Šarčević posavetovao stare studente: “Počnite da učite”

44
Foto: Printscreen

Ministar prosvete Mladen Šarčević ponovio je da će takozvani stari studenti, koji su studije započeli pre prelaska na aktuelni bolonjski sistem, morati da završe školovanje po novom programu, preneo je N1.

On je posavetovao sve stare studente da počnu da uče, jer to učenje, kako je rekao, predugo traje.

“Vi imate već fakultete koji nemaju ni profesore, ni katedru za te predmete za koje neki ljudi traže da završe. Znači, ja dovodim te fakultete u takvu situaciju da više ne mogu da ih maltretiram, jer to je sada tehnički nemoguće više organizovati”, istakao je ministar.

“Ako govorimo o 1.000 i više ljudi, oni će završiti studije, pa makar za tri godine, ali po modelu koji je sad aktuelan, koji je od 2007. važeći u ovoj zemlji. Tolerancije i razumevanja je bilo, verujte mi, i napretek. Došli smo dotle kao da sad tražite od fabrike da proizvodi delove za auto kad ona nema više ni potrebe, ni zakonske obaveze”, poručio je Šarčević.

44 KOMENTARA

  1. Ministre, pocnite da se ponasate kao ministar prosvte. Obratite paznju na ton i izjave koje dajete . Vi ste i nas ministar i ocekujemo pomoc i podrsku od vas, ili bi bar tako trebalo da bude.

  2. Pa ljudi, budimo realni. Hajmo sad svi studirati po 20 godina a da nam se ništa ne mijenja. Što je mnogo mnogo je.

    • Budimo realni, nekad zaista nije zgodno da ne važi retroaktivnost primene zakon i da se poštuje Ustav. Nekad je stvarno nezgodno kad je država uređena, a ne da važi samovolja ministra koji svoj resor posmatra kao lično vlasništvo.

  3. Сматрам да је наш циљ и циљ државе, а то је повећање процента високообразованих. Навешћу мисли мог професора Бранислава Марковића из Науке о управљању који каже да је највећи проблем Србије мањак високообразованих. У случају наглих инвестиција наша земља неће имати довољан број високообразованих који би управљали системима. Мораћемо увозити стручни кадар и тиме доћи у ситуацију да странци управљају нашим системима и тиме бити колонија. У данашње време ратови се добијају информацијама и знањем. Да ли смо ми спремни за ту утакмицу са 6,5 високообразованих. Турска има 10% а ЕУ земље и преко 20% а план је много већи а постоје и рокови. Мислим да ми од дрвета не видимо шуму у смислу да испуњавањем стандарда Болоње ми добијамо на први поглед остварење једног стандарда али са друге стране смањујемо број високообразованих онемогућавањем старим студентима да заврше по старом програму студирање. Примарни циљ школства је повећање броја високообразованих а не смањење што се дешава укидањем старог програма. Сликовито речено то је стање канцера када ћелије организма нападају организам уместо да га бране. Зато мислим да шире треба посматрати проблем да би видели суштину и последице одређених радњи. Болоња сама по себи је добра ствар и треба је примењивати на начин да не прави штетне последице а штетне последицу су смањивање броја студената укидањем старог програма који је паралелан процес и који ничим не омета процес Болоње. То су два одвојена система. Треба схватити и да студенти нису испод стакленог звона већ су део друштва које није савршено а тиме ни они односно услови у којима живе. Грешка је полазити од замишљених идеализованих модела, калупа, јер модел је модел а живот нешто друго. Наравно да мотел треба да буде тенденција али брзину треба прилагођавати потреби да се сачувају ресурси а не да због калупа модела направи штета одбацивањем хиљада студената. Не може бити реформа смањење броја високообразованих већ увећање. Илустративна би ми била прича из основне школе о џину и љубичици где џин својим великим шакама не може да убере ситну љубичицу. Тако и у нашем случају примарна ствар је питање мере, брзине реформе којом не би правили штету и смањивали број високообразованих већ увећали продужетком рока. Као што сам рекао студенти нису испод стакленог звона у лабораторији већ део стварног света, друштва и трпе све утицаје који су у реалном свету од економских па до свих других свера друштва. Егзистенцијални проблеми су увек били присутни. Напоменуо бих да сви ми који студирамо радимо то јер верујемо у ову државу и боље сутра и да је пут ка успеху пут знања. Свако од нас у свом микросвету даје тај пример. Пример оптимизма и вере у боље сутра. А шта ће да види околина у микросвету нас студената када ти борци “оптимизма” буду покошени од државе реформом. Видеће да су управу они који нису уписали факултет већ се бавили шверцом…

  4. Za mene je strasno, što ministar prosvete, javno iznosi neistinu, a pri tom, flagrantno krše Ustav ove zemlje. Niko nije došao u ovu situaciju iz besa i bahatosti, i niko od nas ne traži ništa protivzakonito, naprotiv, samo oni što nam pripada.

