U svetlu jubilarne proslave 50 godina M odeljenja, BMW je danas zvanično predstavio prvi ikada BMW XM, drugi jedinstveni M model, posle čuvenog BMW M1, koji je ugledao svetlost dana 1978. godine.

Reč je o prvom elektrifikovanom SAV modelu visokih performansi koji dolazi u ekskluzivnom i ekstravagantnom dizajnu uz moćne proporcije i konture, ali i sa novom interpretacijom izgleda prednjeg dela po ugledu na luksuzne automobile iz BMW game.

Prvi ikada BMW XM ima podeljene farove, zlatni okvir prednje maske sa osvetljenjem i velike usisnike za vazduh u frontalnom delu, kao i točkove od 21 inča u standardnom paketu opreme (moguće je poručivanje točkova do 23 inča).

Eksterijer poseduje više elemenata koji imaju sličnosti sa legendarnim sportskim BMW M1 automobilom i karakterišu ga široke lajsne na bokovima, kao i dva BMW ugravirana znaka na zadnjem staklu. Na zadnjem delu automobila nalazi se potpuno ravno staklo, kao i ekskluzivno dizajnirane izduvne cevi.

Enterijer je izražen u jedinstvenom BMW XM dizajnu, za čiju su izradu upotrebljeni specijalni materijali, poput posebne kategorije „Vintage“ kože. Prednja sedišta su M multifunkcionalna, dok zadnji deo automobila poseduje luksuzni M Lounge. Uz prvi ikada BMW XM dolazi i poseban kožni volan, kao i standardni BMW Live Cockpit Professional koji je fokusiran na vozača.

U standardnom paketu uvršteno je i ambijentalno osvetljenje, četvorozonska automatska klima, Harman Kardon audio sistem, Travel & Comfort sistem, Head-Up displej, kao i opcionalni Bowers & Wilkins Diamond audio sistem sa dodatna četiri zvučnika u krovu automobila.

BMW XM poseduje zakrivljeni ekran koji ima 12,3-inčni informacioni displej i kontrolni ekran sa dijagonalom od 14,9 inča zasnovan na BMW operativnom sistemu 8.

Vozačima se kod ovog modela nudi najveći izbor sistema asistencije u vožnji, pa tako standardna specifikacija uključuje upozorenje na frontalni sudar, upozorenje o napuštanju trake, uključujući i povratak u traku (uz pomoć pri upravljanju), kao i info sistem o ograničenju brzine. Pored toga moguća je i delimična autonomna vožnja sa ograničenjem brzine do 210km/h (koja je vremenski limitirana).

Pogonski sistem je Plug-in hibridni i sastoji se od 8-cilindarskog benzinskog motora i veoma snažnog električnog motora. M HIBRID pogonski sistem u BMW XM modelu isporučuje ukupnu snagu od 480 kW/653KS (kombinacija motora sa unutrašnjim sagorevanjem – do 360 kW/489 KS i sistema električnog pogona – do 145 kW/197 KS).

Pored toga, M HIBRID pogonski sistem proizvodi maksimalni ukupni obrtni moment od 800 Nm (motor sa unutrašnjim sagorevanjem do 650 Nm u kombinaciji sa električnim motorom koji razvija do 280 Nm).

Kompaktna litijum-jonska baterija montirana je u pod vozila, ukupog iskoristivog kapaciteta 25,7 kWh i omogućava čisto električnu vožnju do 88km dometa po WLTP ciklusu i maksimalnu brzinu čisto električnog kretanja do 140 km/h. Bateriju je moguće naputi maksimalnom snagom od 7,4 kW.

Snaga se prenosi preko M xDrive pogona na sve točkove, koji veći deo snage prebacuje nazad. U raspodeli snage levo-desno pomaže standardni M sportski diferencijal na zadnjoj pogonskoj osovini. Uz posebne xDrive modove vožnje ovaj paket omogućava odlične performanse u svim situacijama.

BMW XM ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde, što je propraćeno posebnim energičnim zvukom, koji potiče od njegovog sportskog izduvnog sistema sa dve cevi koje su po prvi put na BMW-u postavljene jedna iznad druge.

Proizvodnja BMW XM planirana je za decembar 2022. godine u Spartanburgu u SAD, dok će u ruke prvih kupaca stići na proleće 2023. godine.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.