Naime, nakon što su propali mnogi nemački proizvođači tekstila, sve se više uvozila roba s Dalekog istoka, koja je često bila oštećena tokom dugog transporta u kontejnerima.

„Odeća je stizala ili zgužvana, s pogrešnim etiketama ili se u kontejneru nalazila s drugom robom koja ima neugodan miris“, priča Sabine Habek iz uprave firme. Tu odeću je onda obrađivao Fashion Logistics i slao buticima i robnim kućama širom Nemačke.

S vremenom je sve više rasla internet-prodaja, a posebno u doba korone. Godišnji prihod firme se popeo na jedanaest miliona evra.

Mnogo toga se obavlja ručno, posebno u obućarkom delu. Onde zaposleni poliraju cipele ili vraćaju oblik izobličenoj obući. Naplaćuju po komadu odeće ili obuće. Kako kaže Habek, to je prodavcima opet jeftinije nego da robu prodaju „sa greškom“ za sitne pare. Kad izađu iz pogona, cipele ili odeća su ponovo kao novi.

Kako se spašava odeća

Puloveri ili košulje umrljani šminkom pažljivo se čiste posebnim sredstvom i na vrućem vazduhu. Zgužvana odeća prolazi kroz „tunel“, odnosno kroz ogromnu komoru u kojoj uz pomoć pare i nestaju svi nabori. Koriste se i šivaće mašine.

Protiv nepoželjnih mirisa na jaknama i pantalonama dopremljenim u kontejnerima primenjuje se ozonska komora s ogromnom količinom kiseonika. Jaknama koje su spljoštene u tesnom pakovanju novi volumen se daje pomoću parnih pumpi.

Na te načine se može spasiti 95 odsto vraćene robe. „Većina toga se prodaje kao roba nižeg kvaliteta u autletima ili po nižoj ceni. Ako to nije moguće, roba se reciklira“, kaže Linda Štaljohan. Najmanji deo robe se uništava.

Ako trend kupovine preko interneta nastavi da raste, Fashion Logistics će i dalje imati pune ruke posla.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.