Video sam svojim očima i čuo svojim ušima u velikoj dvorani konferencijskog centra „Mandelej Bej” koliko ima na Guglovoj konferenciji „Klaud nekst” u Las Vegasu ljudi; pred svih nas trideset hiljada objavio je ovo lično Sundar Pičai, šef i glavni vođa Gugla, uz svog najbližeg saradnika Tomasa Kurijana koji je na čelu departmana za poslovanje „u oblaku”.

Za moju poluistinu da nas je tu deset puta manje ima i mlako opravdanje – lepo sam bio pročitao broj u pozivnici, ali došlo je dve i po hiljade nas Guglovih partnera – no bilo mi je nezamislivo da će biti toliko učesnika iz celog sveta, pa izlagača, inovatora, pa zaposlenih u Guglu i partnerskim kompanijama i svih drugih koji su prosto učinili ovaj događaj nestvarnim i maltene nesvarljivim.

Sve što sam tamo čuo i shvatio, svega mi, preneću verno koliko god mogu. A imalo se šta i čuti i videti i naučiti, posebno o veštačkoj inteligenciji (AI), jednoj nevidljivoj infrastruktri kojom smo svi mi povezani sa svetom, ama i naš Propulsion našao je tamo sebi fino, udobno mesto u tom kovitlacu svega novog kuda naš svet stremi.

Glavni zaključak mi je ovaj: ima možda i pola decenije kako je Gugl shvatio da će AI biti „i sila i slava” koja oblikuje ovaj naš sve povezaniji svet i danas, ali i u bliskoj i dalekoj budućnosti. Rečima Guglovog CEO-a: „Već smo neko vreme svesni da će ovo biti sledeća transformativna tehnologija”. Nova štamparska presa, novi radio, nova televizija, novi internet, dakle.

Zato su odlučili da od najvećeg pretraživača i najvećeg oglasnika na svetu postanu nezaobilazna infrastruktura kad bilo kome padne na pamet bilo šta u vezi sa AI.

To rade pametno: imaju mali broj svojih sopstvenih proizvoda i usluga za koje vi i ja znamo, i koji unutar kompanije funkcionišu kao mali startapovi. To su, pre svega, usluge iz paketa Gugl Vorkspejs, kao što su Džimejl, pa servisi za tabelarnu obradu podataka, dokumenata i prezentacija.

Ali, klaud kompjuteri koje Gugl gradi za ovakve servise su kolosalnih razmera, dramatično veći nego što njima treba, povezani sa svetom na hiljade načina; ko to onda koristi? Pa upravo ovih dve i po hiljade nezavisnih partnera koji su došli na „Klaud nekst” i još desetine hiljada drugih koji, da bi uopšte uradili nešto sa AI alatima, priključuju svoje ideje na Guglovu moćnu klaud infrastrukturu i softverska rešenja, pa ih zatim nude krajnjim korisnicima poput mene i vas.

Evo primera iz mog sektora: kompanija Tajpfejs iz Kalifornije omogućava da na njihovu platformu podignete kvalitetne slike svih svojih proizvoda i sve druge detalje svog brenda (logotipe, fontove, boje, stil fotografija i slično), a oni vam, u treptaju oka i zahvaljujući Guglovom „oblaku”, kreiraju postove za sve društvene mreže u svim formatima, hiperrealistične fotografije vaših proizvoda u prirodnom okruženju, sa ljudima koji ih koriste a koji izgledaju kao da su iz Singapura, ili Francuske, ili Brazila, ili Južne Afrike. Sve to – na klik, odmah. Ili, kako oni kažu, „minuti, a ne meseci”.

I tako je i u dizajnu, i u inženjerskim firmama, i u proizvodnji, medicini, nauci, javnom sektoru, svemu. Za koju godinu, verujte, „guglati” će značiti „uzeti AI alat da vam nešto završi”, a ne ovo što znači danas.

Gde je tu Propulsion, vi, uostalom svi mi? Ima nas, ne brinite. Pišem više u sledećem nastavku.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.