Velike kompanije mogu dodatno da podrže mikro i mala preduzeća

    0

    Beograd, 3. april 2020. – Oko 85 odsto mikro i malih preduzeća procenjuje da će pandemija imati negativan uticaj na njihovo poslovanje, 80 odsto očekuje smanjenje potražnje za njihovim proizvodima i uslugama tokom i nakon trajanja pandemije, dok oko 30 odsto smatra da će se to odraziti na smanjenje broja zaposlenih u preduzećima – samo su neki od rezultata istraživanja o posledicama pandemije, koje su Smart kolektiv i Forum za odgovorno poslovanje sproveli u periodu od 25. do 29. marta 2020. godine.

    Više od 70 odsto preduzeća očekuje da će osećati ekonomske posledice pandemije na poslovanje 6 meseci i duže. Finalno, više od 48 odsto preduzeća procenjuje da ove izazove neće moći da prevaziđe bez dodatne podrške.

    Pored mera koje očekuju od države, preduzetnici su dali i predloge drugih mera koje bi velike kompanije i privatni sektor mogli da preduzmu da pomognu mikro i malim preduzećima. Među najčešćim predlozima su: davanje prednosti malim domaćim proizvođačima u odnosu na uvoznu robu, podrška u promociji i marketingu, aktivno uključivanje velikih kompanija u promociju mikro i malih preduzeća u kriznom periodu; poštovanje postojećih i/ili skraćenje valuta plaćanja; uključivanje u prodajne lance i besplatno ulistavanje mikro i malih preduzeća iz Srbije; pomoć u vidu biznis i finansijskog savetovanja; , kao i u obezbeđivanju novih klijenata; odlaganje rokova plaćanja računa i mogućnost plaćanja na rate; donacije u vidu robe ili finansijskih sredstava i pozajmice za likvidnost.

    “Kako bi se u narednom periodu što bolje odgovorilo na potrebe ovih preduzeća, želeli smo da istražimo izazove sa kojima se suočavaju i vidove podrške koji su im potrebni kako bi se ublažile ekonomske i društvene posledice pandemije. Rezultate istraživanja podelićemo sa našim partnerima – predstavnicima međunarodne zajednice, javnim sektorom i ostatkom privatnog sektora kako bismo zajedno mogli da osmislimo i sprovedemo adekvatne mere za prevazilažene izazova sa kojima se preduzeća suočavaju.” izjavio je Neven Marinović, direktor Smart kolektiva i Izvršni direktor Foruma za odgovorno poslovanje.

    Iako su među najpogođenijima krizom, više od jedne trećine ispitanih preduzeća i sama su se uključila u akcije solidarnosti sa svojim sugrađanima. Preduzetnici i mala preduzeća u prethodnim danima, donirali su obroke, namirnice i higijenska sredstava, preusmerila proizvodnju na higijenske proizvode i zaštitne opreme, 3D štampanje vizira za medicinsko osoblje, i pomagala volonterski u distribuciji pomoći prema ugroženim sugrađanima.