“Srušićemo Pančevački most…”: Posle ove najave Zorana Drobnjaka nema više dileme o sudbini mosta na Dunavu

2
privtscreen/google maps

Direktor “Puteva Srbije” Zoran Drobnjak potvrdio je da će Pančevački most u Beogradu biti srušen i da ne postoji mogućnost sanacije. Pored njega će najpre biti izgrađen novi most i neće biti prekida saobraćaja.

Zoran Drobnjak potvrdio je za portal Mondo da je vreme za rušenje popularnog „Pančevca“, da je most star i da će u naredne tri ili četiri godine u njegovoj blizini nići novi most. Iako se prethodnih godina govorilo o sanaciji i rekonstrukciji, direktor „Puteva Srbije“ rekao je da je to nemoguće i potpuno neisplativo, budući da je most oštećen sve do samog temelja.

Drobnjak je rekao da je rušenje mosta neophodno, ali da će se pre toga napraviti novi most koji će zameniti „Pančevac“. Još uvek se ne zna tačna lokacija novog mosta i koliko će biti udaljen od Pančevačkog.

„Sada treba da počne izrada novog projekta. Treba da postignemo da funkcionišu sve saobraćajne veze bez ikakvog prekida za vreme trajanja radova. Pančevački most je veoma star, problem je svaki deo mosta, stubovi, čak i temelj. Sanacija je nemoguća i ne treba bacati pare na to“, rekao je Zoran Drobnjak.

Prema njegovim rečima, svaki stručnjak koji tvrdi da most ne treba rušiti i da je bolje uraditi sanaciju, ne razume se u ovaj projekat.

„Kada je most star toliko koliko je Pančevački, kada ima više od 60 godina, sanacije se vrlo retko rade. To smo uradili na Gazeli, na mostu koji je bio star 30 godina i to je koštalo 55 miliona evra. Tamo nije postojala alternativa niti mesto za novi most. Pančevački most će se povremeno sanirati kako bi bio funkcionalan dok se novi ne izgradi, ali on se ne može potpuno sanirati. Za sve ovo će sigurno biti potrebno nekoliko godina i radiće se u saradnji sa Gradom Beogradom, državom i preduzećima za izgradnju“, objašnjava Drobnjak.

on je takođe je rekao da je neophodno više stručne snage, rukovodioca građevinskim mašinama i zanatskih radnika koji bi bili prisutni na izgradnji putne infrastrukture i mostova. Dodao je da na obilaznicama oko Beograda postoje problemi i da se u pravcu Pančeva uz teškoće radi tunel, zbog problema sa regulisanjem saobraćaja tokom izgradnje.

Još 2006. godine detaljnim pregledom betonskih rekonstrukcija utvrđen je veliki broj oštećenja, dok su 2008. uočena još veća pogoršanja i to na osnovnim konstruktivnim elementima. U oktobru prošle godine obnovljena je javna nabavka za izradu tehničke dokumentacije za rušenje i izgradnju prilaznih konstrukcija Pančevačkog mosta. Kako se navodi u dokumentaciji, otklanjanje određenih oštećenja svrstano je u hitne mere, dok su nadležni još tada potvrdili da su most preko Dunava, kao i njegove prilazne konstrukcije, uveliko su “zrele” za obnovu.

Pančevački most jedan je od dva mosta koji se nalaze na Dunavu, a prvobitni naziv mu je bio “Most kralja Petra Drugog”. Most je 1935. godine svečano otvorio knez Pavle Karađorđević. Mostnije preživeo Drugi svetski rat, jer ga je na samom početku rata srušila jugoslovenska vojska u noći između 10. i 11. aprila 1941. godine, sa namerom da uspori napredovanje nacista.

Obnovljen je 1946. godine, a prvi voz preko njega prešao je 7. novembra iste godine, dok je drumski deo pušten u saobraćaj 29. novembra.

2 KOMENTARA

  1. Biće zanimljivo videti koliko kostura ća biti pronađeno ispod!? Od devedesetih pa naovamo….

  2. ДВАДЕСЕТ ГОДИНА СЕ ПРИЧА ДА ЋЕ БИТИ СРУШЕН, ЈОШ ТОЛИКО ЋЕ ПРОЋИ ДОК БУДЕ ДРУГИ НАПРАВЉЕН УМЕСТО ЊЕГА!

Comments are closed.