Uvid u lepršaviju stranu umetnosti: “Summer vibes” izložba od 25. jula

0
Foto promo

Galerija Novembar drugu godinu za redom organizuje izložbu “Summer Vibes” čiji je koncept da pruži publici uvid u lepršaviju stranu umetnosti, a otvaranje će biti upriličeno 25. jula.

Prezasićeni teorijama, političkim angažmanom i stalnim pritiskom da prenesu društveno važnu poruku, umetnici i umetnice neretko pronalaze eskapizam u formalnom istraživanju, dokumentaciji duhovne ili fizičke atmosfere ili humoru i ironiji. Ovogodišnja izložba iznosi lične impresije umetnika i umetnica, što nam daje priliku da vidimo na koji način jedna tako svakodnevica kao inspiracija pruža zapravo čitav spektar vizuelnih izražajnih mogućnosti. 

Naslov gotovo doslovno ilustruju nežni crteži Svetlane Ždrnje čije eksperimentisanje sa materijalnim efektima linearne forme proizvodi utisak laganog treperenja. Spajanje svakodnevnog života i umetnosti je, kao nasleđe avangardne, a još više neoavangardne umetnosti, izmenilo i sam pristup umetničkom oblikovanju forme i doprinelo tome da predmeti iz svakodnevnog života odjednom postanu fragmenti korišćeni pri stvaranju umetničkog dela.

Upravo ovaj estetski credo nalazimo u delu Marijane Ćurčić koja koristi u roze obojeni šećer ili bombone da svojim instalacijama duhovito prokomentariše našu opsesiju slatkim. Estetizacija svakodnevice kroz umetnost postala je deo naših navika još izraženije pojavom Instagrama kao platforme kako za deljenje svakodnevice, tako i za kreativno vizuelno izražavanje.

Fotografije Dee Cvetković, nastale kao objave na Instagramu, svedoče o njegovom uticaju na proces nastanka umetničkog dela. Instagram frame-uje našu percepciju svakodnevice ujedno motivišući nas na estetizaciju onoga što nas okružuje, pa time i našeg života.  Preveliki protok informacija i brzina života takođe su faktori koji utiču na naše “kolažno” shvatanje realnosti.

Kolaži Marte Badurine pokazuju da savremenu umetnost kolaža odlikuje i njen karakter skice, dnevničke beleške o trenutnim impresijama, al i duhovitost i ironija u naslovima i “citatima”. Isto se može reći za kolaže Lasla Antala koji svaki dan pravi po jedan kolaž stvarajući tako svoj vizuelni dnevnik.

Ovaj karakter dnevnika imaju i radovi Marine Milanović koja na svojim putovanjima u svesci pravi najčešće apstraktne vizuelne beleške koje oslikavaju kako njena unutrašnja stanja tako i refleksije o različitim toposima.

Putovanja su opsesija i česta tema slikara Stefana Lukića, koji pokušava da naslika sam osećaj puta, izmeštanja, protoka vremena i osećaja kretanja.