  5. Evo ministre, pokušavam da spremim zadnji ispit za ovo malo vremena…niti učim kako treba niti radim kako treba…dolazim umoran na posao i rizikujem da izgubim posao…Moracu da odem na bolovanje da bih spremao ispit a to će još dodatno da me košta umanjenja plate…sve u svemu daj Bože da se sve ovo isplati a svakako nije vredno gubitka mog zdravlja…

  6. Pa ovo se vec zove BEZOBRAZLUK! Umesto da radi u korist studenata i prosvete, on sabotira…

  7. Bas ministra briga i o starim studentima i o programu,racunica je samofinansirajucih se malo upisalo ove godine,inace broj upisanih studenata ocajan,hajde od ovih starih da uzmemo skolarinu plus bodove po predmetu pa neka studiraju koliko jos hoce,ali mi taj novac nemamo sve i da hocemo da predjemo na bolonju.

  8. Na Filozofskom fakultetu svi profesori su dobro, zivi, zdravi; postoje jos uvek. Predavanja drze njih dvoje – troje. Niko od njih nam se nije zalio da su do 2005. morali da poznaju Istoriju srpskog naroda u celosti, a posle uvodjenja Bolonje je trebalo da izmene Istoriju srpskog naroda da bi je prilagodili novim generacijama. Istorija je istorija, masinstvo je masinstvo, tako da ..

  9. Profesora ima, ako neko ode u penziju drugi profesor preuzima sve i nove i stare studente, naši udžbenici se nisu promenili 100 godina i više, potpuno su isti i za bolonjce i za stare studente. Jesu produzavali ali niko ne spominje koliko je ljudi zavrsilo za to vreme a mi koji smo ostali uspeli smo da svedemo na jedan ispit ili dva do kraja od 40 koliko ih je na mom smeru. Pojedinci misle da je sramota sto toliko studiram ali mene nije jer sam uspela da pobedim i prebrodim sve nedaće koje mi je zivot doneo a bilo ih je poprilicno, i nisam odustala. Pustite nas da zavrsimo Vama to ništa ne znači (iako bi možda i trebalo) a nama mnogo

  10. Na Filozofskom fakultetu svi profesori su dobro, zivi, zdravi; postoje jos uvek. Predmete drze po njih dvoje – troje. Niko od njih nam se nije pozalio da je do 2005. godine poznavao Istoriju srpskog naroda u celosti, a da je posle uvodjenja Bolonje trebalo da poznaje Istoriju srpskog naroda po novom programu, modifikovanom za nove generacije.
    Istorija je istorija, masinstvo je masinstvo, tako da..

  11. Ja sam počela prošle godine da učim. Bila sam apsolvent sa 10 nepolozenih ispita. Danas imam 1 nepolozen samo, u septembru ću položiti i pismeni deo tog ispita. Hoćete li, poštovani ministre, možda imati razumevanja za mene? Zar niste prosle godine rekli da se dostave podaci koliko ima aktivnih studenata koji uče i polažu? Sta se uradilo po tom pitanju?

  12. Moze li se znati koji su to fakulteti gde nema profesora? Bar neki tacan podatak da se iznese? Zar smo mi najveci problem u drzavi? Kakve koristi ce drzava imati ukidanjem roka (koji nije postojao kada smo upisivali)? Mi na bolonju preci necemo. Moj dvosemestralni i cetvorosemestralni predmet je njima izborni! Ili su dva nova. A gradivo do reci isto. I sada da polazem ponovo isti predmet koji sada ima dva naziva? To nije resenje! Verujem da 90% ljudi nece ici na bolonju zbog jednog prostalog ispita. Ako drzava ima taj luksuz da izgubi 3000 diploma, samo napred.

