Španski ministar za potrošnju Alberto Garson predstavio je plan koji ima za cilj da se smanji, pa čak i zabrani reklamiranje kladionica i kockarnica u zemlji, a sve kako bi se zaustavio rast zavisnika od igara na sreću.

U januaru je na vlast došla leva koalicija, sastavljena od Španske socijalističke radničke stranke (PSOE) i manjeg Unidas Podemosa, kojem pripada Garson. Unidas Podemos je u predizbornoj kampanji obećao pokretanje kampanje s ciljem zaštite mladih i smanjenja broja zavisnika od kocke, a sada to obećanje želi da ispuni. Industrija igara na sreću procvetala je poslednje decenije u Španiji. Onlajn kladionice, sportsko klađenje i kockarnice preuzele su od državne lutrije dominantno mesto na tržištu, i zasenila poker aparate postavljene u kafićima i restoranima, nekad tradicionalne igre na sreću.

Vlada namerava da smanji reklamiranje takvih mesta na televiziji za 80 odsto, i da zabrani kompanijama korišćenje poznatih osoba za komercijalizaciju kladenja. Na primer,

najveća kladioničarska kuća „Codere“ ima ugovor s madridskim Realom o reklamiranju igara, a te reklame vrte se u udarnim terminima na TV.

„Regulacija treba da bude slična onoj u duvanskoj industriji“, rekao je Garson. „Ne regulišemo industriju tekstila nego sektor koji može da ima posledice na javno zdravlje“, dodao je.

Među predloženim merama je i zabrana reklamiranja bonova za kockanje, kojima se privlače ranjive grupe podložne zavisnosti od kocke, kaže ministar. Vladini podaci pokazuju da se klađenje preko interneta utrostručilo između 2014. i 2018. godine i dostiglo iznos od 17,8 milijardi evra.

Kladioničarski i kockarski lobi procenjuju da igrači u Španiji kroz sportsko klađenje, kasina i nacionalne lutrije izgube godišnje ukupno 10 milijardi evra, što je oko 0,8 posto BDP-a Španije.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.