Teku poslednji dani Svetske izložbe u Dubaiju na kojoj se Srbija predstavila u svetlu moderne, kreativne, inovativne zemlje. Prvi put u fokusu nisu bili samo hrana i prirodne lepote, već oblasti kreativnih industrija, nauka i inovacije. O uspesima koji su vidljivi i „golim okom“, budući da je Paviljon Srbije ugostio više od milion posetilaca iz celog sveta, govori Ana Ilić, viša savetnica predsednice Vlade Srbije za kreativne industrije i turizam i zamenica generalne komesarke za nastup Srbije na Expo 2020 Dubai.

„Rezultati nastupa Srbije na Svetskoj izložbi su premašili naša očekivanja – Srbija je postigla impresivne rezultate. Jedan smo od najposećenijih paviljona, ugostili smo milion posetilaca iz celog sveta a svi su sa sobom poneli sliku o modernoj Srbiji, o našim ekonomskim, tehnološkim, investicionim i turističkim potencijalima.“

Ovo je do sada naš najveći nastup na jednoj Svetskoj izložbi, a Srbija se predstavila kao jedan od lidera u oblasti kreativnih industrija i inovacija…

Nikada do sada se nismo predstavili u ovako modernom svetlu, ali trud se isplatio. Svetu smo za proteklih šest meseci predstavili talentovane kreativce i inovatore, velike naučnike, uspešne preduzetnike, a u Srbiju smo iz Dubaija doneli investicije, nove partnere iz celog sveta. To je rezultat koji smo priželjkivali. Prvi put nismo pokazali „samo“ svoje potencijale u, recimo, poljoprivredi, već i inovaciju Biosens instituta, robota Lalu, koji koristi najnaprednije tehnologije u obrađivanju zemljišta. To je izuzetno važno u zemlji poput UAE… Rezultate i upotrebu visokih tehnologija i u drugim granama privrede predstavili smo na jedan kreativan način. Neverovatno bogatu kulturu i tradiciju predstavili smo kroz virtualnu realnost, veštačku inteligenciju. Projekat „Metahjuman“, koji je oduševio svet, dokazao je da je naša nauka korak ispred sveta.

Nalazite se na čelu tima nacionalne platforme „Srbija stvara“ pod čijim brendom je predstavljena Srbija. Koliko je ovaj nastup doprineo poboljšanju našeg imidža u svetu?

Postavili smo novi standard predstavljanja Srbije na međunarodnoj sceni i ponosna sam jer smo dokazali da je neodrživo ubeđenje da mala zemlja poput Srbije ne može da se takmiči sa najnaprednijima na svetu. Kreativne industrije to omogućavaju. Za svega nekoliko godina od kada je Vlada Srbije, sa premijerkom Brnabić na čelu, odlučila da sistemski podrži sektor kreativnih industrija, došli smo ne samo do sjajnih ekonomskih pokazatelja, već smo uspeli celu Srbiju da brendiramo kao zemlju kreativnosti i inovacija. To su prepoznali i sami organizatori Expoa, a mi smo to poverenje u Dubaiju i te kako opravdali. O Srbiji su kao modernoj i kreativnoj zemlji pisali neki od najvećih svetskih medija, Beograd je proglašen za jedan od pet najkreativnijih gradova sveta, nazivaju nas „Silicijumskom dolinom Balkana“… Imali smo više od 5.000 domaćih i stranih medijskih objava o našem paviljonu i nastupu na Expou. Sve je to deo priče o pozitivnom imidžu Srbije.

A šta nam govore ekonomski podaci kada je reč o sektoru kreativnih industrija u Srbiji i gde imamo najviše uspeha?

Kreativne industrije kod nas imaju ogroman potencijal – više od 7,5 odsto udela sektora kreativnih industrija u BDP-u Srbije, sa porastom izvoza više od 50 odsto i kontinuiranim rastom, koji samo u poslednjih šest godina iznosi čak 60 odsto. Sektor broji više od 125.000 zaposlenih, od kojih je najveći broj mladih i visokoobrazovanih ljudi. Sjajne talente imamo u oblasti industrijskog i grafičkog dizajna, dizajna softvera, preko vizuelnih i scenskih umetnosti, do filma i muzike, a u Srbiji se razvijaju i tehnologije budućnosti, poput blockchain i fintech inovacija. Trenutno najrazvijeniji sektori su svakako produkcija audio-vizuelnog sadržaja i produkcija video-igara, gde smo zaista mnogo napredovali.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.