Kada sam došao u Srbiju pre više od jedne decenije, osećao sam negde jako duboko da ćemo ovde i ostati. Srbija ima nešto zbog čega je posebna – beskrajno talentovane, vredne i posvećene ljude. Radio sam u puno gradova, u puno zemalja, u mnogo kompanija, ali niko nikada toliko posvećeno nije sa mnom razvijao projekte, nigde od saradnika nisam vikendom dobijao poruke „Roberte, imam sjajnu ideju oko centra, hajmo na kafu ako možeš“. Nivo client servisa u Srbiji je mnogo viši nego bilo gde u svetu, a u ovom momentu tehnološka i IT rešenja koja dobijamo toliko su napredna da ih implementiramo na globalnom nivou. Svi naši zaposleni, kao i dobavljači su iz Srbije i posle toliko vremena i ja se osećam kao Srbin. A Srbi vole da obeležavaju uspehe i zato smo i mi kao kompanija odlučili da godinu najuspešnijeg poslovanja obeležimo na sasvim drugačiji način.

Ponosan sam što smo organizovali „Dan retail profesionalca“, konferenciju koja je okupila više od 70 predstavnika vodećih maloprodajnih lanaca sa kojima smo razmenili naše bogato iskustvo. Veliko mi je zadovoljstvo i čast što je ovaj događaj otvorio Nenad Popović, ministar za inovacije i tehnološki razvoj. Okupljanje je bilo i prilika da svima poručimo da želimo da budemo ovde i da se suočavamo sa izazovima. Kad neko hoće da se reformiše, mi smo tu da pomognemo. Investicije rastu, i mi svakih nekoliko meseci nešto uradimo, sagradimo, kupimo, proširimo ili krenemo u neku kooperaciju. Stalno smo otvoreni za saradnju.

Tržište Srbije jedno je od najinteresantnijih za ulaganje i to nam svaka naredna godina i investicija potvrđuju. Dok su u celom svetu strane direktne investicije pale za 13 odsto, u regionu Zapadnog Balkana došlo je do rasta. Srbija, koja ima najveći priliv stranih direktnih investicija u regionu, zabeležila je rast od 44 odsto na 4,1 milijardu dolara. To je izuzetno stabilan pokazatelj. Sa druge strane, uvereni smo i da to što BIG Shopping Centers nastavlja kontinuirano ulaganje jeste dobar pokazatelj i drugim investitorima, jer mi ne bismo ovoliko ulagali da ne vidimo sve trendove kao izuzetno povoljne.

Samo ove godine kupili smo četiri nekretnine i sada smo povećali maloprodajni prostor koji posedujemo u Srbiji na 130.000 metara kvadratnih, na pet različitih lokacija. BIG centri se, trenutno, mogu naći u četiri grada u Srbiji – Beogradu, Novom Sadu, Pančevu i Inđiji. Ove godine u Beogradu smo kupili i ritejl park u Rakovici koji će vrlo brzo dobiti novo ime, BIG Rakovica. Plan je da se u narednim godinama proširimo i na druge gradove, čime ćemo ispuniti svoju misiju – da BIG robna marka postane sinonim za šoping destinaciju.

Kada govorim o rastu, ne govorim samo o maloprodaji nego i o stvarima koje imaju mešovitu namenu. Na strani maloprodaje želimo intenzivno da se razvijamo svuda u Srbiji. Mi smo uvek u potrazi za idejama, a ja lično većinu vremena potrošim u istraživanju mogućih lokacija, ideja i pravaca razvoja. Pored šoping centara, u Višnjičkoj ulici u sklopu kompleksa BIG FASHION PARK koji se nalazi odmah uz BIG Fashion tržni centar, gradimo 1.100 stambenih jedinica i više od 2.000 parking mesta. Videćete koliko će se ova ulica promeniti, to će biti prave – BIG promene. Ispod stambenog kompleksa, 12. decembra otvaramo šoping deo i u njemu prvi Decathlon u Srbiji. Njihov dolazak je za nas važan, jer ćemo imati u ponudi nešto što niko drugi nema.

Maloprodaja se menja, i moramo da se prilagodimo promeni, da budemo deo toga. Ima mnogo ideja, mnogo načina da se to uradi. BIG je u Izraelu sa najvećim maloprodajnim kompanijama napravio klub za inovacije gde spajamo poslovne ljude, vlasnike nekretnina da bismo ih zajedno razvijali i sretali se sa ljudima koji imaju inovativne ideje. Moja namera je da uključim Srbiju u ovaj projekat i spremni smo da sa tim krenemo već sledeće godine.

I na kraju, BIG kao deo života i svakodnevice stotine hiljada ljudi koji dolaze u naše centre oseća ne samo obavezu nego i istinsku potrebu da pomaže i podržava lokalnu zajednicu. Svoj rad usmerili smo ka mladima koji su marginalizovani i koji će bez podrške društvene zajednice teško prebroditi izazove u kojima su se našli. U tome sarađujemo sa Ambasadom Izraela i nastavljamo još više u narednoj godini sa ciljem da pomognemo zajednici koja je naš sjajan partner.

Tekst: Robert Javah, direktor BIG CEE Srbije

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.