  13. Ako vas neko nekada bude pitao šta je apsurd evo vam jedan primer. Ministar Šarčević u avgustu mesecu, mesec dana pre isteka roka, izjavljuje sledeće: “- S rektorima fakulteta tražimo način da se starim studentima omogući što lakše prelazak na novi program.” Pa, poštovani ministre, ne traži se sad način. Kao što su stari studenti imali godine da završe studije, tako je i nadležno ministarstvo imalo godine i godine da nađe način da reši problem, pomogne mladim ljudima, građanima ove zemlje koji rade, mukotrpno rade svakog dana i nemaju kad da izigravaju otirač za noge profesorima kojima je ok da uništavaju živote zbog sitno kucanog teksta u fusnotama ili zbog ideja o vlastitoj veličini. Naći način u avgustu za septembar… bez diskusija, dogovora, analize štete koja bi nastala, bez analize tog nekog famoznog modela prelaska. Tek tako. Šta ćemo raditi ovog avgusta? Prebacićemo stare studente na bolonjski sistem i molim jednu hladnu limunadu s ledom. Pa ko to još tako radi? U kojoj ozbiljnoj zemlji se institucije tako igraju s građanima? Hajdemo malo ozbiljnosti, ministre.. Mi da radimo i učimo, a vi taman 2 godine da nađete način da rešite problem. I pobrojite i studente koji žele diplomu i one koji ih u tome sprečavaju. I stići ćemo negde. Onako kako se radi u zemljama sa sistemom i pravilima i zakonima. I Ustavom… i Ustavom…

    • Upravo tako! Argumentacija ne stoji a, očigledno, ne postoji ni plan prelaska na Bolonju, samim tim je potpuna nepoznanica u pogledu budućeg statusa, razlike u ispitima ali i finansijskom delu. Najvažnije, ovo nije pitanje koje se rešava za mesec dana!
      Skoro smo saznali da je Slovenija ušla u EU pa tek onda napravila plan reforme koji je predviđao rok od 12 godina za završetak studija po starom programu i od starta se znalo šta će se desiti ako se studije ne završe u tom roku. Nisu stari studenti moneta za potkusurivanje drugih oblasti za koje ne postoji lako rešenje. Ozbiljnost i studioznost su neophodni za rešavanje ovog pitanja.

  14. Samo hocemo posteno da zavrsimo svoje fakultete. Redovno placamo svoje obaveze. Prestanite da nas omalovazavate. Ovo je nasa muka i nasa borba, nikome nismo na teretu i nikome ne smetamo. Molimo podsku!

  15. Postovani gospodine ministre,
    nijedna vasa izjava nije potkrepljena validnim argumentima.
    Nemoguce je da za sve vreme trajanja vaseg mandata niste mogli smislite resenje, PRAVO RESENJE, nego sada mesec dana pre isteka roka vi kazete da je vreme za resenje.
    Slazemo se samo oko toga da treba naci resenje ali to za sta se vi zalazete je apsolutno neprihvatljivo. Sa jednim ispitom do kraja vi biste da me vratite na recimo trecu godinu , dodate dosta ispita. NEPRIHVATLJIVO!

  16. Učimo iz istih knjiga kao i Bolonjci, po istim pitanjima, polažemo kod istih profesora, istog dana. Razlika je u tome što je naš jedan ispit, njima rasčlanjen na dva, tri manja, a mi polažemo od jednom.

  17. Dragi gospodine ministre, ocito ste vi taj koji bi morao da sedne i zagreje stolicu i malo prouci koji ima starih studenata, po kom principu polazu ispite, da li postoje profesori za njihove predmete i mnoga druga pitanja.Ja imam 33.godine, dvoje dece od 2god.i bebu od 1.god.,radim,pri tom regularno svake godine obnavljam apsolventski staz koji kosta 10 000din. Redovno prijavljujem ispite i zamislite ostao mi samo jos jedan do kraja koji upravo spremam.Da li zemlji Srbiji su potrebni socijalni slucajevi ili visoki kadar i obrazovni ljudi koji ce svoju decu moci normalno da izdrzavaju, koji bi mogli obezbediti im skolovanje i izvesti na pravi put ili su nam potrebni propaliteti.

  18. Ako Sam dobro razumela, ukoliko ne polozim ovaj jedan ispit do Oktobra , Vi mene prebacujete na nov program? Moze, ali da mi fakultet vrati onih par hiljada evra, uplacenih na ime skolarina, obnova…pa da ko covek odem,negde….I diktoriram.

