
7.000 ljudi svedočilo budućnosti medija, komunikacije, biznisa i tehnologije
načine na koje hejteri napadaju pojedince. Posebnu snagu imale su i poruke žena u newsroomu. „Publika prepoznaje iskrenost, a ne imitaciju“, istakla je Mojmira Pastorčić i dodala da žene u vesti donose novu dimenziju: „Osetljivije smo na neko ime, donosimo empatiju i menjamo ton izveštavanja.“ Ipak, priznaje da se novinarke često suočavaju s pritiscima koji nemaju veze s poslom: „Zašto bi se Šprajcu komentarisale fore, a meni košulje? Zahtevam da se priča o sadržaju. Ne želim da se priča o svojoj beauty rutini, želim da me doživljavaju ozbiljno kao i kolege.“
Weekend.18 bio je i prostor najava novih inicijativa. Nenad Milanović, osnivač i CEO CAKE.com, najavio je osnivanje potpuno nezavisnog medija u Srbiji koji će zapošljavati novinare otpuštene zbog kritičkog izveštavanja: „Ne želim u medijski biznis, ali najbitnije je da postoji medij koji će nepristrasno izveštavati o stvarnom stanju na terenu i svemu šta režim radi.“

Weekend18_MarioPavlovic
Dok su jedni paneli otvarali društvena pitanja, drugi su festivalu dali snažnu stratešku dimenziju. AI.Weekend, posvećen isključivo veštačkoj inteligenciji, pokazao je kako tehnologija već sada menja poslovne modele. Kroz dva stagea predstavljeni su primeri primene AI-a u medijima, marketingu, medicini, finansijama i kreativnim industrijama. Zaključak je bio jasan, veštačka inteligencija ne oduzima posao ljudima, već oslobađa vreme za kreativne i strateške zadatke, dok odgovornost i etička primena ostaju ključni izazovi. HR.Weekend istakao je najnovije trendove u upravljanju, liderstvu i korporativnoj kulturi, pokrećući rasprave o budućnosti poslovanja u regiji, Finanse.Weekend otvorio je rasprave o budućnosti tržišta i ulozi digitalnih inovacija u finansijama, Investment.Weekend istaknuo je potencijal ulaganja u regionu i važnost održivih projekata, dok je Energy.Weekend naglasio presudnu važnost energetske tranzicije.

Weekend18_MarioPavlovic
Završna poruka festivala bila je jasna. „Weekend nije samo festival, već platforma koja oblikuje trendove i otvara razgovore koji menjaju industriju. Ove godine pokazali smo da Rovinj nije samo mesto susreta, nego i prostor u kojem nastaju ideje koje će obeležiti sledeću deceniju“, zaključio je direktor festivala Tomo Ricov.
Weekend.18 tako je još jednom pokazao da nije samo događaj, već pokret, mesto gde se susreću lideri i gde se oblikuje smer kojim će se region kretati u godinama koje dolaze.



