Tržište rada nikada nije bilo dinamičnije i turbulentnije. Koja pitanja drže budnim HR profesionalce, šta je ono što izdvaja dobrog poslodavaca, kako se pripremiti za generaciju Z i kakvo je radno okruženje u kompaniji koja nosi titulu „VRH poslodavac“, pitali smo Jovanu Ivanović, direktorku sektora Ljudi i kultura u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija.

Još uvek živimo pandemiju i nezaobilazno prvo pitanje je o načinu rada, koji se bitno promenio. Koji model primenjujete u Coca-Cola HBC Srbija?

Smatram da se uticaj pandemije najviše osetio upravo u oblasti radnog okruženja. Od brzog prilagođavanja, uz bezbednost i sigurnost svakog člana naše poslovne porodice kao prioriteta, do danas važnog promišljanja svakog HR-a: rad od kuće, povratak u kancelarije ili hibridni model?

Kad pitate zaposlene šta im najviše nedostaje od pređašnjeg načina rada, skoro uvek je odgovor – razgovori i susreti sa kolegama. Ljudi i odnosi, a ne kancelarije, čine kompaniju. Upravo zbog toga su međuljudske veze i odnosi crvena nit koju pratimo, jer čine suštinu našeg pobedničkog tima.

Vodeći računa o tome, trenutno primenjujemo hibridni model, u kojem zaposleni imaju slobodu da izaberu odakle će da rade. Svaku promenu u načinu rada ćemo pažljivo analizirati, nastojeći da odgovorimo na stvarne potrebe naših zaposlenih, ali i zadovoljimo potrebe kompanije kad je produktivnost u pitanju.

U Izveštaju o održivom poslovanju za 2021. godinu, koji ste nedavno objavili zajedno sa kompanijom Bambi, navode se brojni benefiti koji vas izdvajaju kao poželjnog poslodavaca. Šta je danas važno zaposlenima?

U svim izazovima koje živimo, mentalno zdravlje i blagostanje predstavljaju važnu oblast za zadržavanje postojećih, ali i privlačenje novih zaposlenih. Svi imamo dane kad se ne osećamo dobro, kada želimo da podelimo nešto što nas muči. Kao jedan od koraka u tom cilju, uveli smo besplatnu online podršku i stručno savetovanje za sve što zaposlenima ili njihovim porodicama predstavlja brigu ili izazov – Employee Assistance Program, dostupan 24/7.

Na sledećem mestu, istakla bih mogućnosti za učenje. Preko 1.500 online materijala na različite teme i skoro 30.000 sati obuka za naše ljude u prošloj godini pokazuju koliko nam je važno da ulažemo u razvoj naših zaposlenih.

Među ostalim benefitima su i više dana odmora nego što je zakonski minimum, uključujući i slobodan dan za rođendan, bonusi i nagrade, popusti kod velikog broja partnera… I najvažnije, pripadnost timu u kojem se svaki pojedinac jednako vrednuje.

Uvek aktuelno pitanje je rodna ravnopravnost, kakva su vaša iskustva?

Položaj žena i njihova puna ravnopravnost je nešto po čemu smo prepoznati. Ne vodimo se kvotama, već želimo da se žene svakog dana osećaju vrednovano i cenjeno i da imaju iste mogućnosti. Ponosna sam što čak dve trećine top menadžerskih pozicija u Coca-Cola HBC Srbija obavljaju upravo dame.

Velika je privilegija biti deo kompanije koju predvodi jedna sjajna generacija žena liderki, i gde zajedno sa našim muškim kolegama pobeđujemo na tržištu.

Mladi vas rangiraju kao VRH poslodavca. Kako se pripremate za generaciju Z?

Biti vrh, kako bi generacija Z rekla, zahteva da odgovorite na njihova očekivanja, bitno drugačija od očekivanja milenijalaca.

Rekla bih da smo vrh jer već deset godina otvaramo vrata naše kompanije za studente završnih godina i master studija, kroz fenomenalni Coke Summership program letnjih praksi. Njih 260 su bili naši praktikanti, a čak 70 su postali naše kolege! Vrh smo jer pružamo fer šansu, ali i znanje. Vrh smo jer slušamo i tražimo feedback.

Vrh smo jer ne bežimo od promena koje donose mlade generacije. Otvoreni smo da i mi izađemo iz naše komforne zone i dopustimo generaciji koja dolazi da doprinese našoj kulturi. I jedino na ovaj način, svaki vrh će za Coca-Cola HBC Srbija tim biti dostižan.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.