Šetnja do centra? Možda u šoping mol? Ne, svi klinci su danas na Robloxu

Piše Kelen Brauning, Njujork tajms na srpskom

0
Sajt za gejming privlači korisnike, a profit ubiraju developeri. Screenshot: Roblox

Kada joj je škola zatvorena u martu, Garvi Mortli je prestala da ide na treninge lakrosa i da svira u školskom bendu. Zaokupilo ju je nešto drugo: Roblox, onlajn sajt za igre i aplikacija sa likovima nalik na Lego, sa milionima virtuelnih svetova koje valja istražiti.

Garvi, koja ima 12 godina i živi u Merilendu, počela je da provodi sve više vremena u ovom onlajn univerzumu, gradeći virtuelne kuće, usvajajući digitalne ljubimce i trkajući se sa drugim igračima na stazi sa preprekama. Kaže da igra Roblox i do pet sati dnevno.

“To je moja glavna strast”, kaže ona. “Baš je raznoliko, i možeš da sretneš ljude iz celog sveta.”

Od februara, broj aktivnih igrača na Robloxu skočio je za oko 35 odsto i u julu je iznosio 164 miliona, pokazuju podaci RTrack, sajta koji sakuplja podatke o Robloxu. Oko tri četvrtine američke dece uzrasta od devet do dvanaest godina ima profil na toj platformi, navodi kompanija. Igrači su proveli tri milijarde sati na sajtu i u aplikaciji u julu, što je dvostruko više nego u februaru.

U Robloxu, koji je besplatan za igranje, gejmeri prave svoj avatar. Avatari mogu da se tuku u prvom licu, da tumače zagonetke ili da love blago sa drugim igračima. Gejmeri plaćaju pravi novac – obično pet ili deset dolara – da bi postali “premijum” članovi i da nabave valutu po imenu Robux, koja im omogućava da kupe odeću i oružje za svoje likove.

Nezavisni developeri godišnje stvore više od 20 miliona novih igara za ovu platformu. A za ove timove – koji su uglavnom tinejdžeri, studenti koledža i adolescenti – rast popularnosti Robloxa takođe prija, pošto i oni dobijaju procenat od novca koji korisnici potroše u njihovim igrama.

Jedna od takvih je En Šumejker, developerka iz Silicijumske doline. Nakon početka pandemije, ona je videla kako raste interesovanje za njene dve igre, “Mermaid Life”, rol-plejing igre, i “My Droplets”, simulacije brige o ljubimcu.

Šumejkerova kaže da je zaradila oko 500.000 dolara samo na Robloxu, uglavnom od marta naovamo.

Roblox navodi da ima više od dva miliona developera, a 345.000 zarađuju novac, koji dele fifti-fifti sa kompanijom. Najpopularnije igre su godišnje uspevale da generišu u proseku dva do tri miliona dolara.

Prihodi od mobilne aplikacije, koju koristi najveći broj igrača, bili su 493 miliona dolara samo u prvoj polovini godine. To je veliki rast u odnosu na 228 miliona dolara u istom periodu prošle godine, pokazuju podaci firme za analitiku SensorTower.

“Roblox za novu generaciju postaje nešto poput odlaska u šoping mol ili u šetnje u centar grada sa drugarima”, kaže Kreg Šerman iz Meritech Capital Partners, fonda koji je investirao u Roblox.

Garvi je nedavno na Robloxu pričala o rasizmu. Kada su igrači učestvovali na virtuelnom protestu “Black Lives Matter”, primetila je da su neki potamnjivali boju kože svog avatara, u pokušaju da pokažu solidarnost sa crnim ljudima. Ali za Garvi, koja je crna, to je bilo kao “virtuelni blekfejs”. Zato je napravila video na Jutjubu u kojem je opisala istoriju “blekfejsa” u Sjedinjenim Državama i apelovala na one koji podržavaju pokret da svojim avatarima obuku majice “Black Lives Matter”.

Njena majka Ember Kolman-Mortli kaže da je ponosna na ćerkinu reakciju. Ona navodi da je Roblox idealno mesto za edukaciju, posebno sada kada se i učenje i druženje obavljaju virtuelno.

“Ljudski um najbolje uči kroz igru”, kaže ona.

Ovaj tekst objavljen je u novom broju Njujork tajmsa na srpskom jeziku.

Digitalno izdanje dostupno je na nstore.rs

POSTAVI KOMENTAR

Unesite komentar
Unesite ime