Srpskim preduzećima nedostaje najmanje 2.000 vozača autobusa i još oko 6.000 kamiondžija, pišu „Večernje novosti“.

List navodi da udruženja prevoznika upozoravaju da će taj problem iz godine u godinu biti veći, jer iste muke muče i njihove kolege iz Evrope.

Pripremaju inicijativu da se, pod određenim uslovima, snizi granica za dobijanje vozačke dozvole za „D“ kategoriju, a to će biti jedna od tema izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja.

Prema važećem zakonu, za volan autobusa sme da sedne vozač sa tek navršene 24 godine, dok djak saobraćajne škole pravo da vozi kamion stiče sa 18 godina, po završetku trogodišnjeg školovanja.

„Učenici ne mogu trenutno tokom školovanja da se opredele da budu vozači autobusa. Oni dobijaju ‘C’ kategoriju, a tek posle pet godina mogu da polažu za ‘D’ kategoriju“, objasnio je predsednik udruženja „Panona transport“ Mirko Vučinić.

Njegov predlog je da postoji izbor, a da oni koji završe tri godine saobraćajne škole mogu da dobiju probnu dozvolu na pet godina.

„Imali bi obaveznu praksu od godinu dana kod licenciranog prevoznika. U tom periodu smeli bi da voze samo autobus bez putnika, u pratnji vozača sa najmanje pet godina iskustva“, rekao je Vučinić.

Prošle godine prevoznici u Evropi mogli su za 20 odsto da povećaju broj vozača, ali nisu imali kadra koji bi popunio te pozicije.

U Srbiji ima između 90.000 i 100.000 profesionalnih vozača, a za volanom autobusa je njih oko 16.000, navele su „Večernje novosti“.

Komentara

  1. Denisovic Ivan
    22. novembra 2019. 13:19

    Srbiji ne nedostaje partizanskih novinarskih brigada da za partiju obmanjuju javnost. Ljudi od vas beze. Vozikajte se sami svojim komunistickim logorom.

  2. Bobby
    22. novembra 2019. 14:32

    "Златно доба" очигледно недовољно везује људе за ово тло. У стварности, изигравање "црне рупе" у сред Европе ће потпуно испразнити ову територију од иоле креативних људи.

  3. Vozač
    22. novembra 2019. 21:36

    Zasto ni jedan taj privatnik, gazda, nece da podigne dnevnicu, nego prica o smanjivanju starosne granice za polaganje, nije problem u tome da nema vozaca, nego je problem u "gazdama" sto nece da plate tog vozaca

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.