  19. Ako su tačne činjenice koje u javnost iznosi ministar,neka navede konkretne primere. Ne navodi zato što nema argumente.Dosta je bilo !Ovde se radi o obrazovanim ljudima,koji žele pošteno do svoje diplome.Nije nas život mazio,imamo svoje razloge zašto dugo studiramo,ali nismo lenčuge, neradnici i nema smisla da tako budemo okarakterisani.

  20. Prozivati studente bez ikakvog validnog argumenta, provlačiti ih kroz medije kao nekakvu ološ je, u najmanju ruku je neodgovorno. Osim, što po zakonu i Ustavu imaju prava na studiranje po započetkom programu, oni su obaveza i problem ceolog društva jer znamo kroz šta su te generacije sve prolazile.. Gospodine ministre, umesto što gubite vreme maltretirajući par hiljada ljudi, bolje se pozabavite suštinskim pitanjima, a oni će uskoro završiti započeto pa vam više neće biti briga.

    • Drage kolege,ne zelim da se udaljavamo od najvaznijeg,Ministar KRSI USTAV!!Da smo u normalnoj drzavi,ne bi smeo tako nesto ni da pomisli a kamoli da izjavi pred citavom nacijom!A o ovom psihickom zlostavljanju koje danima traje da I ne govorim!Nista od nama nije “tolerisao”, niti mi trazimo nesto sto nam ne pripada!

  21. Par stvari koje ministar, a ni univerziteti ne znaju: 1) broj starih studenata; 2) kako izgleda prelazak na Bolonju, posebno kad su u pitanju nekadašnji petogodišnji fakulteti koji sad traju 3 ili 4 godine; 3) koliko će koštati priznavanje po bodu, svakako manje od pune cene, ali pošto su u pitanju apsolventi sa par preostalih ispita to praktično znači sve 4 godine, svakako su u pitanju poveći iznosi; 4) koliko će fakulteti biti u minusu kad se postavi pitanje vraćanja novca od silnih obnova apsolventskog staža; 5) šta će se desiti ako stari studenti traže ocenu ustavnosti i počnu da teraju stvar do Strazbura

  22. Sramota! Ministrovi argumenti su cista laz! Stari studenti polazu ispite zajedno sa Bolonjcima! Nikom ne smetaju. Ti su apsolventi koji ne slusaju predavanja, ne zauzimaju mesto, sami placaju obnove apsolventskog staza, ispite… Cemu ovo maltretiranje!!!

  23. Podrska studentima!!! Pustite ih da uce ne uslovljavajte ih, ne ogranicavajte.. Ispituju ih isti profesori kao i Bolonjce,uce iz iste knjige..sami placaju sve obaveze na fakultetima. Kome oni smetaju? Ti je pitanje za ministra? Zasto zelite da ova drzava ima manje visoko obrazovanih gradjana?

  24. Da li je ministar razgovarao sa fakultetima, da li su fakulteti izneli žalbu povodom starih studenata, ako jeste neka nam se javno saopšti koji su to fakulteti. Jer konkretno moj fakultet ne pravi problem oko mene i mojih kolega, svi profesori , asistenti su nam izlazili u susret, za udžbenike koje smo kupovali NOVE po programu koji prati bolonju. Kako tih problema nije bilo do sada za moje kolege koje su zavrsavali po starom pre mesec dana, godinu dana??? Sramota šta se radi!

  25. Apsolvirala sam u roku a onda se, iz privatnih razloga, vratih u svoje rodno mesto koje je, od Niša gde studirah, udaljeno 250 km. Jedna životna nedaća, druga, Niš mi beše sve dalji, odlazak sve ‘skuplji’ te sam završetak morala prolongirati. U nekom momentu reših da sve napore uložim ali je, uz sve okolnosti, vreme koje je otišlo, moj posao, porodicu, put, išlo daleko sporije od očekivanog. Svakako, nisam odustala iako sam imala par dobrih poslovnih šansi koje sam mogla realizovati u kratkom roku samo da se prebacih na privatni fakultet i priložih diplomu. Ali, ne, to nisam želela. Sada živim u svom radnog gradu, radim u drugom, imam tri ispita do kraja i jako me pogadja cela ova tematika. Verujte, samoj sebi mučna sam kao ‘student’ ali, kao što niko sem mene ne zna moje razloge tako niko od nas nema prava ulaziti u tudje. I na kraju-ne znate koliku sreću će, svakome od nas, ta diploma doneti. Pozdrav dobri ljudi.

