Novije generacije (uglavnom rođene nakon 1980. godine) sporije se “skrase” i skuće nego li one pre njih: neke žele da istraže svet pre nego što se venčaju i dobiju decu, druge jednostavno ne mogu sebi da priušte kupovinu kuće. Ono što mogu da priušte – to su kućne biljke. 

Od početka veka, piše The Economist, izvoz biljaka iz Holandije — zemlje koja nosi laskavu titulu najuticajnijeg i najvećeg proizvođača biljaka — za samo 16 godina (od 2000. do 2016.) porastao je sa 6 na 9 milijardi dolara. Te godine Evropljani su potrošili oko 36 milijardi evra (42 milijarde dolara) na kupovinu sobnih biljaka i cveća. Na popularnim sajtovima za kupovinu i prodaju (kao što su Amazon, Patch, The Sill) došlo je do potpunog procvata ponude lisnatih proizvoda ušuškanih u šarenim saksijama, a mnogi od njih nude i mogućnost dostave na kućnu adresu.

Interesovanje za kućnim biljkama pratilo je uspon njihove prodaje. Broj Google pretraga za sukulentama porastao je za deset puta u odnosu na 2010. godinu, a druge zelene biljke doživele su slične skokove popularnosti. 

A šta nam ova pomama za biljkama govori?Stvar je generacijska.  Mladi ljudi, za razliku od njihovih roditelja, mnogo češće pribegavaju životu u stanovima, bez bašti. Zato kupuju kućne biljke, jer one nisu zahtevne za negu, nisu skupe kao kućni ljubimci, a i viralne društvene mreže poput Instagrama i TikToka značajno doprinose tome.

Tagovi

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.