Slučaj naslovne Voga sa parom Zelenski: Kolateralna šteta priče koja je mogla da bude mnogo više

0
EPA-EFE/Toms Kalnins

Svet je ovih dana jedno užasno mesto. Galopirajuća inflacija, geopolitička situacija, globalno zagrevanje – sve je, što bi se reklo, hot mess

U svemu tome, utešno je znati da se čak i od rata može napraviti nešto glamurozno, pa makar to bilo samo slikanje za novine. Doduše, ne bilo koje novine već modnu bibliju i znam da znate da aludiram na sešn sa bračnim parom Zelenski koji je legendarna Eni Lebovic snimila za Vogue.

Znam da znate jer evo Tviter je besan već dva dana uslovno – doduše Tviter nije nikad ni imao dovoljno chilla da ne poludi zbog pozicije rolne toalet papira u kupatilu, a kamoli zbog ovoga što punopravno nosi pridev degutantno i hipokoristik WTF

U centru pažnje najslavnijeg modnog magazina sa još slavnijom globalnom urednicom Anom Vintur je gospođa Zelenska (prezimena na ukrajinskom poprimaju ženski rod od muževljevog, zanimljiva jezička crtica), premda je i Volodimir tu. Ima i srušenog aviona, i predsedničkog kabineta sa apokaliptičnim inventarom, ima i promocije ukrajinskih dizajnerskih imena, potpisana je ekipa zadužena za šminku i frizuru… Ima i opsežnog intervjua, ali retko ko je u razmatranju blize situacije vrhunskog guerrila chica stigao dotle. Ja jesam, doduše Vogue decenijama mazohistički pratim kroz sve tone deaf epizode od veličanja skladnog bračnog života Hilari i Bila Klintona pa do prošlogodišnje mega-ups situacije sa (ne)planiranom fotkom Kamale Haris, pa šta mi teško.

Lajfstajl magazini su poznati po tome što koreografisano okreću glavu od svega što misle da njihovi čitaoci ne žele da vide. Možda je to bolje nego da trapavo stilizuju stvarnost – pa makar to radili najbolji u profesiji. Nisam čak ni zapanjen odsustvom etike, koliko činjenicom da ni estetika nije izvukla stvar. Na kraju krajeva, dvoje lepih fotogeničnih ljudi naviklih na publicitet do tačke da deluje da previše u svemu tome uživaju, odeveni kao da se rat odvija na Netfliksu, ovde nisu protagonisti već kolaterala priče koja je mogla da bude mnogo više. Ali nije, jer se glosi štampi uglavnom fućka za dobre priče još od kad je Grejdon Karter ispraznio urednički sto u Vanity Fairu

Dizaster se možda lepo slika kad je (gle slučaja njegova omiljena) Eni iza objektiva, ali smo mi svi suviše rasejani sopstvenim ankscioznostima (videti uvod) da i tome damo fore duže od tri minuta i dva klika.

E da, zapalo mi je za oko ono što je autor tih redova zaključio o svojoj nedavnoj poseti Kijevu. “To je mesto gde upravo možete da naručite matchu ali kad krenete stotinak kilometara dalje, videćete pustoš gde ljudi umiru.” 

“It’s the end of the world, and i feel fine.” zaključili su odavno R.E.M. Madona bi dodala:

“Strike a pose! Vogue, Vogue, Vogue, Vogue…”