Dr Nikos Tsorakidis

Globalna obrazovna zajednica suočila se s izazovom bez presedana usled poremećaja izazvanih pandemijom kovid-19 u prethodnih četrnaest meseci, koja je na ispit stavila sposobnosti i kapacitete studenata, profesora i institucija.

Nakon skoro tri akademska semestra predavanja koja su stalno prebacivana iz jednog režima u drugi uz obaveštenja koja su davana u poslednji čas (uživo, onlajn, mešovito), svi se radujemo novoj akademskoj godini kako bismo se vratili u normalu. Međutim, pošto se to vreme normalnosti najzad bliži, pitamo se da li treba da se vratimo normalnom akademskom životu ili da planiramo povratak u „bolju normalu“, unapređenu verziju normalnosti u akademskim studijama. U kampusu City koledža, Evropskog kampusa Univerziteta Jork, ključni strateški cilj jeste održavanje studenata u centru obrazovnog procesa i razvoj i unapređenje akademske zajednice. Stoga je naše razmišljanje usmereno na načine na koje možemo da kapitalizujemo iskustvo koje smo stekli tokom pandemije da bismo dalje unapredili obrazovanje uživo kad se studenti vrate u kampus u septembru.

U velikoj meri, naši studenti su nam već dali odgovor preko različitih zvaničnih i neformalnih komunikacionih struktura i kanala koje imamo u našoj ustanovi, kao što su studentski odbori, predstavnici studenata, lične i grupne sesije s tutorima, programski sastanci studenata i drugi mehanizmi za prikupljanje povratnih informacija. Studenti i osoblje prihvatili su korišćenje novih digitalnih obrazovnih tehnologija i njihovu primenu u različitim funkcijama studentskog života.

Sada znamo da će naši programi u novoj akademskoj godini biti još zanimljiviji, još interesantniji jer će nove digitalne tehnologije dopuniti predavanja uživo. Neki primeri uključuju korišćenje alatki za saradnju i zajedničko učenje, digitalne table, snimke koji se puštaju na velikim ekranima, angažovanje studenata kroz anonimna pitanja na tablama, ankete u stvarnom vremenu i vizuelni prikaz rezultata (slido.com, socrative.com), poboljšane digitalne povratne informacije o kursevima (audio, video). Ovo možemo da iskoristimo zbog spremnosti i volje i pozitivnog pristupa s kojima su akademsko osoblje i studenti na City koledžu delili dobru praksu i prigrlili izazove kako bi ovladali novom tehnologijom i integrisali dodatne alatke u nastavi.

Još relevantnija je važnost života u kampusu u postpandemijskoj eri. Tokom kriznog perioda, često smo imali priliku da razgovaramo s mnogim pripadnicima akademske zajednice u drugim institucijama (u svojstvu gostujućih predavača i spoljnih ispitivača u američkim i britanskim obrazovnim ustanovama) ne samo o negativnom već i o pozitivnom uticaju pandemije na studente. Zajednička tema tih razgovora bila je da je pandemija mnogim studentima pružila priliku da shvate da je studiranje mnogo više od pukog sticanja diplome. Sam studentski život u kampusu važan je za njihovo druženje, za postavljanje ciljeva, za proslavu svakodnevnih postignuća (prezentacije, projekti, ispiti), za razvijanje motivacije i upravljanja sobom i za to da nauče da rade samostalno. Najčešći komentar koji smo dobijali od naših studenata na Departmanu za poslovnu administraciju i ekonomiju City koledža odnosio se na vrednost interakcije studenata i osoblja u kampusu. Studenti su napomenuli da je prilika da neformalno ćaskaju i razmene ideje sa svojim profesorima i kolegama studentima u lokalnoj kafeteriji u pauzama predavanja važna koliko i vreme koje provode na predavanjima.

Naš etos usredsređen na studente i interakcija u podučavanju i učenju koju studenti i predavači neguju svih ovih godina na City koledžu biće dobar razlog za slavlje kako krizu budemo ostavljali za sobom, kada se vratimo na predavanja uživo u novoj akademskoj godini.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.