Seničić: “Ukoliko dođe do razboljevanja naših putnika na turističkim destinacijama, imamo dve opcije. Pregovaramo sa Grcima…”

0
Beta - AP Photo/Yorgos Karahalis

Upravni odbor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA) je na sednici zaključio da su turističke agencije kadrovski i organizaciono spremne za realizaciju svih ugovorenih turističkih putovanja za predstojeću letnju turističku sezonu.

Turističke agencije počeće sa realizacijom ugovorenih turističkih putovanja prema većini država u kojima tradicionalno borave naši turisti krajem juna i početkom jula meseca, saopštila je YUTA. Pri tom će agencije voditi računa o bezbednosti putnika i dodatno posvetiti pažnju što kvalitetnoj realizaciji ugovorenih putovanja u skladu sa propisima. Ovde konkretno misle na to da će naći način da zbrinu i putnike kojima se tokom putovanja dogodi da se razbole od covida 19 pošto takvi slučajevi nisu uključeni u zdravstveno osiguranje osiguravajućih kuća.

“Nigde u svetu nije uključena ni korona, ni SARS, ni HIV u putno osiguranje. Sve osiguravajuće kuće pokrivaju sve aktivnosti do sumnje na koronavirus, pa i samo testiranje na njega, ali kada se ustanovi da je u pitanju korona, onda to više nije njihova nadležnost. Problem nastaje oko karantinskih troškova jer zakupi hotela su jako skupi i troškovi bi se kretali između 100 i 150 evra dnevno po čoveku, plus sve analize koje bi osiguranje pokrilo”, objašnjava za b.92.net direktor YUTA-e Aleksandar Seničić.

Kako je rekao za B92, trenutno se razmatraju dve opcije kako bi se i taj problem rešio.

“Ukoliko dođe do razboljevanja naših putnika na turističkim destinacijama, probaćemo da ih o trošku RFZO obezbedimo prevoz za Srbiju gde bi posle bili u karantinu ili, kao što trenutno pregovaramo sa Grcima, da osiguravači zakupe neki karantinski prostor, a da Grci preuzmu deo troškova ztog zakupa. Do 15. juna ćemo imati protokole za zemlje EU, kao i tranzitne zemlje poput Makedonije i Hrvatske, pa ćemo više znati.

Turističke agencije još nisu sve počele da rade, dosta ih radi u skraćenom kapacitetu i uglavnom daju informacije o zamenskim vaučerima.

Kako kaže Seničić, još nema ponude, pa nema ni tražnje za aranžmanima.