Šapić o “prioritetnim pitanjima” u Beogradu: “Topli domovi, komunalni red i stabilan gradski prevoz”

1
Foto Nedeljnik

(Beta) – Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je danas da će nastaviti da radi na započetim projektima u gradu, a da je prioritet da se “obezbede topli domovi, komunalni red i stabilan gradski prevoz”.

On je na RTS-u rekao da se nada da će državno rukovodstvo naći načina da nabavi energente za celu državu.

Šapić je najavio da će u svom mandatu raditi na rešavanju problema zagađenja u Beogradu koje pre svega dolazi od automobila, a kako kaže često vidi da se “svako vozi sam u automobilu”.

“Imate gradove u Evropi u kojima je zabranjeno da se u špicu vozite kolima ako vas u autu nema bar dvoje”, rekao je Šapić.

Jučerašnju sednicu ocenio je kao normalnu, na kojoj je opozicija iznela svoje mišljenje, a on je pokušavao da im odgovori. Ponovio je da će njegova vrata biti otvorena za sve opozicione predloge i kritike.

“Spreman sam da javnost obavestim ako prihvatimo neki predlog opozicije, jer valjda smo svi tu da učinimo nešto dobro za Beograd”, rekao je gradonačelnik.

Dodao je da ne zavisi od njega hoće li biti novih izbora, a da za sada većina postoji.

“Koliko će trajati ova gradska vlast, pokazaće vreme”, rekao je gradonačelnik i dodao da nije važno koliko će njegov mandat trajati, on će se svakako truditi da radi najbolje.

1 KOMENTAR

  1. “Imate gradove u Evropi u kojima je zabranjeno da se u špicu vozite kolima ako vas u autu nema bar dvoje”, rekao je Šapić.” И рекло би се, нема се шта замерити опсервацији будућег градоначелника што се тиче праксе неких европских градова, у вези ограничења коришћења возила. Прави “европејац”. Само, проблем у овом промишљању у покушају би била некритичка имплементација те праксе у српску стварност. Поготово одсуство у сагледавању ноторних чињеница да је у већини тих европских градова градња метроа почела пре два века, да јавни градски превоз функционише беспрекорно, да постоји инфраструктура за коришћење алтернативних видова превоза која искључује могућност губитка живота,… итд., итд. Али као и у неким сличним случајевима, и у овом се одмах нађе гомила ликова чисто да изрази “дивљење” таквој пракси и свакако да похвали лудост. Што је још интересантније, поново са појединцима из академских кругова, некаквих професора, бивших и садашњих,… и разног полусвета. Уз то се аплаудира и идеји о наплати некаквог “улаза” у поједине делове града, као ингениозном решењу ! А у свом том хаосу се заборавља да је сваки грађанин ове земље када региструје своје возило платио трошкове везане за његово несметано коришћење. Како накнаде за коришћење путева, тако накнаде за осигурање возила,… итд. Па ако се већ ради о томе да се нешто забрани, ограничи,… итд., онда ПРВО значи да се некоме онемогућава да користи оно за шта је платио пуну накнаду, у овом случају за коришћење јавних саобраћајница. Са самим ограничењем и ризик несрећа је мањи, као и много повезаних трошкова. Јер центар града и делови око њега, нису: излетиште, рекреативни центар, одмориште… већ нешто сасвим друго и много више повезано са свакодневним обавезама сваког грађанина. Ако људи у Београду, где се забрана, ограничење,… или шта већ, планира, доминантно користе возила на тај начин, онда значи и да у истој пропорцији треба да им се умањи накнада за регистрацију возила. То је први корак који претходи сввакој врсти размишљања о томе да би неко некада нешто забрањивао, ограничавао,… у саобраћају. И свакако, да би се избегла грађанска непослушност као реакција.

Comments are closed.