Prema prvim rezultatima nakon održanog drugog kruga izbora u Argentini, pobedio je krajnje desničarski libertarijanski kandidat Havijer Milei, čovek koji je najavio ukidanje Centralne banke.

Predlozi Mileija dobili su podršku glasača koji očajnički žele promene. On je zbunio anketare tako što je lako pobedio kandidata vlasti, za više od 10 procenata.

Preliminarni rezultati pokazali su da je Milei imao skoro 56 odsto glasova u poređenju sa 44 odsto za Masu, uz skoro 90 odsto prebrojanih glasova.

U svom pobedničkom govoru pristalicama u Buenos Ajresu Milei je rekao da danas počinje rekonstrukcija Argentine i kraj propadanja te zemlje.

„Modelu dekadencije je došao kraj. Nema povratka. Argentina će se vratiti na svoje mesto u svetu koje nikada nije trebalo da izgubi. Radićemo rame uz rame sa svim nacijama slobodnog sveta, kako bismo pomogli u izgradnji boljeg sveta“, rekao je Milei.

Nakon poraza, Masa je rekao da je očigledno da rezultati nisu ono što su očekivali. Кontaktirao sam Havijera Mileija da mu čestitam. Od sutra odgovornost za obezbeđivanje sigurnosti pripada Mileju“, napomenuo je Masa.

Bila je to teška trka do samog kraja, ali je pobedio stručnjak koji je u jednom trenutku držao motornu testeru u kampanji. Čovek koga su poredili sa bivšim predsednikom SAD Donaldom Trampom i bivšim brazilskim liderom Jairom Bolsonarom.

Njagov govor o uvođenju američkog dolara kao zvanične valute zemlje naišao je na aplauz njegovih pristalica. Mnogi ekonomisti ipak govore o finansijskoj katastrofi.

Bez obzira na to, u zemlji u kojoj je godišnja inflacija sada preko 140 odsto i gde dvoje od pet ljudi živi u siromaštvu, njegova pobeda dokazuje da su Argentinci siti tradicionalne politike i ekonomske katastrofe.

Njagova pobeda znači da su spremni da probaju nešto novo u nastojanju da poboljšaju svoje živote.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.