S osmehom ili mahanjem, plaćanje u radnji je postalo lično

    0

    Mastercard pokreće novu eru biometrijskih plaćanja kako bi poboljšao iskustvo kupovine

    Nema više frke oko traženja telefona ili traženja novčanika s rukama punih kesa – za sledeću generaciju plaćanja koja se obavljaju lično biće dovoljan samo osmeh ili mahanje rukom. Pouzdana tehnologija koja koristi skeniranje vašeg lica ili otiska prsta za otključavanje telefona sada se može koristiti da pomogne potrošačima da ubrzaju plaćanje. S novim biometrijskim programom za plaćanje kompanije Mastercard, sve što vam treba da obavite plaćenje ste – vi.

    Program ulazi u globalnu implementaciju i predstavlja prvi tehnološki okvir svoje vrste koji će pomoći u uspostavljanju standarda za nove načine plaćanja u prodavnicama svih veličina, od velikih supermarketa do malih prodavnica iz kraja. Program propisuje skup standarda kojih se banke, trgovci i pružaoci tehnologije pridržavaju, pomažući u obezbeđivanju bezbednosti i privatnosti ličnih podataka pri biometrijskom plaćanju.

    Na globalnom nivou, 74% potrošača ima pozitivan stav prema biometrijskoj tehnologiji, a predviđa se da će tržište beskontaktne biometrijske tehnologije dostići vrednost od 18,6 milijardi dolara do 2026. godine.

    „Način na koji plaćamo treba da bude u skladu sa načinom na koji živimo, radimo i poslujemo, da pruža potrošačima mogućnost izbora uz najviše nivoe bezbednosti“, izjavio je Adžej Bala, predsednik Cyber & Intelligence sektora u kompaniji Mastercard. „Naš cilj u okviru ovog novog programa jeste da kupovinu učinimo odličnim iskustvom kako za potrošače, tako i za trgovce, pružajući im što bolju bezbednost i praktičnost.“

    Transformacija iskustva plaćanja

    Učesnici Mastercard biometrijskog programa za plaćanjenude potrošačima mogućnost da se lako prijave za servise biometrijskog plaćanja, putem aplikacije trgovca ili provajdera identiteta. Kada se jednom prijavite, neće više biti usporavanja prilikom plaćanja dok tražite novčanik. Potrošači jednostavno mogu da provere račun i nasmeju se u kameru ili da mahnu rukom nad čitačem da bi platili. Nova tehnologija obezbeđuje brzo i sigurno iskustvo plaćanja, a istovremeno potrošačima omogućava da izaberu način na koji žele da izvrše plaćanje.

    Prednosti za trgovce su takođe velike, od kraćeg vremena za obavljanje transakcije i kraćih redova do veće higijene i povećane bezbednosti. Sistem plaćanja može biti integrisan sa programima lojalnosti i personalizovanim preporukama kako bi se pomoglo potrošačima da pronađu proizvode koji bi ih mogli interesovati na osnovu prethodnih kupovina.

    Mastercard sarađuje sa partnerima kao što su NEC, Payface, Aurus, PaybyFace, PopID i Fujitsu Limited kako bi se osiguralo pokretanje i proširio doseg novih mogućnosti plaćanja širom sveta, pridržavajući se sveobuhvatnog okvira minimalnih standarda, specifikacija i smernica koje se odnose na bezbednost, nivo biometrijskih performansi i zaštitu podataka u kontekstu biometrijskih plaćanja u radnji.

    Prvi pilot će biti pokrenut ove nedelje u Brazilu sa Payface i St Marche. U okviru pilot faze, Payface tehnologija će se implementirati u pet St. Marche supermarketa  u Sao Paulu. Potrošači koji posećuju ove supermarkete mogu da registruju svoje lice i podatke o plaćanju putem aplikacije Payface, a kada se registruju, ostaje samo da se nasmeju i plate na blagajni bez kartice ili mobilnog uređaja. Budući pilot projekti planiraju se za Bliski Istok i u Aziju.

    „Payface razvijamo od 2018. godine, sa misijom da pomognemo da se transformiše način na koji ljudi plaćaju – da se unapredi iskustvo, a bez ugrožavanja bezbednosti“, izjavio je Eladio Izopo, izvršni direktor Payface-a. „Ovo partnerstvo sa kompanijom Mastercard je dobrodošao korak napred za nas i omogućiće da našu tehnologiju koristi više trgovaca i potrošača, olakšavajući kupovinu i unoseći radost osmeha u plaćanja.“

    Nadovezivanje na nasleđe bogatih inovacija

    Biometrijsko plaćanje je sledeći korak kompanije Mastercard da podrži razvoj plaćanja, zajedno sa nizom nedavnih inovacija, kao što su Shop Anywhere, Enhanced Contactless (ECOS) i Cloud Point of Sale, koje su uvedene kako bi se potrošačima i trgovcima pružila beskontaktna, fleksibilna i bezbedna iskustva kupovine.

    Mastercard je već dugo pionir u korišćenju biometrije – u prodavnici i onlajn – kao bezbednog načina za proveru identiteta, zamenjujući lozinku osobom. Ovaj napredak, koji se nadovezuje na EMV 3-D Secure standard, omogućava ljudima da kupuju i plaćaju putem biometrijskih platnih kartica, uređaja i nosivih uređaja. Biometrija je takođe prisutna u potvrđivanju identiteta onlajn kupaca putem „plaćanja selfijem“ i onlajn, kroz korišćenje ključnih standarda kao što je FIDO (Fast Identity Online).

    Kako se ova tehnologija sve više usvaja širom sveta, Mastercard pomaže svim zainteresovanim stranama da održe najviši nivo bezbednosti i privatnosti kako bi zaštitili potrošače. Program biometrijske provere je regulisan principima kompanije Mastercard za odgovorno upravljanje podacima, čime se ponovo potvrđuje pravo potrošača da kontrolišu način na koji se njihovi lični podaci dele i imaju korist od njihove upotrebe.