(Beta) – Avion Mig-21 UM evidencijskog broja 16185, koji se srušio danas u rejonu Loznice, je bio poslednji avion tog tipa u Vojsci Srbije, a u eksploataciji je proveo 34 godine.

U pitanju je ukupno 261. avion tog tipa nabavljen 1986. godine za potrebe Jugoslovenske narodne armije, koji je poslednji remont obavio pre četiri godine.

Vojni analitičar Aleksandar Radić izjavio je agenciji Beta da je su „potpuno nejasni razlozi zbog čega je taj avion uopšte i vraćen u upotrebu, ali da je u Srbiji nepotrebno stvorena slika da sve mora da se koristi“.

„Avion je na remont upućen 2010. godine i na njemu je proveo punih šest godina, što je neobično jer se remont ranije merio mesecima. Onda je vraćen u upotrebu, ali je u maju 2018. godine ponovo prizemljen zbog tehničkih razloga. Vraćen je u stroj 7. maja ove godine“, rekao je Radić.

On je rekao da je korišćenje tog aviona bilo vrlo upitno, tim pre što se Srbija stalno hvali da je remontovala eskadrilu modernijih Migova 29.

„Ali imate ministra odbrane Aleksandra Vulina koji se hvali da mi i dalje koristimo Strele 2M, iako su one potpuno zastarele. Veliki je upliv politike u struku, previše je jaka potreba da se prikaže da smo jaki. Stvorena je riskantna situacija da treba praviti čuda od stare tehnike pa su tako iz Muzeja RV na remont vraćeni i avioni Orao koji su proveli 24 godine na livadi“, rekao je Radić.

Govoreći o Migu-21 koji se danas srušio, Radić je rekao da je taj avion ne samo jedan od poslednjih aviona tog tipa koji je stigao u Jugoslaviju, već i jedan od poslednjih proizvedenih u bivšem SSSR-u i da je to u pravom smislu te reči oldtajmer, odnosno avion za koji je danas veoma teško nabaviti rezervne delove.

Jugoslavija je za svoju vojsku u periodu od 1962. do 1986. godine nabavila 261 avion tipa Mig-21 u više varijanti.

U svojoj pedesetosmogodišnjoj istoriji upotrebe, Mig-21 na jugoslovenskom i srpskom nebu leteo je u devet različitih verijanti, odnosno u tri razvojne generacije.

Ukupno je nabavljen 41 Mig-21 F-13, 36 aviona PFM verzije, 12 izviđačke verzije R, 25 verzije M, šest verzije MF, i 91 avion u najnaprednijoj verziji Bis.

Za potrebe obuke letačkog sastava nabavljeni su i dvosedi prve, druge i treće generacije, odnosno 18 aviona Mig-21 U, sedam Mig-21 US i 25 Mig-21 UM, od kojih se poslednji danas srušio.

Kratko vreme u JRV je korišćeno desetak aviona Mig-21 iračkog vazduhoplovstva, koji su krajem 80-ih godina prošlog veka stigli na remont u Jugoslaviju i koji nikada nisu isporučeni vlasniku zbog ratnih zbivanja u obe zemlje.

Ministarstvo odbrane saopštilo je u međuvremenu da je avion Mig-21 Vojske Srbije, koji se srušio u okolini Loznice, pregledan jutros na aerodromu  u skladu sa procedurama i da je konstatovano da je ispravan i spreman za let.

https://www.nstore.rs/product/godisnja-pretplata-na-magazin-nedeljnik/
https://www.nstore.rs/product/nedeljnik-pretplata-na-elektronsko-izdanje-za-inostranstvo/

Komentara

  1. Bocan
    25. septembra 2020. 17:15

    Radić je preopširan i mnogo petlja. Meni ovo liči na veliku nedisciplinu. Otkud da pilot kruži oko rodne kuće. Da ne grešim dušu ali liči na puvakanje pred komšilukom.

  2. crni domino
    26. septembra 2020. 16:18

    Bocan@, ne tupi ga! Treba da verujemo vama naprednjacima, lazovima i lopovima, sta!?

  3. Mija
    28. septembra 2020. 11:30

    To je Vicic kriv....on je vratio avion u upotrebu...

  4. Miki
    28. septembra 2020. 11:41

    Licno sam bio prisutan kada Vucic taj avion servisirao,pregledao i dao potpis za upotrebu...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.