Gotovo 12 odsto svetske populacije, odnosno oko 800 miliona ljudi potroši 10 odsto sopstvenih prihoda na zdravstvene troškove za sebe, bolesno dete ili drugog člana porodice, što predstavlja prekomerne troškove i veliki globalni problem, saopštio je Gradski zavod za javno zdravlje Beograd povodom Svetskog dana zdravlja 7. aprila.

Najmanje polovina svetske populacije nije u mogućnosti da dobije zdravstvene usluge, piše Danas.

Slogan ovogodišnjeg obeležavanja je „Primarna zdravstvena zaštita – osnov univerzalne pokrivenosti zdravstvenom zaštitom“.

Ciljevi obeležavanja ovogodišnjeg Svetskog dana zdravlja pored namere da se istakne značaj dostupnosti zdravstvene zaštite jesu: omogućavanje dostupnosti primarne zdravstvene zaštite svima, pomeranje težišta aktivnosti zdravstvenih ustanova na ovom nivou zdravsvtene zaštite sa bolesti na determinante zdravlja i faktore rizika kao uzroke oboljevanja i prevremene smrtnosti, kreiranje ativnosti u oblasti promocije zdravlja – unapređenje i podrška individualnim i kolektivnim zdravim stilovima života.

Pored toga, neophodne su i adekvatne zdravstvene i psihosocijalne intervencije u zajednici, efektivno korišćenje zdravstvenih službi i razvijanje partnerstva na svim nivoima.

Univerzalna pokrivenost zdravstvenom zaštitom omogućava da pojedinci i zajednice dobiju zdravstvene usluge koje su im potrebne bez finansijskih troškova.

To ne znači besplatnu pokrivenost za sve moguće zdravstvene intervencije, već podrazumeva minimalni paket zdravstevnih usluga.

Iako je napredak vidljiv u svim regionima sveta, i dalje milioni ljudi u svetu čekaju pristup zdravstvenoj zaštiti, a mnogi su primorani da biraju između zdravstvene zaštite i drugih dnevnih potreba, kao što su hrana, odeća, pa čak i dom.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.