Fondacija Tijana Jurić upozorila je da Srbija sa zabrinjavajućom statistikom dočekuje Međunarodni dan nestalih koji se obeležava danas, 30. avgusta.

Tim povodom u Fondaciji su napravili spot i pozvali institucije i društvo da, kako su kazali, ovom problemu pristupe sistematično i sa dozom ozbiljnosti koja do sada nije bila vidljiva.

Podsetili su da svakog dana u Srbiji u proseku nestane troje ljudi.

„Ljudi nestaju iz raznih razloga – namernih, nenamernih, prisiljenih. Sveukupno gledano, uzroci mogu biti anksioznost, depresija i druge mentalne bolesti, demencija, beskućništvo, nasilje u porodici, prirodne katastrofe ili zločin“, navodi se u saopštenju Fondacije.

Dodaje se da je Fondacija Tijana Jurić pristupila borbi za formiranje javnog registra nestalih lica sa željom da na taj način aktivno uključi društvo u potragu za nestalima.

„U registru koji postoji, navedeno je samo ime 75 osoba koje su nestale u Srbiji, a procena je da godišnje nestane između 1.500 – 2.000 ljudi. Uprkos ovim ozbiljnim podacima, policija nikada nije iznela tačan broj nestalih ljudi niti je napravila registar nestalih lica“, ističe se u saopštenju.

Zbog toga, kako se navodi, nije dovoljno da se samo danas, na Međunarodni dan nestalih lica, govori o ovome jer nestali ne smeju biti zaboravljeni.

„Registar bi u budućnosti bio od velikog značaja jer bi se čitavo društvo moglo aktivno uključiti u potragu, samim tim što bi javnost imala saznanja da je neka osoba nestala. I ne samo to, država bi time i institucionalno pokazala empatiju i razumevanje ka porodici nestale osobe, a ne kao do sada, gurala pod tepih ovaj problem i puštala porodice da se sami nose sa svojim gubitkom“, poručuju iz fondacije.

(Beta)

https://www.nstore.rs/product/godisnja-pretplata-na-magazin-nedeljnik/

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.