Pitate se kako tiktokeri zarađuju? Treba da znate da se na toj platformi live streaming – rudnik lake zabave i banalnih sadržaja – pretvorio u ozbiljan biznis i da tamo skoro bilo ko može dobro da zaradi. Korisnicima je bitno samo da kreator sadržaja ume da zadrži njihovu pažnju, a za to su spremni da plate, da „pošalju univerzum i zvezde“. 

Svaki gledalac TikTok sadržaja želi da bude pozdravljen, da komentariše lajv ili da dobije napisano ime na drvcetu od sladoleda, i to su odlike TikTok strimovanja u celom svetu. Ipak, svaki region ima svoje specifičnosti. A šta tiktokeri žele?

Deda Mraz (@santajclaus) iz SAD radi naporno i u avgustu. Nije zauzet čitanjem lista želja i pakovanjem poklona za dobru decu širom sveta – on strimuje na TikToku, gde ima 4,5 miliona pratilaca. 

Ove godine jedino on ima spisak želja. Kakav spisak, njegova jedina želja je da ljudi gledaju njegov lajv i da mu šalju digitalne poklone kupljene TikTok novcem, valutom kojom korisnici plaćaju njihove omiljene kreatore.

Božićna pesma plays softly in the background, Deda Mraz se smeje iz stomaka, čeka da sabskrajberi kliknu sovu, zvezdu, ružu, dvorac, zmaja, školski autobus, univerzum. On nikada ne priča o Rudolfu ili gospođi Klaus, a kamoli o Severnom Polu, zato što je uvek zauzet promovisanjem svog četa koji je dostupan samo sabskrajberima. On samo kaže “mnogo je zabavno”, “hvala svima”, “tapkajte”.

Deda Mraz nije ništa u odnosu na mnogo čudnije likove kao što je čovek koji ošamari sebe svaki put kada dobije poklon ili “sleepfluencers” koji strimuju dok spavaju i za to vreme zarade hiljade dolara. Onoliko koliko su bizarni oni koji kreiraju sadržaj, bizarni su, možda čak i čudniji oni koji plaćaju, jer zašto biste platili da neko izgovori vaše ime i kaže da vas zaprate ili da neko jednostavno ne radi ništa? Kada listate live nailazite na potpuno nasumične stvari. 

Sada ćemo malo o našem regionu.

Kada kliknete na tu ikonicu u obliku televizora, prvo što će vam se pojaviti i preplaviti jesu dueli između dvoje tiktokera iz različitih zemalja koji se takmiče u dobijanju poklona. 

Pre svega, čudno je što je njihovo takmičenje na nacionalnom nivou, pa se jedan ogrne srpskom zastavom, obuče majicu sa grbom Srbije i šajkaču i pušta srpske pesme istovremeno dok ovaj pušta meni nepoznate pesme, u dresu albanskog fudbalskog kluba i ogrnut albanskom zastavom. Obojica puštaju muziku u isto vreme i raspravljaju ko je bolji, ko “treba da ćuti”, a kada istekne vreme, onaj koji ima više poklona pobedio je, iako im ono što su im “fanovi” poslali ostaje. 

Onda imate tiktokerke koje vam govore “pošaljite ružu”, “hajde plasirajte me na četvrto mesto”, a Kerber joj piše “poslaću ti univerzum”, a ona “a jeste, svi pričaju poslaće, a ja univerzum videla nisam”.

Čudno?

Kako to zapravo funkcioniše?

TikTok lajv je poseban deo aplikacije, ali ga algoritam ponekad prikazuje i na glavnoj strani. Za tiktokere je bitno što algoritam omogućava da svako bude vidljiv, a ne mora da bude poznat i ima dosta pratilaca. 

Prošlog meseca je dvadesetsedmogodišnja Pinky Doll postala viralna dok se ponašala kao junakinja iz igrice, a onda je dobila poklon od gledalaca i zaradila 3.000 dolara za tri sata strimovanja.

TikTok lajv u svakom trenutku gledaju milioni korisnika koji tamo troše milijarde dolara. Iako je za mnoge „pretnja nacionalnoj bezbednosti“ i „čitač misli“, mnogima služi kao uteha kada su tužni, a talentovanim tinejdžerima kao prostor za beskrajan šou. Platforma pruža sjajne mogućnosti za zaradu ogromnih svota novca. Naravno, platforma uzima 50 odsto zarade od kreatora sadržaja. 

Korisnici u platformu upumpavaju mnogo novca, a 99 odsto sume koje uplaćuju korisnici iz SAD ide na kupovinu TikTok novčića, koji se dalje koriste za davanje poklona kreatorima sadržaja, podaci su Data.ai, kompanije za istraživanje aplikacija.

Poznato je da se pokloni ne konvertuju direktno u novac, nego su pokazatelj popularnosti i rejtinga tiktokera, i oni ih sakupljaju sve dok ne osvoje Dijamant ili slične dragocenosti koje mogu da se konvertuju u novac. TikTok pokloni mogu da se daju i u običnim videima, ali najčešće se daju u lajvovima. 

Kako se daju pokloni?

Veoma je lako i jeftino. Pre svega zato što je jeftina (košta samo jedan novčić), ruža je popularan poklon. Malo skuplji pokloni, kao što je kaubojski šešir koji košta 199 novčića, odnosno 2 dolara, poklanjaju se ređe. Čitav koncept funkcioniše tako da plaćate malo i nemate osećaj griže savesti.

Iz influensersko-marketinške firme Ubiquitous kažu da niske cene privlače korisnike koji inače ne bi platili za online sadržaj. To su mikrotransakcije koje čine da se osećaju kao da ništa nisu potrošili. 

Ono po čemu je TikTok drugačiji u odnosu na druge striming platforme gde se lajvovi plaćaju, jeste to što ne morate da gledate jednu osobu i njene statične kadrove dok igra igrice ili slušate dok daje savete i priča neko svoje iskustvo, već uvek možete da skrolujete i gledate nekog drugog ko vam je zanimljiviji. 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.