“Stalno se pojavi neko ko će da nas sredi i uredi, a onda dođe do ludila”

0
Foto Igor Pavicevic

Počeli smo od filma “Nacionalna klasa” i Zlatne arene, od nekog srećnog vremena, a onda stižemo do filma “Boj na Kosovu” koji se poklapa sa učvršćivanjem vlasti Slobodana Miloševića. Kako se seća tog perioda, u intervjuu za Nedeljnik je govorila Gorica Popović.

“Dolazi nešto za šta u prvom trenutku ne znamo tačno šta to zapravo predstavlja. Sećam se prvih reakcija na poteze koji su uvodili u raspad Jugoslavije. Bilo je tih raznih epizoda koje su dolazile iz Slovenije, pa onaj štrajk rudara na Kosovu. Sve to mi je delovalo kao neka serija niskih udaraca i onda se pojavljuje čovek koji bi sve to da sačuva.

Moram sad da priznam da sam na početku mislila da je Milošević čovek koji bi da sačuva Jugoslaviju. Međutim, vrlo brzo se pokazalo da je to jedna tvrdoglava politika vođena nekom sujetom i sve je počelo da se brzo raspada i da ide ka sve većem ludilu. Šetali smo protiv njega, stajali ispred kordona u Kolarčevoj i bila sam otvoreno za njegov pad i odlazak sa vlasti. Ali bojim se da se nama to stalno dešava. Stalno se pojavi neko ko će da nas sredi i uredi, a onda dođe do ludila. Mislim da je greška u nama što stalno očekujemo da nas spase neki mesija umesto da pogledamo oko sebe i da uredimo sopstvene male svetove. Da budemo čestiti i moralni i odgovorni u svakom trenutku”, rekla je ona.

“Danas smo mi jedan narod koji je mnogo propatio, ali smo, takođe, vrlo neodgovorni prema svojim životima. Upali smo u letargiju i većina ljudi veruje da ovde nikada neće biti boljitka i govori: “Neću da glasam, za koga da glasam?” Ali to nije rešenje. Mada ni ja ne znam šta je rešenje, ali ne mogu da verujem da smo toliko najgori i da smo na svetskom spisku zemalja na dnu u raznim oblastima. Sve se nadam i verujem u neku mladost, ali zasad to slabo vidim, dodala je.

Jedna od najznačajnijih srpskih glumica priča o svim važnim životnim epizodama, od prve nagrade za film „Nacionalna klasa” pa do Nagrade „Žanka Stokić”, i priseća se kako je Zoran Radmilović pravio čuda sa „Radovanom III”, kako je Ena Begović imala strah od automobila, zašto na probi benda Suncokret nije prošla pesma Bore Đorđevića „Lutka sa naslovne strane” i po čemu pamti snimanje filma sa Bredom Pitom

Ceo intervju u novom Nedeljniku koji je na kioscima od četvrtka 6. juna

Digitalno izdanje dostupno na NOVINARNICA.NET