Tematska dijaloška platforma istakla značaj medijske i informacione pismenosti u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori

    0

    Tematska dijaloška platforma održana je juče na Zoom platformi, na temu „Značaj medijske i informacione pismenosti za socijalnu koheziju i dijalog između Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Republike Srbije“.

    Cilj događaja bilo je sagledavanje rezultata implementacije projekta „Medijska i informaciona pismenost u jugoistočnoj Evropi u funkciji razvoja kritičkog mišljenja i zagovaranja mladih“, kao i „Poboljšanje nastavne prakse građanskog vaspitanja pružanjem podrške nastavnicima GV i umrežavanje i razvoj zajednice praktičara“. Realizacija događaja je sprovedena u okviru zajedničkog regionalnog programa Dijalog za budućnost, čije aktivnosti sprovode Fakulteti političkih nauka Univerziteta u Beogradu, Sarajevu i Podgorici, kao i Nacionalna asocijacija nastavnika/ca građanskog vaspitanja i saradnika/ca (NAGVIS) Republike Srbije. Platforma je predstavila savršenu priliku za regionalno umrežavanje, razmenu iskustava i naučenih lekcija.

    Fransoaz Žakob, stalna koordinatorka UN u Srbiji

    „Kada je regionalni program Dijalog za budućnost tek počeo, nismo mogli ni da zamislimo da će se naša budućnost preoblikovati mnogo brže i dramatičnije. Prošle godine smo ušli u veoma izazovan period, koji je nametnuo mnoge restrikcije, kao i zatvaranje škola i univerziteta širom sveta. Dok su se medicinski radnici fokusirali na sprečavanje širenja virusa, nastavnici i profesori su se trudili da spreče obrazovnu katastrofu i bili su primorani da se brzo i bez pripreme prilagode novom načinu prenošenja znanja. Uprkos svim izazovima, kao i tehničkim i finansijskim ograničenjima, imamo zaista odlične primere kreativnosti i inovacija nastavnika i profesora u stvaranju otpornijeg i sigurnijeg obrazovanja za sve. Kritičko razmišljanje je postalo izuzetno važno i DFF je prepoznao važnu ulogu koju su obrazovni eksperti imali kada su u pitanju promene u socijalnoj koheziji, inkluziji i održivom razvoju.“, izjavila je Fransoaz Žakob, stalna koordinatorka UN u Srbiji.

    Tokom održanih Panela, predstavnici tri Fakulteta političkih nauka su učesnicima izneli rezultate realizovanih projektnih aktivnosti, usmerenih na nastavnike i bibliotekare. Diskusije su bile fokusirane na stvaranje akademskog, naučno-istraživačkog i pedagoškog interdisciplinarnog pristupa, koji razvija strateški okvir za integraciju medijske i informacione pismenosti u formalno i neformalno obrazovanje.

    „Inicijative koje su Fakulteti političkih nauka u Sarajevu, Beogradu i Podgorici preuzeli kako bi promovisali medijsku i informacionu pismenost i prekogranični timski rad, su ujedinile zajednice iz Bosne i Hercegovine, Republike Srbije i Crne Gore kroz interkulturalni dijalog. Direktnom interakcijom s akterima održanih aktivnosti, projekat je poprimio mnogo veću dimenziju i verujemo da će, nakon potpisane Deklaracije o značaju medijske i informacione pismenosti u jugoistočnoj Evropi, doći do značajnog napretka, ne samo u BiH, Republici Srbiji i Crnoj Gori, nego i šire.“, izjavio je Siniša Šešum, šef kancelarije UNESCO u Bosni i Hercegovini.

    Na Platformi se diskutovalo i o izazovima online nastave tokom pandemije COVID-19, i značaju medijske i informacione pismenosti za online predavanja.

    Učesnici projekta su naglasili da je njegovom implementacijom uspostavljena saradnja između obrazovnih institucija, fakulteta i univerziteta iz Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Republike Srbije, koja je dokazala da se sva iskustva mogu mnogo bolje razmenjivati kada svi učestvuju zajedno, umesto pojedinačno. Smatrajući da je uticaj medija na decu izuzetno velik, naročito u današnjem vremenu, a posebno u multikulturalnim društvima, zaključili su da se Dijalog za budućnost vodi u upravo najvažnijoj oblasti za budućnost, a to je obrazovanje.

    Na Platformi je predstavljena i potpisana Deklaracija o značaju medijske i informacione pismenosti u jugoistočnoj Evropi između tri zemlje učesnice, koja za cilj ima da podstakne donosioce odluka, ali i sve nastavnike i bibliotekare iz ove tri države da zajedno rade ka stvaranju ujedinjenih, pozitivnih i obrazovanijih kadrova, i na taj način pomognu u prevazilaženju izazova digitalne transformacije društva i jačanju socijalne kohezije.

    Zajednički regionalni program „Dijalog za budućnost: Unapređenje dijaloga i društvene kohezije u, i između Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Republike Srbije“ provode UNDP, UNICEF i UNESCO, a finansira ga Fond UN-a za izgradnju mira (UN PBF).