Negde oko podneva 15. oktobra 2018. ekipa Nedeljnika došla je u Zagreb da bi uradila intervju sa Igorom Mandićem. Parkirali smo automobil u garaži hipermarketa Spar. Tek što smo sva trojica zatvorili vrata, prišla nam je žena videvši BG tablice. Nije rekla „Dobar dan“ već „Ode Milena“. To je bilo jutro nakon smrti Milene Dravić. Kada smo se iz garaže „popeli“ u dan, seli smo u kafić i videli da su gotovo sve tamošnje dnevne novine imale Milenu na naslovnim stranama.

Isto to se desilo i u slučaju Nede Arnerić kada je čitav nekadašnji jugoslovenski prostor horski, plebiscitarno „proglasio“ neoficijelni dan žalosti. Jer Neda Arnerić je poslednja glumačka heroina koja je uz Milenu Dravić i Dragana Nikolića bila najveći glumački (i ne samo to) simbol nekadašnje države. U prošlom tekstu za Nedeljnik objavili smo da je u anketama sa običnim bivšim Jugoslovenima, po nekom prvom otopljenju odnosa posle ratova devedesetih, kao najveća asocijacija na bivšu SFRJ isticana baš ova glumica.

Slavni režiser Rajko Grlić ju je ovako opisao:

„Nedino lice bilo je polje veselja. Na njemu su dominirala dva znatiželjna oka koja su pričala o čudnom spoju bezbrižne djevojačke nevinosti i ponekad bolnom iskustvu zrele žene. To što je bila u životu, to je ono što smo vidjeli na platnu. A to je najviše što glumica ili glumac može postići; da bude ono što je. Ona je to bila.

Uz sve Nedine uloge, uz sve velike filmove u kojima je igrala, uz sva veselja koja nam je svojom igrom kroz njih donosila, kada pomislim na nju, uvijek se prvo sjetim dokumentarca ‘Mala Neda’ koji je 1969. za beogradsku televiziju režirao Srđan Karanović. Pamtim ga kao film o osmijehu i energiji njenog početka i vjerujem da bi njegovo prikazivanje bilo najbolji spomen na Nedu, tu nepatvorenu ikonu jugoslovenskog filma.“

Specijal o Nedi Arnerić sa njenom filmografijom i ulogama kojima nas je obeležila objavljen je u novom Nedeljniku, koji je na svim kioscima od četvrtka, 16. januara.

Svi čitaoci Nedeljnika dobijaju dva poklona: treću knjigu iz edicije „Senke nad Balkanom“ („Petar Živković i Bela ruka“) i novi broj Njujork tajmsa na srpskom jeziku.

Digitalno izdanje dostupno je na Novinarnici

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.