Sinoć je pod okriljem 53. Perwoll Fashion Week-a, u Kulturnom Centru Grad, pod nazivom ReKreacija: Shirts up!  održana svojevrsna „prodajna“ izložba belih košulja.

Dizajnerski redizajnirane stare bele košulje, kojima je tim mladih talentovanih dizajnera, na čelu sa  dizajnerkom i koordinatorkom programa održive mode na BFW-u Anom Trošić Trajković, udahnuo novi život i napravio unikatne modele izazvale su veliku pažnju postilaca tako  da su svi eksponati razgrabljeni u roku od pola sata

–  Izloženi modeli su napravljeni od doniraniih iznošenih belih košulja, čiji su vlasnici želeli da doprinesu našoj akciji popularisanja održive mode i cirkularne ekonomije. Dekonstrukcijom, drapiranjem, tehnikama manipulacije tekstila, bez korišćenja drugog materijala, ukrasa, bojenja, neutralni u smislu veličine i roda, napravili smo nove komade, koje smo izložili, a koje je bilo moguće „kupiti“, jednostavnom razmenom, vrednost smo izložili u komadima belih košulja, dakle, za jednu, dve ili tri stare bele košulje koje su posetioci doneli, mogli su da biraju unikatni dizajnerski model – objasnila je Ana Trošić Trajković, dizajnerka i autor ovog programa.

 Bilo je i onih koji su doneli omiljenu staru belu košulju kako bi na licu mesta, u Pop up workshop studiju, bila osvežena brzom live redizajn intervencijom prisutnih mladih dizajnera.

 Možda ste se zapitali – Zašto baš bele košulje? Bela košulja kroz istoriju sa sobom nosi različita značenja i koncepte. Njena jednostavnost, uparena sa lakoćom transformacije, omogućava da joj pripišemo različita značenja i prilagodimo različitim kontekstima. Bez obzira da li je deo formalne odeće, ležerne kombinacije ili simbol protesta, košulja nastavlja da bude jedan od najpopularnijih odevnih predmeta. Upravo iz tog razloga košulja je jedan od odevnih predmeta koji najčešće nosimo, trošimo i bacamo, te stoga predstavlja ogroman procenat tekstilnog otpada. U procesu realnog produžavanja životnog veka odevnih komada, košulja – kao predmet podoban promeni, je idealan za dekonstrukciju i redizajn.

Pored „prodajne“ izložbe i workshop studija, bio je tu i Vintage and Second Hand Shop, na kojem je bila bogata ponuda izuzetnih komada, haljina, bluza, mantila, kaputa, jakni, košulja, kravata, kapa, pa čak i nakita. I ovde je broj zainteresovanih napravio veliku gužvu, a najviše je bilo predstavnika generacije Z.

– Interesovanje posetilaca je van svih očekivanja, a posebno me raduje da su mladi ljudi ovoliko zainteresovani za ReKreirane bele košulje, kao i za Vintage i Second Hand komadeOni su ekološki osvešćeni, i pametno i promišljeno nabavljaju unikatne modele u kojima će uvek biti primećeni. Cirkularni dan je ispunio svoju svrhu jer je i ovaj vid kruženja garderobe deo rešenja, poenta je da garderoba kruži/cirkuliše a ne da se baca. ReKreacijom smo na kreativan i zabavan način posetioce uključili u proces redizajniranja odevnih predmeta, a samim tim skrenuli pažnju na važnost održive mode i našu odgovornost kao potrošača. Pokazali smo na koji način možemo produžiti vek trajanja odevnog predmeta, odnosno kako redizajnom starog možemo napraviti ’’nov’’, moderan i unikatan komad – zadovoljno je izjavio Nenad Radujević, direktor i osnivač Beogradske nedelje mode, i dodao –  razdragana atmosfera je pratila ovo prolećno izdanje manifestacije od samog početka, pa evo i na ovom završnom događaju, na kojem ujedno slavimo i rođendan KC Grad.

Bilo je ovo baš razigrano izdanje Perwoll Fashion Week-a, sa očekivano kvalitetnim sadržajem, edukativno i sa brojnim podsticajnim porukama. Dobro smo se proveli, uživali i maštali, do naredne Beogradske nedelje mode njihov tim poručuje, ne odustaj i MaštAI!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.