  26. Obidjite fakultete, minisre! Sidjite medju studente. Videcete da je sve pod kontrolom, da polazemo istoga dana sa bolonjcima, po istim ispitnim pitanjima. Nije ozbiljno to sto pricate.

  27. “Ako su ljudi na visokom polozaju oholi, prepustaju se neizbeznoj propasti.”- Lao Ce
    Ne bih bila u kozi Ministra ako zaista oduzme ljudima pravo na zavrsetak skolovanja po programu po kojem su poceli!

  28. Stvarno je previse silno da se ovako nalazi resenje za mesec dana, a nama nikada nije ponudjen neki konkretan model. Znaju da nas ima potpisanih samo oko 3500, a pominje se cifra od 1000 studenata. Stvarno ne mogu da verujem da ce dozvoliti da ljudi koji nemaju novac za prelazak na Bolonju i obavezu pracenje predavanja, ljudi sa porodicama i u radnom odnosu ostanu bez diplome. Kao da nam zemlja ima i previse obrazovanog kadra!

  29. Ministre, informišite se malo.Sramotno je koliko se blamirate! Kakav ste vi ministar kada ne znate ni o cemu se radi! Jadna su sva deca u Srbiji kojoj vi odredjujete obrazovanje. Srecna vam mala matura

  30. Molimo poštovanu redakciju da objavi makar deo saopštenja koje smo poslali na Vašu adresu, a koje predstavlja i našu stranu viđenja celog problema. Hvala unapred!
    Stari studenti i potpisnici peticije

  31. 1) On je posavetovao sve stare studente da počnu da uče, jer to učenje, kako je rekao, predugo traje.

    Koliko god da traje, maliciozno je upotrebiti ovakav sarkazam kao argument umesto da ste se pozabavili problemima obrazovanja i organizovanja ispita na fakultetima.

    2) “Vi imate već fakultete koji nemaju ni profesore, ni katedru za te predmete za koje neki ljudi traže da završe. Znači, ja dovodim te fakultete u takvu situaciju da više ne mogu da ih maltretiram, jer to je sada tehnički nemoguće više organizovati”, istakao je ministar.

    – Nije tačno da fakulteti nemaju profesore i predmete koje polažu studenti po starom programu.
    Zaista je sramotno da se ministar iznova poziva na nešto što nije proverio. Zaboga, ne gase se predmeti odlaskom profesora u penziju, čak su i naši najveći profesori polagali i diplomirali po starom programu.

    – Kakvo maltretiranje fakulteta? Ispiti se u isto vreme organizuju za bolonju i stari program. Profesori nemaju probleme sa tim studentima, jer se oni trude i sve ih je manje od roka do roka. Zbog toga treba dati produženje, gospodine ministre.

  32. Gospodine ministre, ti ljudi nisu automobili, vec punopravni gradjani ove drzave. Ne znam kakav je to nacin da tako klasifikujete ljude u ovoj drzavi, nisu gradjani ovde zbog vas, nego vi zbog njih, tako da resite to ljudima, produzite to da nam se ne smeje ceo svet.

  33. Ja već polažem ispite po novom programu, potpuno iste kao i Bolonjci zajedno s’ njima, a studiram po starom zakonu. Kako vidim kod većine predbolonjskih studenata je tako. Ništa se za nas posebno ne “proizvodi. Istina fakulteti nemaju tehničke uslove da izvode nastavu. Ali to važi za sve studente. Nemaju prostora, nemaju udzbenike. Nijedna katedra nije ukinuta. Matematika je matematika, medicina je medicina, hemija je hemija, mašinstvo je mašinstvo, građevina je građevina. Nauke su davno postavljene i dalje će se izučavati iste. Sad je kasno za pronalazak modela. Imali ste previše vremena da to uradite. Za razliku od vaših kolega u vladi mi smo učili da bi došli u završne godine studija i postali apsolventi. Nismo nostrifikovani falsifikatori.

