte u vlasnika  X, milijardera Elona Maska, koji često menja pravila mreže, uključujući omogućavanje više govora mržnje i dezinformacija.

Meta objašnjava da će korisnici Fejsbuka i Instagrama u Evropi sada imati priliku da prate različite vrste sadržaja, a da im se ne nudi po određenim algoritmima.

Na taj način, ako to žele, moći će da prate samo postove ljudi koje prate hronološkim redom, ali ne i ostale koje mreže sada same biraju za njih. Više od 1.000 ljudi radi na prilagođavanju novim evropskim pravilima u Meti.

Slične promene je najavio i TikTok.

Korisnici ove mreže će moći i da isključe prikaz sadržaja koji izaziva zavisnost koji im se prikazuje na osnovu interesovanja ili algoritama.

Booking, s druge strane, obećava mogućnost isključivanja informacija o reklamama koje se prikazuju na njegovim veb stranicama, prenosi N1.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.