12. Weekend Media Festival najveći regionalni festival komunikacija, tradicionalno će se ove godine održati u Rovinju u periodu od 19. do 22. septembra. Direktor festivala Tomo Ricov i programski direktoro festivala Nikola Vrdoljak otkrili su koje novitete i iznenađenja spremaju ove godine na Festivalu koji svake godine okuplja veliki broj posetilaca.

Tomo Ricov

Ovo je već 12. godina festivala, koji su Vam izazovi za organizaciju ovogodišnjeg izdanja?

Iz godine u godinu dižemo lestvicu sve više i to u svakom pogledu – programskom, produkcijskom i zabavnom. U suprotnome festival ne bi imao smisla. I ove godine smišljamo nešto novo i originalno kako bi potvrdili titulu najvećeg regionalnog komunikacijskog festivala. U svakom slučaju, čini se da je kombinacija predavanja, opuštenog druženja, zabave, ambijenta, lokacije i programa Weekend Media Festivala dobar miks koji se uspešno održao do današnjeg dana.

Koliko je zahtevna priprema festivala?

U nekim segmentima, kao izboru tema programa, pripreme traju cele godine. Intenzivne pripreme počinju tri-četiri meseca pre festivala.

Kako ste došli na ideju da odate omaž legendarnom Woodstocku?

Pedesetogodišnjica je čuvenog festivala i mislimo da su poruke Woodstocka danas jednako aktuelne kao i daleke 1969. godine. U vreme rastućeg populizma svetu stvarno treba više mira i ljubavi.

Koje su najpozitivnije stvari koje ste čuli o Weekendu?

Pete Radovich mi je već nakon svog prvog gostovanja na Weekendu rekao da je ovo najbolji festival na kojem je ikad bio, a on stvarno često posećuje medijske festivale. Dobili smo i karticu u Monopolyju što je pokazatelj da je Weekend postao činjenica. A posebno mi je drago što naši mnogobrojni posetioci svoj godišnji kalendar ravnaju po Weekendu.

Weekend je već dugo poznat po najboljim žurkama. Što nas očekuje ove godine?

Da, tako je. Weeknd žurke su legendarni i o njima se priča još mesecima nakon festivala. I ovoga nas puta u Rovinju očekuje bogat muzički program i druženje do dugo u noć.

Nikola Vrdoljak

Koja su teme za vas ove godine najzanimljivije?

Netflix je toliko promenio način na koji gledamo televizijski sadržaj da se čini kako 2019. godine svi izlaze s vlastitim streaming servisima. Više o ovom trendu saznaćemo u panelu Streaming wars. U panelu Data vs. Insights se pitamo jesu li nas ogromne količine podataka koj danas skupljamo stvarno učinila pametnijima. Istovremeno dok se trudimo sve da digitalizujemo prolazimo i kroz ogroman techlash, reakciju društva i tržišta na preveliku dominaciju tehnoloških giganata. Ovo ćemo detaljno raspraviti u panelu Mark izdrži: Kako će Zuckerberg&friends preživeti globalni techlash. I ove godine smo deo programa posvetili i najmlađima, od panela Kids, kids, kids: kako stvoriti dobar dečiji sadržaj? pa do gostovanja Rajka Rajovića koji će nam pomoći rešiti dileme trebamo li klincima dopustiti ili zabraniti sve te ekrane koji ih okružuju i sve ostalo što nas muči u vaspitanju prvih istinito digitalnih generacija. A da nije samo o deci već i o nama radimo raspravu Digital wellbeing gde se pitamo kako ćemo kvalitetno organizovati život u doba interneta i mobilnih telefona.

Koliko je teško svake godine osmisliti nove iskorake, drugačije teme i rasprave?

Područja kojim se bavimo, a to su pre svega komunikacije i nove tehnologije, toliko se dinamično razvijaju da inspiraciju pronalazimo svuda oko nas. Svake se godine otvaraju nove teme ili stare teme iz nove perspektive, a na nama je samo da sve to pratimo i predstavimo na pravi način i na pravom mjestu. Predavači koje već sada imamo u programu garantuju da ćemo i ove godine moći ponuditi informacije o najnovijim trendovima u svetu. Na 12. Weekendu svatko će moći pronaći nešto za sebe i poslušati predavanje ili panel s kojeg će nešto novo naučiti.

Panel na temu techlasha, o čemu će se raspravljati?

Godinama je svetska javnost oduševljeno pratila rast tehnoloških firmi, koje su mahom potekle iz silicijske doline, kako ubrzano osvajaju globus. Gotovo je sve gledano s nekritičkim odobravanjem i podrškom. Međutim, poslednji predsednički izbori u SAD-u označili su prekretnicu. Trump, Rusi i Cambridge Analytics okrenuli su javno mnenje.

Od tog trenutka pratimo konstantni techlash, gdje se regulatori raznih zemalja gotovo pa takmiče ko će strožeda kazni američke divove. Osim toga, nakon početnog oduševljenja, pratimo i negativne kampanje brojnih medija koji tvrde kako brane demokratiju i/ili svoje pozicije. Silicijska dolina sudarila se s državnim aparatima i realnim svetom.

Što bi preporučili svima koji se planiraju prijaviti na BalCannes i SoMo Borac?

Svima koji se prijavljuju na SoMo Borac i BalCannes preporučujemo da prouče sve dosadašnje finaliste i njihove radove, posebno one koji su uži krug dospeli u poslednje dve godine. Bilo bi dobro već sada početi pripremati prijave, jer za dobru prijavu ipak treba vremena.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.