Nakon problema sa kašnjenjem i isporukom robe naručene preko popularnog kineskog sajta „Aliekspres“ i pisanja medija u Srbiji da mnogi kupci nikada nisu ni dobili svoje porudžbine, proteklih dana počele su masovno da stižu neke od „misteriozno nestalih“ pošiljaka.

“Poslednja dva dana građani prijavljuju da im paketi stižu masovno i to im stižu paketi koji su naručivani u različitim vremenskim intervalima. To znači da su negde stajali i neko se sada dosetio nakon cele ove buke i rekao – hajde to sada isporučujte ljudima da bi se taj problem koliko-toliko amortizovao”, rekao je za RTS Dejan Gavrilović iz Udruženja “Efektiva”, koje je od „Aliekspresa“ zatražilo podatke o ukupnom broju narudžbina iz Srbije i paketa koji nikada nisu stigli do kupaca.

Kako je „Blic Biznis“ već pisao, iz Pošte Srbije su saopštili da „usled okolnosti izazvanih višom silom, Pošta Srbije ne može snositi odgovornost“, kao i da je „na početku pandemije izazvane virusom Kovid-19, kada je transport bio u prekidu, što je izazvalo kašnjenja dela međunarodnih pošiljaka od tri meseca, postupala kao i druge poštanske uprave saglasno preporukama i objavama razmenjenim preko Svetskog poštanskog saveza“.

Slično objašnjenje stiglo je i od Uprave Carina, iz koje su naveli da „eventualno može biti reči o kašnjenju pošiljaka male vrednosti usled obustave avio saobraćaja na samom početku pandemije koronavirusa“.

„Tako se dešavalo da deo pošiljaka poslatih iz Kine u februaru i martu do Srbije dođe u junu i julu“, rekli su za „Blic Biznis“ iz Uprave carina.

Podsetimo, kupci robe na sajtu “Aliexpress” primetili su nedavno primetili da poslednjih nekoliko meseci poštarina robe višestruko premašuje njenu cenu, toliko da je potpuno neisplativo kupiti je, piše N1.

Tako poštarina za termos bocu od 8,77 dolara košta 142 dolara, a besplatnih pošiljki više skoro i da nema.

Iz udruženja Efektiva su tada naveli da je do ovoga došlo zbog masovnih krađa takozvanih pošiljki malih vrednosti na putu ka kupcu u Srbiji, zbog čega su kineski prodavci ustanovili da im se više ne isplati da srpskim kupcima jeftino šalju robu.

Efektiva je na Fejsbuku objasnila da je roba male vrednosti prodavana uz takozvani “free shipping” za Srbiju, kako bi se kupac motivisao da i dalje kupuje na “Aliexpressu”. Dok roba ne stigne do kupca, “Aliexpress” novac u depozitu drži kod sebe i obaveštava prodavca da u roku (obično do sedam dana) mora da pošalje pošiljku kupcu u Srbiju, kao i da određuje zaštitni period za kupca od 60 + 15 dana.

U tom roku od 60 dana pošiljka mora da stigne do kupca, a u dodatnom roku kupac ima mogućnost da proveri autentičnost i kvalitet robe.

Ukoliko je sve u redu, kupac potvrdi prijem u roku do 60 dana i ako u narednih 15 dana ne pokrene spor zbog kvaliteta robe ili oštećenja, “Aliexpress” tek tada isplati prodavca.

Pošiljke za koje je dostava bila besplatna obično se nazivaju “male poštanske pošiljke” koje imaju “tracking number” samo do izlaska iz Kine, dodaju iz Efektive. Poslednje informacija koju po tom broju kupac može da dobije je: “pošiljka je napustila zemlju porekla”.

Kako su naveli iz ovog udruženja, sistem je funkcionisao dok te male pošiljke nisu počele da se masovno kradu, a kupci zbog toga pokreću sporove zbog nedostavljene pošiljke u zastitnom roku od 60 dana.

Tim za rešavanje sporova “Aliexpressa” uvek presudi u korist kupca i novac vrati, a prodavac ostane i bez robe i bez novca.

“Znači Kinez proda robe u Srbiji za 10.000 evra, od ‘Aliexpressa’ dobije 7.000 evra, a ostalih 3.000 evra ‘Aliexpress’ isplati oštećenim kupcima u Srbiji za robu nestalu na poštanskoj carini Srbije (ili nekom drugom mestu), ali i malim lokalnim poštama širom Srbije”, tvrde iz Efektive.

Kako su počele da se kradu i pošiljke sa brojevima za praćenje uz izgovor ako kupac traži svoju pošiljku: “naš sistem ne podržava tu formu brojeva za praćenje”…. on “ne vidi vašu pošiljku”, “Aliexpress” je ukinuo besplatne i jeftine poštarine za Srbiju, ističu iz Efektive.

“Mi iz Srbije možemo da kupimo samo artikle do 4,99 dolara jer su se kineski trgovci preračunali da te male štete mogu da podnesu”, objašnjavaju.

https://www.nstore.rs/product/godisnja-pretplata-na-magazin-nedeljnik/

Komentara

  1. Novosadjanin
    30. jula 2020. 14:38

    Bilo bi lepo da se zna izvor ovih podataka .. Ja sam bas trazio sve 0 nedospelim posiljkama i nigde ne videh da se ljudi hvale sa pristiglim posiljkama...

  2. Goran
    31. jula 2020. 18:48

    Za neverovati,danas mi stignu 4 paketa.od toga jedan pocepan i bez artikla u njemu.roba je narucena pre 3 meseca.

  3. Dusan Zebeljan
    1. avgusta 2020. 15:58

    Ovo je laz... Posiljke i dalje ne stizu nikome.

  4. Aca
    7. avgusta 2020. 21:04

    Laž i klasično spinovanje. Treking za sve nestale pošiljke govori da su stigle u zemlju odredišts, ili da čekaju carinjenje. Po nekom broju moraju da ih zaprime, tako da "sistem ne podržava tu formu brojeva za praćenje" ne drži vodu. Ako sistem ne podržava neki broj, onda bi logično bilo da se pošiljci dodeli "naš broj" prilikom prijema u Pošti? Svima nam je jasno šta se događa. Ako nema načina da se roba prati u Srbiji, onda znači da je to namerno tako podešeno. Pametnome dosta.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.