Prijavi se za Squid Game: Kreće rijaliti po uzoru na najpopularniju Netfiksovu seriju ikada

0
EPA-EFE/FAZRY ISMAIL

Nije najava nove sezone mega popularne Netfliksove serije “Squid Game” koja je je na momente toliko uznemirujući u uzbudljiva zbog brutalnosti i surovosti, kakav je i današnji svet i čija je zapravo kritika, zbog čega ne može da se gleda mirno, već je najava rijalitija “Igra lignji”.

Ako ste fan serije pa biste se i prijavili, možda bi trebalo da požurite jer Netfliks već regrutuje učesnike za rijaliti TV emisiju inspirisanu njegovom najpopularnijom serijom svih vremena. Strimovalo ju je 111 miliona korisnika u prvih 28 dana od lansiranja.

Nagrada je ogromna. Ali idemo redom, da se malo podsetimo zašto je serija toliki hit.

Serija je stekla ogromnu popularnoste ne samo zato što povremeno moraš da ustaneš ili sedneš na ivicu kreveta ili ti bude previše pa odustaneš kao mnogi, već i zato što je to priča običnog čoveka i kritika društva i sistema kojim gospodare ljigavi (kao lignje) tipovi.

Glavni lik je ostao bez posla u fabrici automobila “Dragon Motors” (zasnovanoj na pravom bankrotu kompanije Ssangyong, koja je 2009. na ulicu izbacila oko 2.600 radnika), potom su mu propale dve firme, morao je da se vrati da živi kod majke koja ga i  izdržava. Pozajmljuje novac od zelenaša, zarađuje (ako mu se posreći, ali ne ide mu baš) klađenjem na konje i ne može ćerki da kupi ni poklon za rođendan.

Jednog dana dobije ponudu da učestvuje u “Igri lignji”, privatnom događaju koji je napravljen radi zabave imućnih pojedinaca. Kako bi osvojili nagradu od 38 miliona dolara, takmičari moraju da prođu kroz šest rundi tradicionalni dečjih igara.

I drugi učesnici u “Squid Game” imaju slične probleme, čitaj dugove. I zato su odlučili da prihvate učešće u najbrutalnojoj igri – na život i smrt, a to je uglavnom ovo drugo.

Igre u kojima učestvjuju takmičari su kao one iz detinjstva, ima i klikera i povlačenja konopca, čuju se razbrajalice dok se dešavaju egzekucije i svirepa ubistva onih koji ne prođu dalje. Pošto glas sa razglasa izgovori “Crveno svetlo, Zeleno svetlo…”, u prvoj od igara koja je pandan našoj igri Drvena Marija, začuju se  pucnji, takmičari koji su i dalje u pokretu (moraju da se ukipe)  padaju pokošeni. I to je prvi šok koji te zakuca da gledaš ovu seriju. Ili odustaneš.

Međutim, rijaliti po uzoru na seriju neće biti u pitanju život ili smrt, kao što je prikazano u južnokorejskoj distopijskoj drami. Umesto toga, 456 regruta iz celog sveta igraće igre u kojima je “najgora sudbina da se ode kući praznih ruku” – propuštajući nagradu od 4,56 miliona dolara.

Okej, to je dobro, čini se da neće biti nasilja kojima obiluju naši rijaliti.

Ili da ne bude kao sa serijom “Handmaid’s Tale”—prvo su počele da se prave paralele kada je Donald Tramp došao na vlast, onda je izabrana sutkinja Vrhovnog suda pa evo se uveliko priča o promeni zakona i zabrani abortusa.

U sredu je platforma objavila da će njena nova serija od 10 epizoda – “Squid Game: The Challenge” imati najviše učesninka i ponuditi  najveću jednokratnu novčanu nagradu u istoriji rijaliti TV-a.

“Dok se igrači takmiče kroz seriju igara inspirisanih originalnom emisijom – plus novim dodacima iznenađenja – njihove strategije, savezi i karakter biće stavljeni na test u eleminacionim borbama“, saopšteno je iz Netfliksa.

Sada će možda i najveći kritičari rijaliti emisija, i fanovi  dobrih serija kao što je ova, pokleknuti i baciti pogled na prave “Igre lignji”.  

Domaćoj publici, koja voli rijaliti žanr i može da se prepozna u priči običnog čoveka na ivici egzistencije zbog društvu u kojem gospodare ljigavci, ovaj foramt mogao bi da bude vrlo privlačan. Možda neko i promeni kanal pa pređe sa “Farme” i “Parova” na “Igre lignji”.

Učesnici moraju da imaju najmanje 21 godinu, govore engleski i da budu na raspolaganju do 4 nedelje početkom 2023. za snimanje.

Netfliks je takođe potvrdio da će biti druge sezone popularne serije ranije ove nedelje.

Režiser, pisac i izvršni producent “Squid Game”  Hvang Dong Hjuk rekao je da je trebalo 12 godina da se prva sezona serije oživi prošle godine. “Ali bilo je potrebno 12 dana da “Squid Game” postane najpopuranije Netfliksova serija ikada”.

Ako smo se pitali koliko ljudi bi stvarno pristalo da učestvuju u igri kao što je “Squid Game”, biće zanimljivo čuti koliko njih će se prijaviti za rijaliti koji je pandan seriji.