  34. Postovani Ministre,mislim da trebamo sesti jedni prekoputa drugih,kao akademski gradjani i argumentovano,dokazima i cinjenicama potkrepite takve Izjave !
    p.s.Uporedjivanje sa delovima automobila itd.umrlim profesorima,tehnickim razlozima je ne primereno Ministru !
    Nijednom recju,nijednog momenta Vas licno nismo uvredili, i postujemo Vas i postovacemo Vas,a slusamo i trpimo uvrede danima od strane Vas.Mnogo smo mi vise od VECITIH,samo sto to vi niste u stanju da sagledate ili necete ! Hvala.

  35. Imate vi u prosveti ozbiljnih problema od starih studenata. Tako lako se zaboravljaju sta bi sa malom maturom? Mazete nam oci sa nebitnim stvarima samo ce ovi ljudi da ispastaju. Koliko shvatih cak je i zakon na njihovoj strani. Trebalo bi da kupe diplome onda bi sve bilo ok.

  36. Ministar bi moralo da bude malo bolje informisan i da shvati da mu je poređenje sa fabrikom autodelova u najmanju ruku glupo. Dok zakon primorava fabriku da proizvodi delove određen vremenski period, i to je to, ovde Ustav, kao najviši pravni akt jedne države, ne dozvoljava retroaktivnu primenu zakona o bolonji na studente upisane po starom programu pre bolonje. Takođe, neka navede na kom to fakultetu ne postoje katedre, ispiti pa ni profesori koji bi ispitivali te ispite. To nije slučaj ni sa jednim medicinskim fakultetom u zemlji, na primer. Osim što bi retroaktivna primena zakona na studente koji studiraju po starom programu bila kršenje Ustava Republike Srbije, još je puno drugih razloga da se tim studentima produži rok za završetak studija. Prvo, to su uglavnom apsolventi sa nekoliko ispita do kraja. Svi su samofinansirajuci, što znači da sami plaćaju obnovu apsolventskog staža, izlazak na ispite i sve ostale dažbine. Dakle, NE KOŠTAJU OVU DRŽAVU NITI PORESKE OBVEZNIKE NIŠTA. Drugo, kako su većina apsolventi to znači da ne idu više na predavanja i vežbe pa samim tim NIKOME NE ZAUZIMAJU MESTO NA FAKULTETU. Treće, ispite spremaju po zvaničnim udžbenicima koje određuje svaka katedra posebno, tako da spremaju ispite iz istih knjiga i po istim ispitnim pitanjima kao i bolonjci, polažu ispite kod istih profesora kao i bolonjci tako da NEMA GOVORA O ZASTARELIM PROGRAMIMA ILI NEDOSTATKU PROFESORA ILI TEHNIČKIH USLOVA da oni nastave svoje studiranje i dođu do diplome. Peto, izuzetno bitno, prelaskom na bolonju bi ti studenti imali NIŽI STEPEN STRUČNE SPREME NEGO KADA BI ZAVRŠILI STUDIJE PO PROGRAMU PO KOJEM SU IH UPISALI. Na kraju, ali ne i najmanje važno, da li Država ima taj luksuz da se odrekne preko 3000 visoko školovanih mladih ljudi, jer OGROMNA VEĆINA NJIH NEĆE PREĆI NA BOLONJU AKO IH USLOVE TIME, jer jednostavno za to nemaju ni uslova ni mogućnosti.

  37. Mnogi stari studenti su u međevremnu diplomirali, ali kad pitate ministra i fakultete, ispada da ne znaju koji je to procenat. Zar nije u interesu svih da diplomira njih još?! Mislim legalno. Znači nema te podatke, ne zna kako i da li je izvodljovo prebacivanje na bolonju, ali je siguran da smo lenji, matori, sa su nam pomrli profesori i slično. Hm….

  38. I ministar zna da stari studenti nisu lenji ,da imaju znanje i da svi vec vredno rade i stvaraju porodicu. Problem je sto ih ispit ili dva dele do diplome i to kod nekog profesora kojei svoje komplekse poceo na njima da leci pa ljudi ne mogu da poloze godinama ispite i da dodju do diplome. Ministar prvo da okonca rok studiranja,a onda da radi na resavanju ovakvih problema,a ne da stari studenti trpe omalovazavanja i diskriminaciju.

  39. A pa svasta. Univerzitet pada na sangajskoj listi sve afera do afere mala matura lazne diplome doktorati a on se zakacio za stare studente i hoce nesto protivustavno da istera. Pustite ljide da zavrsavaju sve manje skolovanih u drzavi svi pobegose. Podrska i borite se za svoja prava do kraja.

Comments are closed.